Hey iedereen
Na de kit, motor, etc... enkele maanden thuis te hebben liggen, was het weer de afgelopen weken/dagen slecht genoeg om mij er eens lekker aan te zetten...
Er werd me langs alle kanten wat gevraagd om foto's te maken, dus heb ik er maar een deel gemaakt. Ik heb de foto's bewust klein gehouden omdat het er nogal redelijk wat zijn...
Het gaat om een Mugen MBX6T, met een OS Speed motor, 2 ACE 1015 servo's en een Sanwa RX451R ontvanger.
Eerst en vooral is de kit redelijk simpel te bouwen, alles past mooi en netjes
Kwaliteit is zoals we van Mugen gewoon zijn zeer goed te noemen 
Diffs zijn 15 -15 -10
Shocks V 550 A 500
Eerst alles mooi netjes verdeeld over de tafel:
We zijn begonnen met de diffs:
Erna overgegaan naar de assen van en naar het centerdiff
Dan hebben we het voorste diffhuis in elkaar gezet
Erna zijn we begonnen aan het achterste diffhuis, deze staat klaar om gesloten te worden:
De voorste ophangingsarmen met de bevestiging voor de swaybar
Het voorste diffhuis met de shocktower, bovenste en onderste ophangingsarmen
Voila het voorste gedeelte is gereed
Het achterdiff samen met de achterste shocktower en armen erop
Hier moesten normaal de wheelhubs erop komen, echter er ontbraken 4 kleine ringetjes in de kit (die zonder probleem door RC speedhouse erna voorzien werden, merci Bjorn!)
Ik kon wel lekker opt gemak verder bouwen
Dus verder gegaan met het centerdiff
Toen mocht alles volgens de handleiding op de bodemplaat gemonteerd worden, voorzien van de sideguards. Eerst het voorste gedeelte erop
Toen het achterste gedeelte samen met het centerdiff
Hierna kwam de radiotray aan bod, beide ACE servo's erin gestoken wat een mooi geheel geeft
Zonder de nodige nitro liters zal dit beesje niet kunnen rijden, de tank er maar op
Een foto langs de andere zijde, met de spoiler gemonteerd
Natuurlijk horen bij offroad goede shocks, deze 4 werden netjes ineen gestoken en voorzien van de nodige olie
En eventjes checken met een kapje/velgen erop
Nog een klein Iphone fototje van de wagen op de grond, moet zelf zeggen hij ziet er al prachtig uit
Dit was het voorlopig, ik hoop deze week nog de motor/koppeling in elkaar te steken en te monteren. Erna nog de ontvanger/switch en hij kan zijn eerste testmeters gaan maken
Ik zal hier nog wat foto's van maken...
Opmerkingen, tips, info, etc... over het eerste bouwverslagje zijn altijd welkom!!!
Na de kit, motor, etc... enkele maanden thuis te hebben liggen, was het weer de afgelopen weken/dagen slecht genoeg om mij er eens lekker aan te zetten...
Er werd me langs alle kanten wat gevraagd om foto's te maken, dus heb ik er maar een deel gemaakt. Ik heb de foto's bewust klein gehouden omdat het er nogal redelijk wat zijn...
Het gaat om een Mugen MBX6T, met een OS Speed motor, 2 ACE 1015 servo's en een Sanwa RX451R ontvanger.
Eerst en vooral is de kit redelijk simpel te bouwen, alles past mooi en netjes

Diffs zijn 15 -15 -10
Shocks V 550 A 500
Eerst alles mooi netjes verdeeld over de tafel:

We zijn begonnen met de diffs:

Erna overgegaan naar de assen van en naar het centerdiff

Dan hebben we het voorste diffhuis in elkaar gezet

Erna zijn we begonnen aan het achterste diffhuis, deze staat klaar om gesloten te worden:

De voorste ophangingsarmen met de bevestiging voor de swaybar

Het voorste diffhuis met de shocktower, bovenste en onderste ophangingsarmen

Voila het voorste gedeelte is gereed

Het achterdiff samen met de achterste shocktower en armen erop

Hier moesten normaal de wheelhubs erop komen, echter er ontbraken 4 kleine ringetjes in de kit (die zonder probleem door RC speedhouse erna voorzien werden, merci Bjorn!)

Ik kon wel lekker opt gemak verder bouwen

Toen mocht alles volgens de handleiding op de bodemplaat gemonteerd worden, voorzien van de sideguards. Eerst het voorste gedeelte erop

Toen het achterste gedeelte samen met het centerdiff

Hierna kwam de radiotray aan bod, beide ACE servo's erin gestoken wat een mooi geheel geeft

Zonder de nodige nitro liters zal dit beesje niet kunnen rijden, de tank er maar op

Een foto langs de andere zijde, met de spoiler gemonteerd

Natuurlijk horen bij offroad goede shocks, deze 4 werden netjes ineen gestoken en voorzien van de nodige olie

En eventjes checken met een kapje/velgen erop

Nog een klein Iphone fototje van de wagen op de grond, moet zelf zeggen hij ziet er al prachtig uit

Dit was het voorlopig, ik hoop deze week nog de motor/koppeling in elkaar te steken en te monteren. Erna nog de ontvanger/switch en hij kan zijn eerste testmeters gaan maken

Ik zal hier nog wat foto's van maken...
Opmerkingen, tips, info, etc... over het eerste bouwverslagje zijn altijd welkom!!!
Laatst bewerkt: