Multicopter Café

Rotorgeeks zeggen dat ze die sync issues hebben opgelost met de V4 van hun ESC's.
Ja als je geteste setup hebt kan het niet misgaan. Zon esc moet met heel veel toeren gaan werken :)
Op mijn setup was dat niet het geval, vraag me af hoe ze dat hebben getest. Met een meter tussen 3s1500 lipo en de 4 motoren op m'n quad was vol gas al ~40a, met volle lipo iets meer. Misschien als je bv test met een goede 3s8000, oid, dat de lipo dan minder of geen bottleneck is en er meer stroom loopt.
Ik vind die testen over het algemeen wel een goede indicatie maar wat je setup in de praktijk doet is meer van belang.
3S 1500 zal waarschijnlijk niet veel meer kunnen geven wat je had :).
Het is overigens altijd zo dat je aanzienlijk minder stroom verbruikt tijdens het vliegen dan op een statische test. Motoren worden in een vlucht ook nog eens beter gekoeld, dus je kan eigenlijk altijd over de specs gaan, maar er is altijd een grens en levensduur. Lagertjes vinden het ook niet leuk om op hoge toeren te werken en de magneten kunnen er ook last van hebben :).
Maar als anderen er successvol mee vliegen moet het goed zijn. Je vliegtijd zal niet echt geweldig zijn vermoed ik.

Ja als je geteste setup hebt kan het niet misgaan. Zon esc moet met heel veel toeren gaan werken :)

Ik heb die ESC's besteld waarvan ze zeggen dat met die het probleem is opgelost. Als ik de cobra's sloop is het simpel weg pech gehad... en dan koop ik weer nieuwe.

Ondertussen ook 4s accu's besteld bij hobbyking, nano tech 1300mah 45-90C voor de mini en 4000 mah zippy voor de deadcat.

Van die laatste heb ik weer van 2 motoren de lagers stuk zonder ook maar te crashen, ben er nu helemaal klaar mee. Normaal vlieg ik deze op 3s maar ik ga er nu 4s op gooien, motoren om zeep helpen en goede motoren kopen.

Ik heb die ESC's besteld waarvan ze zeggen dat met die het probleem is opgelost. Als ik de cobra's sloop is het simpel weg pech gehad... en dan koop ik weer nieuwe.

Ondertussen ook 4s accu's besteld bij hobbyking, nano tech 1300mah 45-90C voor de mini en 4000 mah zippy voor de deadcat.

Van die laatste heb ik weer van 2 motoren de lagers stuk zonder ook maar te crashen, ben er nu helemaal klaar mee. Normaal vlieg ik deze op 3s maar ik ga er nu 4s op gooien, motoren om zeep helpen en goede motoren kopen.
Ja er worden goede dingem over die escs gezegd.

Hier ergens bij 12 minuten wordt probleem van de afros bijvoorbeeld uitgelegd tegen de rotorgeeks escs

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja er worden goede dingem over die escs gezegd.

Hier ergens bij 12 minuten wordt probleem van de afros bijvoorbeeld uitgelegd tegen de rotorgeeks escs

Inderdaad, was ik net aan het bekijken.
Hopelijk krijg ik ze snel binnen en kan ik gaan testen.

Die sunnysky's zijn trouwens ook er interessant.

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, was ik net aan het bekijken.
Hopelijk krijg ik ze snel binnen en kan ik gaan testen.

Die sunnysky's zijn trouwens ook er interessant.
Ga dan voor 2208 motoren. Persoonlijke mening. Vrijwel identiek gewicht, maar 2208 net iets beter.
Hij geeft aan in de comments dat er wat esc reviews gaan komen. Hij gaat KISS ook bekijken.
Zeer benieuwd naar oneshot. Interessant nu het op naze32 beschikbaar is met cleanflight.

haha .. nee ik kom uit Limburg :)
dit is van Noord Holland volgens mij ?!
wat een Gajes Piloot met die Tatoos :shock:

heeft wel een MetallDanny 'Fan' Fatshark zie ik lol
Haha, Nice try [emoji41]

Brilliant idee wel, een binnen speeltuin. Ik ga eens met mijn lokale binnenspeeltuin praten.. Overdag spelende kinderen, 's avonds spelende ouderen.

Weet je zekere dat jij niet in de intro zit.;-)
Dacht het ook van wel...
Ik zie iig wel mn antennes haha. Op de mini een omni. Bang voor schades zeker ;-)

Haha, Nice try [emoji41]

Brilliant idee wel, een binnen speeltuin. Ik ga eens met mijn lokale binnenspeeltuin praten.. Overdag spelende kinderen, 's avonds spelende ouderen.

ja leuk idee,, maar me videobeeld was echt echt echt kloten :(
ik denk door de metalen Constructie van het Pand
in het midden van me beeld was alleen maar wat ruis tezien !!!
maar was wel warm daar en de Keuken was Open :D

Weet je zekere dat jij niet in de intro zit.;-)
Dacht het ook van wel...
Ik zie iig wel mn antennes haha. Op de mini een omni. Bang voor schades zeker ;-)

ja in het begin van de avond (toen er nog geen Mensen stonden)
had ik een Paar Rolls geprobeerd maar lukte me niet door me slechte beeld
dus had al een Clover gesloopt tussen de Stoelen en Tafels die daar nog stonden haha
Schade vd de Avond: 1clover / 6Props / 1Stoel / buikpijn vd Fricandellen :)

Te veel vermogen.
25mW proberen of verzwakkertje er tussen.

Of niet zulke goede antennes gebruiken ;-)

Omni is misschien nog niet zo een slecht idee. 3dB verlies al is de gain wel iets hoger.

Als ik tussen het huizenblok bij mn vader vlieg stoort het ook al aan alle kanten en dat is nog buiten.
te veel reflecties.

Is dat doordat het signaal meerdere keren aankomt op de ontvanger? Daarmee bedoel ik: het signaal wordt langs alle kanten uitgezonden, ketst af op een muur en wordt alsnog ontvangen met een frequentieverschuiving tov het "direct ontvangen" signaal?

Enige verklaring die ik zo kan bedenken waarom een sterke zender in die omstandigheden slechter zou zijn dan een lichte zender..

Voor zover ik weet zoiets ja.

Buiten heb ik dichtbij vaak ook meer uitval.
Ontvanger krijgt dan gewoon te veel signaal binnen

Keertje proberen dan weet je het.

Back