Multicopter Café

Ja op mini moet je echt 2300kv minimaal hebben op 3s anders kun je 4s pakken. 1800 is daar prima voor.

Ik probeer bij de 3s te blijven want heb al lipo,en binnekort een paar erbij ;) omdat ik er ook snellader voor heb, dus dat maar andere motoren en die 1800kv de verkoop in dat weet ik okk dat ik betere motoren heb:)

Dat is vaag. Krijg ik een email dat mijn Modelbouwforum account tijdelijk bevroren is geweest omdat iemand 5 keer achter elkaar fout heeft ingelogd. Het gebruikte IP adres komt uit Zwitserland?

oke lol ben niet de enige haha dan , via het ip adres kom ik uit op middelburg zeeland op de vlasmarkt-helm straat :) via tel werkt niks meer alleen nog op de pc

Vandaag maar weer verder bouwen. Gister alles van me oude frame gehaald, motoren gemonteerd op het nieuwe frame en de montage gaten voor de kk2 geboord.

Nu word het tijd om de soldeerbout aan te slingeren. :D

Ja op mini moet je echt 2300kv minimaal hebben op 3s anders kun je 4s pakken. 1800 is daar prima voor.

Had er even aan gerekend omdat Idd de 2300 niet in stock was.

In vergelijking 1960 KV op 4s is 29.000 onbelast.
2300 op 3s 25.530.
1960 op 3s 21.750

1960 Thrust op 3s 350 gram p/s niet gek veel dus.

Terug gerekend bij mij trekt ie 11.5A gemiddeld met rustig vliegen/ hover. Is 220W/kg.

Van 3 naar 4 cellen gaat de stroom 25% omlaag.
dus langere motor loop op zelfde accu capaciteit. Bv van 7 naar 9 min.

Belast toerental is ongeveer 70% van onbelast.

Crapp..
ury6a2em.jpg
de volgende keer uit uitleggen dat een hovercraft boven water vaart :s

Ik ga toch een Frsky D4R-II in de 230 stoppen. Teveel geprop met de grote X8R. Dat gaat hem alleen voor de vakantie niet meer worden. Heb ik mooi de tijd om te gaan sleutelen aan een TBS. Had alle electronica al liggen en de plates zijn onderweg..

Ik heb zojuist mijn eerste quad in de lucht gekregen!
Even snel een simpel frame gemaakt van wat U profiel en een plankje hout.

Ik ga nu wat leren vliegen en mijn "goede" frame afmaken.

u4a5y3u9.jpg

Specs en uitgebreid verslag komen nog :) .

Nice, Dennis, straks weer een verslaafde erbij.

Kwam vandaag trouwens de RapidFlash (Chrome App) tool tegen, het is volgens mij van de zelfde makers als baseflight, of ze hebben het erg goed afgekeken.

Het is een tool om je ESC's te flashen net zoals de KKMulticopter tool. Grote voordeel van deze tool vind ik echter dat je geen java hoeft te installeren.

Back