Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  2. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Hoe weet je dat? Wel eens geprobeerd dan?
     
  3. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ach, hij is er wel kampioen mee geworden...dus deze werkwijze kan niet een slechte zijn ;)
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Idd Mario :D neem ook gewoon goedkope en vervang ze regelmatig...
     
  5. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    waarmee ze dus toch weer duur worden.... ;)
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Denk niet zo duur als dure lagers...
     
  7. ebi

    ebi

    Lid geworden:
    14 aug 2007
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Emmen
    Ik gebruik de goedkoopste, ongeveer 50 cent per stuk, lagers die ik kan vinden. Lagers voor de diffs gaan een heel seizoen mee en de wiellagers vervang ik halverwege het seizoen een keer. Ik doe verder helemaal niets aan de lagers.

    Let er wel op dat je alles spelingsvrij monteert want anders gaan zelfs de duurste lagers zo kapot.
     
  8. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    een heel seizoen voor de diffs? Ga ze wss toch sneller vervangen.

    Heb de lagers voor de bevelgear in de diffhuizen vervangen na 2 races. Ze gingen nog goed, maar de dichtingen van de lagers waren los. Aan die van de diffs was nog niets te zien en heb deze dan ook laten zitten.
     
  9. ebi

    ebi

    Lid geworden:
    14 aug 2007
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Emmen
    Heb er nog nooit één kapot geld van de diffs, gaat al 3 jaar goed met de mbx6.
     
  10. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat ga ik met de Serpent niet halen. Die is niet zuinig met lagers.
     
  11. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Die op de piniongear hoef je bijna nooit te vervangen Stewie :D En als het schildje er af is, gewoon omdraaien zodat de openkant naar binnen zit. Mijn lagers van diffs blijven wel altijd proberen vanbinnen, maar vant tijd tot tijd lopen ze stroef door vet en diff olie die een beetje lekt. Af en toe open maken en in de remreinger laten baden en ze kunnen terug een race of 2 mee ^^
    Wiellagers zijn idd meestal de moeite om nog op te maken. Die zitten meestal wel te knarsen van het zand.
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ben nogal lui van aard... :rolleyes:
    Vervangen is zoveel makkelijker. Rij de laatste tijd trouwens zo weinig dat het allemaal 'lang' meegaat :p.
     
  13. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik ben op zoek naar een setje andere veren voor de schokbrekers. Ik heb het gevoel dat de standaard veren (soft) veel te zacht zijn. Zeker omdat ik dikkere olie wil gaan rijden, zelfs met 350v en 300a zijn de veren te zacht.

    Is het wijsheid om voor de Mugen veren te gaan, of word er ook met andere merken gereden. Ik vraag dit ivm de kostprijs van de veren. Of 25 euro voor een Mugen setje of 25 euro voor 3 sets merk X.

    Ik zoek een stukje advies om bijvoorbeeld medium of hard veren te kopen. Anders eindig ik met 10 sets veren zonder dat ik enig idee heb wat ik aan het doen ben.
     
  14. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Voor in Helmond? Gebruikte ik ook redelijk zachte veren... :) was wel nat toen :)
    Olie heb ik 450 400
     
  15. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja onder andere voor in Helmond. Ik vind de zachte setup erg prettig rijden, vind alleen dat hij wat minder terug uit zijn veren komt en laag blijft staan.

    Ik heb ook 350 300 geprobeerd. Dan vind ik de schokbrekers SOFT beter bij de olie passen, echter vind ik de damping weer te zacht.

    Denk dus terug naar 450/400 en dan medium veren?
     
  16. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    De enige andere veren die goed zijn en passen, zijn kyosho veren. Maar die zijn duurder dan Mugen veren.

    350/300 is veel te zacht. 450/400 is een mooie start voor als het koud is. Wanneer we 20°C en hoger halen, zal dit 500/450 zijn. Kwa veren zou ik voor 7.75 voor gaan en 8.25 achter als basis. Als het echt 30°C is en de auto hoek en griprolt niet normaal, dan is een stapje harder wel een uitweg. Maar normaal moet je met 7.75 voor en 8.25 achter goed rondkomen. En niet te vergeten, de stabi's en diffs want die zijn ook wel erg belangrijk.
     
  17. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb er momenteel de standaard stabilisator stangen op zitten. 2.3 voor en 2.8 achter.

    Ik wilde voor al eens 2.6 gaan proberen. Maar ik begin met de veren en schok olie.
     
  18. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Stabi's hangen serieus af van de band waarmee je rijdt. Maar op astro kom je gewoon niet goed rond als je vooraan een te dunnen stabi hebt. Dan gooit de auto zich rond de voorkant. Precies of je hebt een chassis van rubber.
     
  19. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Bedankt voor de adviezen. Ga maandag eens wat spullen bestellen.
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Stabi's heb ik voor droog weer 3.0 voor en 3.2 achter. Komt wel een dremel aan te pas om het passend te maken :)
     

Deel Deze Pagina