Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik doe er vaak wel wat lager olie tussen, dan loopt het net wat stiller. Maar dat is meer cosmetisch idd
     
  2. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    ik doe er altijd een beetje kogellager vet op, nog beter is eureka lub, maar dat is lastig te krijgen
     
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Niks :), trekt allemaal zand en stof aan. Alleen vet op voorste/achterste diffs en olie in alle drie de diffs.
     
  4. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    715
    Vet en olie trekt alleen maar zand en zooi aan voor je spur. Die slijten dan nog sneller
     
  5. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    715
    Vet en olie trekt alleen maar zand en zooi aan voor je spur. Die slijten dan nog sneller.
     
  6. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Het gaat over de diff en de pinion, niet de pinion van de motor
     
  7. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
  8. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Haha, dit is op pagina 1 van dit topic ook al eens besproken ;)
    Ik gebruik ook altijd vet. Net even gekeken: medial pro high speed grease.

    Niet heel dik smeren want alle overtollige vet zal er toch vanaf vliegen als je diff gaat draaien.
    Daarom ook vet en geen dunne olie, dat is er zo af.
    Als je gewoon de tandjes van de ring/pinion bedekt hebt is het genoeg en blijft het meeste zitten.

    @kurt, is er een reden dat jullie geen vet meer gebruiken? En misschien verandering in slijtage gemerkt sinds je dat niet meer doet?
     
  9. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Dat had ik daar ook niet onder verstaan hoor :)
    Dacht pinion/spur gear.

    Aan de tanden in het diffhuis doe ik inderdaad ook wat vet.
    Niet te dik erop, heb al verschillende soorten gebruikt en ik merk niet echt verschil ertussen.
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Voorheen kocht ik altijd speciaal gerelateerde RC vet, maar vond het op een gegeven moment een beetje te duur worden(10 euro voor zo'n lullig tubetje vet). Ben toen volgens mij langs een garage o.i.d. gegaan en heb daar één kg wiellager(lithium) ep2 vet van Brega gekocht. Doe er al een aantal jaar mee, en zal zeker nog wel een aantal jaar meegaan en het werkt ook nog eens goed :)!
     
  11. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Er staat toch echt tussen je pinion en je diff;)
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.297
    Locatie:
    Koersel
    Idd, in de diffhuizen zotten bevelgears en geen pinion. Die zit op je motor :rolleyes:.
     
  13. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad dat zijn de bevel gears en niet de pinion gears haha :D
    Daarmee dat ik wat verkeerd zat :p
     
  14. hugo356

    hugo356

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    32
    haha, bedoel hetgene in de gear box:).
    Bedankt!
     
  15. bertt

    bertt

    Lid geworden:
    1 okt 2013
    Berichten:
    39
    Locatie:
    appingedam
    Hallo,

    Ik ben nieuw in rc wereld en heb een tijdje terug een mugen mbx 6 overgenomen.Ik rij in Appingedam en moet zeggen dat ik daar veel feedback en tips krijg van de andere rijders,zijn daar erg behulpzaam waar je zeer veel aan hebt.Als ik een beetje het gevoel heb dat ik een beetje kan rijden ga ik misschien een paar buggy wedstrijden meedoen. Heb er veel plezier in en het advies gevolgd een goede buggy te kopen,,,nu nog leren om sneller te worden en aan de afstellingen te werken.
     
  16. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Gefeliciteerd!:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

    Laat eens een fotootje zien! En veel leesplezier hier. :rolleyes:
     
  17. oldy

    oldy

    Lid geworden:
    20 dec 2009
    Berichten:
    88
    Locatie:
    merelbeke(belgië)
    Hallo , ik heb ook onlangs een tweedehands mbx6 gekocht en er een nieuwe motor en uitlaat op gezet , maar mijn vraag is nu , welke koppeling er gebruikt word , heb er een originele aluschoentjes op zitten en orig. vliegwiel . Welke koppeling en vliegwiel word er anders nog gebruikt? en heeft er iemand ervaring met een luchtgekoeld vliegwiel , gleuven die zorgen voor luchtverplaatsing .
     
  18. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Persoonlijk vind ik de standaard mugen koppeling prima. de schoentjes houden het lang vol.
    Verder wordt de JVD koppeling veel gebruikt, hiervan slijten de schoentjes sneller maar het is een stuk makkelijker sleutelen.

    luchtgekoeld vliegwiel? dat heeft naar mijn idee geen meerwaarde.
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.297
    Locatie:
    Koersel
    Die sleuven zijn er niet voor de koeling. Die sleuven zijn er om zand makkelijk terug naar buiten te krijgen.
    De koppeling koelen is echt niet nodig :).
     
  20. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België

Deel Deze Pagina