Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Het algemene Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic.

    [​IMG]

    [​IMG]



    hier kun je alles kwijt over de MBX-6 & MBX-6T, foto's vragen en setups
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  2. Nals

    Nals Guest

    Er zit wel olie voor de shocks en diffs bij maar geen loctite.

    Edit:

    Er zit ook een potje vet bij voor de outdrives meer zit er niet bij als ik het goed heb.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2010
  3. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    nog 1 vraag: zit er een clutch bell en koppeling bij?
     
  4. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Jup, 13T clutch bel, vliegwiel en 3 koppelings schoentjes met veertjes.

    Heel veel locktite heb je niet nodig hoor. Veel schroeven zitten of in het plastic, of geborgt met een zelfborgend moertje.
    De enige schroeven die ik kan bedenken zien die van je motor mount, die van de servo saver en de set schroefjes van de aandrijf assen.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  5. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik neem aan dat ik voor de motor wel locktite moet gebruiken? en aangezien ik helemaal geen locktite mee heb... (wel rubber lijm van bison, maar of dat werkt)
     
  6. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Zou ik persoonlijk wel doen denk ik.
    Gewoon blauwe locktite nemen. Een klein flesje gaat echt eeuwen mee.
     
  7. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    oke, dan weet ik genoeg, nu alleen wachten op mijn MBX-6T
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Even bij de bouwmarkt om de hoek een tube Bison lockbond halen.
     
  9. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    is dit even goed als de gewone thread lock?
     
  10. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Ja is voor hetzelfde doeleinde.
     
  11. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat IS lock tite, alleen een ander merk.
    Net als secondelijm...dat heb je ook van Pattex maar ook van Bison.
     
  12. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    oke, net gekocht en nu kijken hoe het werkt tegen over hpi spul .

    zijn er trouwens mensen die een bouwverslag willen zien?
     
  13. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Jup, altijd leuk zo'n bouwverslag;)
     
  14. Nitro-Lover3

    Nitro-Lover3

    Lid geworden:
    30 mei 2009
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Bilzen
    Jep, idd, een bouwverslagje volgen is zeker mooi.
    Succes met de bouw ;-)
    Wanneer denkt je dat je MBX6T aankomt?

    Grtz,
    Michiel.
     
  15. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    hij is er al :D , alleen nu ben ik bezig met mijn diff huis en tot nu toe staat niet aan gegeven dat ik de tandwielen van mijn diff naar de middel as moet smeren...
    ik neem aan dat dit wel moet? (het zijn spiral cut diff gears)
     
  16. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Je bedoelt het tandwiel wat je groot tandwiel op je diff aandrijft?
    Kan je eventueel met een vet insmeren om het lekker vloeiend te laten lopen en slijtage te beperken
     
  17. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    jah die bedoel ik inderdaad, waarom zou ik die niet hoeven smeren volgens mugen? (terwijl voor de rest alles staat aangegeven :S
     
  18. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Vet en/of olie trekt stof en zand aan. Soms heb je meer slijtage hierdoor, dan als je het helemaal niet zou smeren.
     
  19. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Je ziet bij deze tandwielen dat sommigen wel vet gebruiken en anderen niet, persoonlijk smeer ik er wel altijd vet op maar daardoor blijft er ook troep aan kleven.

    Eerlijk gezegd weet ik dus niet zeker wat de beste methode is.
     
  20. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Op mijn revo deed ik nooit vet op spur en pinion. Maar dat was een "plastic" spur.
    Op de Mugen ga ik het straks ook niet doen. Eerst maar eens zonder proberen, we zien wel hoe snel het metaal op metaal gaat.
     

Deel Deze Pagina