Multicopter Café

http://www.dronewatch.nl/2015/04/28/amerikaanse-toerist-met-drone-getaserd-door-park-ranger/

Ja, zo'n drone kan een enorme bedreiging voor de omgeving vormen.:
7589515_G.jpg

Ha ha tja 7,5 cm.....dat kan best hard aankomen hoor :-)

Wat eronder staat is wel interessant en redelijk :-) Gelukkig hebben ze in Nederland geen tasers.

Dronegebruik in Nederlandse natuurgebiedenOok in Nederland wordt er steeds vaker melding gemaakt van boswachters die dronepiloten in natuurgebieden verzoeken om hun apparaat aan de grond te zetten. Alhoewel er geen sprake is van een verbod op drones in bijvoorbeeld de parken van Staatsbosbeheer kan een boswachter zich beroepen op de Flora- en faunawet, die bepaalt dat mensen verzocht kunnen worden te stoppen met een activiteit die verstorend werkt op de natuur.

hahaha , ja bergijp best dat je niet op alle plaatsen in een bos kunt vliegen , ook hier schat je van te voren toch in hoe groot de kans is dat er mensen komen...
als we echt alleen maar op een open weiland mogen vliegen staat mijn spul snel te koop :(

en tja en die vogels dan wat je perongeluk uit de lucht kunt vliegen :)....

Lama

Bij deze nick ;) ik ben vorig jaar samen met 2 anderen ook aangesproken door een boswachter!.. Dat we niet meer op OPEN WEILAND! mochten vliegen, maar even gevraagt aan de boer en we mochten gewoon vliegen:)

Hier in t oosten zijn ze al wel zijkeriger op " drones "

Gister aan 2 politieagenten gevraagd wat ze nou moeten doen als ze een Drone zien vliegen. Nou ze wisten het beide niet want het was nog nooit voorgekomen. Alleen als mensen met overlast zouden bellen dan zouden ze iets kunnen doen. Waren btw 2 agenten die in Helmond/Eindhoven in dienst zijn.

Maargoed nu mijn 2 vragen: komend weekend ga ik naar Berlijn. Zou ik daar kunnen vliegen zonder gezeur?

En binnenkort ga ik iemand in Spanje opzoeken en die zou het cool vinden als ik mijn drone mee zou nemen om zijn huis te gaan filmen. Kan ik met ryanair gewoon een drone meenemen? ( heb een rugzak ervoor )

Hee indoor ook welkom hier bij de multicopters. Pas wel op want het is heel verslavend :)

Toch grappig om te zien dat er veel mensen zijn die zich met meer als een discipline van de rc hobby bezig houden.

Dank je. En ik ben inderdaad op veel fronten "radio-actief". Mini heli's, dan nu een quad, wat auto's in diverse schalen, boten, en een micro vliegtuig, van .foam, 50 cm. Doordat er tegenwoordig zoveel goed vliegende kleine modellen zijn, is vliegen wel binnen mijn bereik gekomen. Ik zag het nooit zitten om met bijvoorbeeld een forse balsa "kist" naar een modelvliegveld te gaan, en dan een minuut later met een hoop brokken weer naar huis te moeten. Met die mini's en micro's levert een crash vaak geen schade op, en kun je wat foutjes maken voordat je een model onder controle krijgt.

Dank je. En ik ben inderdaad op veel fronten "radio-actief". Mini heli's, dan nu een quad, wat auto's in diverse schalen, boten, en een micro vliegtuig, van .foam, 50 cm. Doordat er tegenwoordig zoveel goed vliegende kleine modellen zijn, is vliegen wel binnen mijn bereik gekomen. Ik zag het nooit zitten om met bijvoorbeeld een forse balsa "kist" naar een modelvliegveld te gaan, en dan een minuut later met een hoop brokken weer naar huis te moeten. Met die mini's en micro's levert een crash vaak geen schade op, en kun je wat foutjes maken voordat je een model onder controle krijgt.

Ik begrijp wat je bedoelt. Wij hebben vroeger (alweer 20 jaar geleden:confused:) een zwever gebouwd. En toen vol goede moed naar de hei getogen. Ding in de lucht, 1,5 seconde en een salto later met drie stukken weer naar huis. sund van al dat werk. (wat overigens wel leuk was om te doen)

Echt belachelijk die regels
Ik zou de hele set regels wel eens willen zien.. Maar het lijkt alsof ze appels (micro multicopters) en peren (multicopters < 4kg) door elkaar halen en weinig realistische regels door elkaar gehusseld hebben.

Ik doel vooral op die 100m afstand en niet diechter bij elkaar dan 50m. Volgens mij kunnen ze beter gewoon zeggen dat je geen gevaar of verstoring voor omgeving en derden mag veroorzaken met drones onder 4kg. De gemiddelde politieagent zal dat toch als uitgangspunt gebruiken en laat een rechter maar een oordeel vellen waar nodig. Die afstanden zijn niet handhaafbaar.

Wat ik me afvraag is hoe ze dat gaan controleren. Iemand met een phantom heeft geen flauw idee hoe hoog hij vliegt volgens mij, en de politieagent die ernaast staat ziet het verschil tussen 40m, 50m of 75m hoogte ook niet lijkt me .....

Iedereen moet gewoon weten waar ie aan toe is, anders is het niet meer te handhaven.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back