Multicharger 6 ?

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed ladertje om mijn ontvangeraccu en zender te laden.

Nu zag ik de Graupner MULTICHARGER 6 bij pkracing staan voor een leuk prijsje.. nu heb ik daar enkele vraagjes over, 1)is dit een goede lader ?

2)Deze heeft 2x een 50mah aansluiting, kan ik deze nu met elkaar verbinden zodat ik mijn ontvanger accu met 100Mah kan laden ?

3)De ontavanger accu is een 1200Mah (Nimh) die kan ik dan toch gerust laden met 100Mah ? of kan ik hem ook laden met 150Mah ?

(de zoekfunctie heb ik gerbruikt)

alvast bedankt

mvg Jochem :D

Jochem,

Lees bij de FAQ deze verhaaltjes eens door.
Over NiCad accu's.
Over NiMH accu's.
Dan weet je meer over hoe deze accu's werken en waar je aan moet denken bij het laden.
Maar denk er goed aan, een goede lader verdiend zichzelf altijd terug! Beter iets meer geld besteed en in één keer een goede lader gekocht dan een tijd lang aanmodderen en accu's mollen door met een goedkope en (te) simpele lader te gaan werken. Het KAN WEL maar dan moet je goed weten waar je mee bezig bent en altijd secuur en oplettend zijn.

Dat kun je rustig doen hoor ! De accu zal nooit helemaal leeg zijn dus houd daar rekening mee met de laadtijd en controleer of de accu niet al te warm wordt.

Jochemicalie zei:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed ladertje om mijn ontvangeraccu en zender te laden.

Nu zag ik de Graupner MULTICHARGER 6 bij pkracing staan voor een leuk prijsje.. nu heb ik daar enkele vraagjes over, 1)is dit een goede lader ?

2)Deze heeft 2x een 50mah aansluiting, kan ik deze nu met elkaar verbinden zodat ik mijn ontvanger accu met 100Mah kan laden ?

3)De ontavanger accu is een 1200Mah (Nimh) die kan ik dan toch gerust laden met 100Mah ? of kan ik hem ook laden met 150Mah ?

(de zoekfunctie heb ik gerbruikt)

alvast bedankt

mvg Jochem :D
Dit soort laders is meestal niet meer als een transformator en gelijkrichter met op de uitgangen verschillende lampjes in serie.
Het werkt wel maar maar voor wat er in zit is de prijs best wel hoog. :wink:

Back