Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

te koud buiten :P ik ben lekker met een andere hobby bezig ;)
en ik kom nog steeds geld tekort voor servo's (want ik geef het telkens uit)

Inderdaad ook veel te koud buiten brrrr :D
Voorlopig lekker binnen aant rijden :)

Ga deze maand wel aan de bouw van mijn MBX6T beginnen...

Oude topic kick:

Ik weet dat het in 'gevraagd' moet, maar ik hoop hier op meer/snellere response.

Heeft iemand een setje, of in ieder geval een linker, boven arm van de MBX6 die hij/zij wil verkopen? Ik heb volgende week een klein wedstrijdje, maar heb geen bovenarm en ben bang dat de lead time vanuit een shop te lang is. Thanks!

Rcspeedhouse heeft ze op voorraad zie ik, dan zal het toch niet te lang duren? :p

Ik heb gisteren een Proline Bulldog body met spoiler en nieuwe decals besteld zodat ik een nieuwe body voor het komende seizoen heb.

Voila mannen, het bouwverslag staat online voorlopig :)

Het monteren van de motor ga ik vandaag normaal aan beginnen, hier zal ik dan ook wel wat fototjes van maken...

ik heb sinds kort een startbox voor mijn MBX-6T, maar... het wiel er net iets te breed voor de opening in het chassis.
kan ik iets van dat wiel afslijpen? (dus startbox laten draaien en met een grove vijl (of iets anders) het wiel een stukje dunner maken?

ik heb sinds kort een startbox voor mijn MBX-6T, maar... het wiel er net iets te breed voor de opening in het chassis.
kan ik iets van dat wiel afslijpen? (dus startbox laten draaien en met een grove vijl (of iets anders) het wiel een stukje dunner maken?

Welke startbox is het heb je misschien een foto ervan ?
Meestal ligt het aan het uitlijnen van de auto op de startkist als het wiel aanloopt.
Heb tot nu toe nog geen startkist gezien waarop de Mugen niet zou passen.

Ik zal het hier ook maar even neerzetten, mochten nog mensen een MBX6-T gaan bouwen of pas hebben gebouwt.

Hier even wat foto's voor het shimmen van de diffs maakt het wat duidelijker.
Zoals gezegd probeer ik altijd eerst 2 shims, loopt dan de aandrijflijn te stroef 1 shim weghalen.
Na een liter of 5 gereden te hebben probeer je of die 2e shim erbij past en dat dan je aandrijflijn even goed nog helemaal vrijloopt.
Mocht de aandrijflijn dan nog stroef lopen haal je de 2e shim er weer uit en heb je de diffs optimaal uitgeshimt.
De shims staan beschreven op deze bladzijde onder nr OW 13.5X15.9X0.2

010.jpg

006-1.jpg

007-1.jpg

dan even een vraag over het vervangen van je diff olie met een andere viscositeit:
-Moet je de pakking ook vervangen?
-waar mee maak je de binnen kant weer schoon, zodat je niet 2 viscositeiten door elkaar krijgt?

- pakking vervang ik meestal wel. Kost niet veel en ben je direct verzekerd dat het niet gaat lekken!

- Zelf maak ik het diff altijd schoon met remmenreiniger. Dat vervliegt snel en ontvet goed.

Pakking en O ringen vervang ik niet. Tenzij de pakking scheurtjes heeft of de O ringen gaan lekken. Ik heb er nu tony's O ringen in en die bevallen me beter dan de standaard ringen.

Diffs gooi ik altijd in een bakje met remreiniger.

Precies, mijn pakkingen lekken ook nog niet na ongeveer 5 a 10 keer diff olie vervangen. Ik veeg ze gewoon met een doekje schoon (zijn vrij stevige dingen) en stop ze er weer tussen. De planetaire tandwielen etc gooi ik altijd in de ultrasoon reiniger. Geen omkijken naar en na 5 minuten zijn ze helemaal schoon :) Ideaal zo'n dingetje ;)

Ik neem aan dat je bedoeld dat de diameter van het wiel iets te groot is of is het wiel echt te breed?

Back