multi lader (jullie mening)

Ik wil een leuke muti lader gaan aanschaffen voor zowel lipo's als overige accu's behalve lood.

Tevens moet hij kunnen ontladen en voorkeur gaat uit naar zowel 220V als 12V

keuze uit:

• Jamara X-Peak 220AC/DC
    Graupner Ultramat 14.

of een andere waar jullie me van kunnen overtuigen..

Milcoi

Ik kan alleen mijn mening geven over de Ultramat14. Deze heb ik enkele weken geleden aangeschaft. Het is een simpele maar doeltreffende lader. Makkelijk in te stellen. Hij geeft keurig weer hoeveel energie er weer in een accu is gestopt, vind ik prettig om te weten. Alleen jammer dat hij niet kan ontladen, maar dat is dan ook alles wat ik mis. Ik ben erg tevreden over deze aankoop.

De ultramat 15 kan echter wel weer ontladen. Heeft ook een stuk hoger laadvermogen.
Andere 230V-12V lader die ook kan ontladen is de simprop bi-power.

Allebij fijne laders, wel boven de €100,-

Aan de andere kant, waarom wil je kunnen ontladen?

De nood voor ontladen, of eerlijk gezegd, het gebrek van, tegenwoordig, heeft mij ook besloten de ultramat 14 te kopen, geen spijt van gehad. In duitsland ook leuk gerpijsd (68,00)

Ik gebruik ook twee Ultramat 14's voor zowel NiMH's als LiPo's. Bevalt uitstekend, perfect licht gewicht ladertje (voor LiPo in combinatie met Graupner Balancer). Voor ontladen gebruik ik een Spintec Battery Manager v2. Bevalt ook uitstekend maar gebruik ik eigenlijk zelden (1x in de 3 maanden voor elk NiMH accupack).

Back