Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Heeft een dubbelfunctie als propellor zo te zien.
    Gaat natuurlijk veel harder ;)
    Bij wedstrijden mogen ze niet gebruikt worden. Valt onder de dopingregels
     
  2. oldy

    oldy

    Lid geworden:
    20 dec 2009
    Berichten:
    92
    Locatie:
    merelbeke(belgië)
    hi , stoomstrijkijzer , de mugen is in orde , juist de vraag van dit vliegwiel , het is zo iets als op de foto maar van force , is voor de koeling staat er bij maar het zal dan wel lichter zijn ook , daartegenover heb je misschien weerstand van de koeling , de originele koppeling blijft gelijk hangen , heb deze open gedaan en het is of de schoentjes komen naar voor en draaien dan tegen de klok , als de auto stil staat en duw hem vooruit dan draait het vliegwiel lichtjes mee . Ik zou een andere koppeling steken jvd , maar welk vliegwiel neem ik dan best , 34mm of 32mm of raden jullie dat af. En de dopingregels kijk ik niet naar , ik rij toch geen wedstrijden .
     
  3. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    voor mugen een JVD 34mm nemen
     
  4. oldy

    oldy

    Lid geworden:
    20 dec 2009
    Berichten:
    92
    Locatie:
    merelbeke(belgië)
    deze was het die ik bedoelde (met koeling).
    @Stewie , de reden waarom 34 en geen 32mm?
    [​IMG]
     
  5. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    't lijkt wel een circelzaag....
    Vaak zet je de motor uit door het vliegwiel met je duim of schoen tegen te houden; dat lijkt me met dit vliegwiel erg gevaarlijk!

    Met een 32mm valt het vliegwiel 1mm hoger in het chassis; sommige startboxen kunnen dan net niet het vliegwiel raken.
     
  6. oldy

    oldy

    Lid geworden:
    20 dec 2009
    Berichten:
    92
    Locatie:
    merelbeke(belgië)
    met je duim uitzetten ,daar moet je wel gek voor zijn , met je schoen moet dit toch lukken , als je het gewoon met je duim kan uitzetten ,ik neem gewoon een vod om het tegen te houden , mijn schoen hou ik aan :) lol , de reden waarom er niet met gereden word is hier gezegd door Sander hpi, verboden op wedstrijden , ik heb er ondertussen nog zo gevonden van een ander merk en zijn niet goedkoop , blijkbaar moeten ze dan toch gebruikt worden , misschien over de plas (amerika).
     
  7. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Ik denk dst dit vliegwiel gewoon een leuke verkoop truc is :)
     
  8. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Ehm er zijn geen dopingregels bij wedstrijden hoor.
    Dat was een grapje.
    Als er dopingrdgels waren zou bart banaan nooit meer een wedstrijd mogen rijden denk ik ;)

    Ze worden niet gebruikt omdat het niets toevoegd en waarschijnlijk alleen maar meer slijtage van je startbox geeft.
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Een goed lopend motortje van mijn eigen auto wat stationair loopt kan ik makkelijk met mijn duim uitzetten, maar dat moet je wel 'durfen' en goed weten wat je doet. Dan is het geen probleem.
    Een auto van iemand anders zet ik wel met de punt van m'n schoen uit, want je weet nooit of er toevallig gas wordt gegeven.

    Sander : ;-) :p
     
  10. oldy

    oldy

    Lid geworden:
    20 dec 2009
    Berichten:
    92
    Locatie:
    merelbeke(belgië)
    geen dopingregels ja , maar er zijn toch technische regels , normen waaraan de auto moet voldoen .
     
  11. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    jazeker zijn die er, die zijn te vinden op buggycup.nl en truggy.nl

    Ik zou er inderdaad gewoon lekker een JVD koppeling op zetten als je toch iets anders dan de originele wilt. Schoentjes en onderdelen voor de JVD zijn op veel plekken te krijgen en het sleutelt makkelijk
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    En de JVD-RC koppelingen zijn gewoon goed. Veel mogelijk heden (3 hardheden veren meegeleverd) en optionele carbon schoentjes....
     
  13. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Met je duim stolleggen kan idd perfect. Gewoon in 1 keer doorduwen. Als je het laat slepen over je duim zal je het wel voelen :).

    Zoals gezegd is een jvd-koppeling zeer goed. En de schoentjes zijn heel makkelijk te vervangen.
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Stilzetten met je duim is een kwestie van "niet denken maar doen ' , ga je denken druk je niet in 1keer door en heb je een brandblaar...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. oldy

    oldy

    Lid geworden:
    20 dec 2009
    Berichten:
    92
    Locatie:
    merelbeke(belgië)
    heb er de klok af gedaan en weer was één schoentje tegen de klok komen te zitten zodat ze min of meer meedraait , morgen even nazien of het veertje wel goed gemonteerd zit , zou anders niet weten waarom dit tegen de klok aanloopt .
     
  16. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Even een vraag....hebben jullie de ontvangerbox en accu gedeelte bij de MBX6
    gebruikt om alles incl. accu in te bouwen.....of hebben jullie ook zo'n last vd beperkte ruimte en
    de accu buiten de box gemonteerd??

    Iemand evt foto's van zijn weggewerkte bekabeling/ontvanger/accu??
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Bij de gewone MBX6 had ik gewoon alles in het boxje. Batterij op de voorziene plek en dan ontvanger in het radiobakje. Ging er toch netjes in...
     
  18. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Het probleem is...de y-splitsingskabels voor de servo's, Kurt.
    Die dingen nemen veel plaats in beslag. Rechtstreeks op de ontvanger aansluiten
    lijkt me niet verstandig.

    Even wat kabeltjes inkorten denk ik.
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Y-splitkabels? Waarom heb je die nodig?
    Waarom is rechtstreeks aansluiten op de ontvanger niet slim?
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Met Y-kabels bedoel je verlengkabels? Ik steek alles rechtstreeks op de ontvanger hoor, de batterij wel met een schakelaar ertussen natuurlijk.

    Ik had daar de ontvanger, transponder en alle overschot van kabel in bij de MBX6. Gaat idd perfect.
     

Deel Deze Pagina