Muliplex Easyglider- Bouwverslag

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
J

jantje16

Guest
Hallo,

Na lang twijfelen, wikken en wegen heb ik een easyglider gekocht. Daarom maak ik er nu een bouwverslagje van, omdat ik eindelijk weet hoe ik foto's kan uploaden.

Zo kwam de doos, afkomstig van natterer modelbau, bij mij thuis aan. Ze zat natuurlijk, ter bescherming, in een andere doos met duitse kranten erbij verpakt :D.

eens alles uitgepakt ziet het er zo uit:

Het grappigste aan heel het pakket vond ik nog dit:

Het dient denk ik om de EZglider te slepen, manueel dan.

Oh ja,, ik had nog een probleempje. Dit is geen easyglider electric dus hij is echt gericht om te sllepen. Hoe kan ik hier wel een easyglider electric inkrijgen,ant je moet even kijken naar de neus. Daar is geen gaatje voorzien voor een motor ofzo??

Dus kan ik er een Motor inkrijgen of niet??

Groeten

Jan

EDIT: je zal de komende dagen waarschijnlijk niet echt veel van me horen, omdat ik nog de motor en de regelaar in ontvangst moet nemen. :D

Alleszinds,

Wordt vervolgd...

Groeten

Jan

Je hebt de 'gewone' easyglider besteld. Deze is niet voor een motor gemaakt. Waarom heb je niet de EG electric besteld? Omdat je er een andere motor in wil plaatsen? Ik kan me zo voorstellen dat je een andere motor wilt, maar dan had toch de gemotoriseerde EG de beste keus geweest. Deze rompvariant zul je veel meer moeten aanpassen dan die van de gemotoriseerde versie. In deze romp is de plaatsing van de interne componenten bijv anders en er is geen ruimte voorzien voor een aandrijfaccu.

Dus om er een motor op te plaatsen is niet mogelijik:s

KAn wel hoor maar het zal nooit zo mooi passen als bij de easyglider electric. Wat je kunt doen is de punt van de neus af zagen, dan naar binnen uithollen zodat je motor er in past en dan een schot tegen de neus aan plakken. Dit in de epoxie zetten en je motor tegen het schot schroeven. Dan een passende spinner er op. Dan moet je ook nog de binnekant uithollen dit kun je doen met een soldeerboud oid. Ik weet niet of er verder nog verschillen zitten in de construktie tussen de electric en de normale zwever.

Hallo,

Heb een tekeninkje gemaakt van waar ik em best kan afsnijden??

Vanaf A, B, C, D, of E

EDIT: Ik zou em echt ZEER GRAAG gemotoriseerd maken..

Groeten

Jan

Je hebt gewoon aan de verkeerde kant gespaart .

Bij de Elektrische versie is motor plaats, akku plaats, motordomp en zijstelling al ingebouwt .

En jij moet dat nu gaan gokken met al je bouw ervaring . :D

Ben benieuwt hoe die gaat vliegen .

Mvg Johan

ja, was inderdaad verstandiger geweest als je de electric versie had gekozen...! maar hoe dan ook suc6!

Electrificeren is geen probleem bij de Easy glider. Beetje spelen met de ruimte voor de motor, accu en besturing, maar past allemaal zonder probleem.

Nu kun teminste de motor en regelaar gebruiken die je wilt, als de juiste combinatie kiest ben je lichter uit en heb je meer vermogen!

Barry

Toch nog een beetje hoop dankzij gustav:D

Maar om het te leren, (thermiek opzoeken en van die dingen) ga ik hem toch eerst katapulteren en daarna ga ik em ombouwe tot elektrisch..:d

Groeten

Jan

Zo, heb em ondertussen helemaal afgebouwd en dat ging prima...

De plannen van Multiplex zijn OVERduidelijk.

op een gegeven moment moest ik zelfs wat elapor wegsnijden en er stond in de beschrijven. Take care that you don't cut yourself, of zoiets:D

Groeten

Jan

Vorig weekend nog iemand gezien die z'n standaard EZGlider van motor voorzien had :D

De tekening met steepjes zegt niets, de plek zal bepaald moeten worden aan de hand van de diameter van je motor, die moet in neus passen zonder dat wanddikte te dun gaat worden.

De beste man (Oosterbuur) was in Zeeland aan het vliegen, hij had de neus afgesneden en met de (door hem ingeschatte) benodigde domping en zijstelling, van een plankje voorzien (multiplex motorschot). Aan de binnenzijde motor ertegen en buiten een spinner met klapprop.

Omdat neus niet rond is en vrij dik op plek waar ie afgesneden was, kon prop alleen op een paar posities volledig inklappen, dit werkte in de praktijk echter prima.

Ik heb geen plaatjes voor je helaas, maar het kan dus zeker wel. Ideaal is anders natuurlijk ;)

Tuurlijk kan het goed! Ik hebt die van mij ook aangepast , andere motor er in, ook de neus afgesneden en een triplex schotje ertegen. Deze mooi overlopend in de rompvorm gemaakt en toen wit geverfd. Ik hoefde hem alleen niet verder uit te hollen, wel later nog een glasmatje over de neus omdat deze niet helemaal sterk genoeg was.

Beste mattieja,

Kan je mss wat meer uitleg geven, liefst in pb, dan kan ik het ook zo doen want ik zou echt graag met een motor willen doen??

Dus die motor koop ik dan bij UH en waar haal ik het motorshot???
En waar moet ik de neus afsnijde enz..
Groet

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
motorschotje gewoon zelf maken uit multiplex maken zou ik zeggen. wel eerst wachten tot je je motor hebt ;)

motorschotje gewoon zelf maken uit multiplex maken zou ik zeggen. wel eerst wachten tot je je motor hebt ;)

Wat is multiplex of bedoel je elapor ofzo???

En je zegt 2 maal maken:D

Kan je het mss nog eens herhalen:D

multiplex is hout, netzoiets als triplex. wel een glasmatje erbij voor de zekerheid zou ik zeggen

Back