Multicopter Café

Gebruiken jullie op de Sunnysky 2212 motoren direkt de borgmoer op de prop of dat ringetje ertussen? Die ring centreert namelijk niet helemaal en geeft daardoor een slechtere balans dan zonder ringetje..

Altijd een goed passende losse ring gebruiken.

Die moeren met ring eraan hebben vaak een soort van tanden onder de ring zitten, die tanden beschadigen je props en verkleinen het klemoppervlak.

Dan gebruik ik de bijgeleverde ring wel. Maar optimaal is het niet. De kleinere Sunnyky motoren gebruiken die ring namelijk niet. Daarom de vraag of het bij de grotere wel nodig is.

Dat snap ik. Echter als die ring ook maar enigzins niet centered dan heb je slechte balans. Dat kan niet anders. We merken dat als we testen met een vibratie app. Met ring = meer trillingen.

Dat is een optie.. In de vaart der volkeren zijn we na de 380 trouwens gelijk met een 230 begonnen.. De 380 vliegt overigens als een malle maar daarover later meer. De 230 is binnenkort klaar als de electronica compleet is.. Vergelijkbare setup als op Blackout of QAV250..

14002260693_f88b593fe2_b.jpg

Zijn grote broer is een Flip tegenhanger met diezelfde eigenschappen. Deze 230 is een Mini.

Hier zie je het prototype frame van de 230 naast mijn 380. De 380 moet nog de cameramount/cleanplate op.. De dempingsrubbers zijn in bestelling namelijk.

13973822146_4850583914_b.jpg

Haha kreeg gisteren ook een mailtje terug van een bedrijf.
Wist de verzendkosten voor wat ferrietkerntjes niet. 22 dollar spul 5 dollar handeling. ..... 77 dollar shipping op z'n goedkoopst....lekker dan. Dus gecanceld.

pff heb net ff gekeken maar ga voor 4 moertjes geen 50 euro betalen 8O verzendkosten daar zijn veeelll8O

50cc.eu is een site voor brommers, originele brommeronderdelen zijn veel te duur!

Deze moeren zijn ook voor +- een euro de stuk te krijgen bij veel bouwmarkten.

50cc.eu is een site voor brommers, originele brommeronderdelen zijn veel te duur!

Deze moeren zijn ook voor +- een euro de stuk te krijgen bij veel bouwmarkten.

Ik heb die moeren gekocht bij de Praxis voor de rctimer motoren voordat ik die in de kliko heb gedonderd. Kreeg die er niet echt lekker op. Alsof de schroefdraad afwijkt. Dus 1/2 slagen erop gaat prima dan maar verder loopt nie steeds vaster.

Back