Multicopter Café

Er zijn volgens mij gewoon standaard specs voor een 3S en 4S setup. Die kun je vinden bij de de Blackout en de QAV250 website. Is bij alle mini's globaal hetzelfde. Heb ik je die specs niet toevallig via PB gestuurd een tijdje terug?

Ga je nu die 1800kv motoren op 3S vliegen met de 10 amp regelaars die je hebt? En wat voor lader heb je dan dat ie alleen op 3S laad?

Heb nog geen lipo's dus kan altijd eerst beginnen bij 4s, ik weet wel iemand die eventueel me lipo ken laden dus dat zal geen probleem zijn ;)

Gisteren mijn oude Blade mQX op de bodem van een sloot geland. Half uurtje later eruit gevist, even laten drogen en doet het weer perfect :D

usu2agyn.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben de afgelopen tijd wat aan het experimenteren geweest met video bereik. Ik gebruik een 250mw fatshark. Antenne al verplaatst een paar keer maar verder dan 200 meter wil niet echt. Zijn er behalve eindeloos antennes verplaatsen nog andere suggesties? Ik zag dat Markjuh 800 meter haalde met de 250mw fatshark.

Ik heb er idd 800 meter mee gehaald, was wel op redelijk open heide en met de fatshark spironetantennes.
Ik had de VTX antenne naar beneden gericht, en de antenne op mn fatshark bril omhoog.

20130601152355zp.jpg

Ben de afgelopen tijd wat aan het experimenteren geweest met video bereik. Ik gebruik een 250mw fatshark. Antenne al verplaatst een paar keer maar verder dan 200 meter wil niet echt. Zijn er behalve eindeloos antennes verplaatsen nog andere suggesties? Ik zag dat Markjuh 800 meter haalde met de 250mw fatshark.

Ik heb 800 / 900 meter gehaald op 250mw., en duikvlucht t water in :)

Zit een beetje in dubio. Ik denk dat ik de antennes maar eerst moet gaan vervangen. Ben er nog niet uit welke. Heb liefst antennes die het goed doen in open ruimtes. Bossen hebben we hier niet namelijk. Weilanden wel in overvloed.

Zie hier mijn oefenveld.. Zoals je ziet is longrange aantrekkelijk op deze plek.

Ik had gisteren stukken beter bereik na over te zijn geschakeld van kanaal 1 naar 7 op m'n ImmersionRC 600mw (standaard rubber duck antennes). Toch vraag ik me af of die ontvanger in m'n Black Pearl scherm wel echt lekker werkt met IRC (het is wel de 7 kanaals versie speciale voor IRC/fatshark)

Bij onderstaande eigenlijk geen sneeuw gezien. [media=youtube]K4BSqxmB_bg[/media] (URL gefixed)

sent from a mobile device

Mmmm, ik kan inderdaad ook nog andere kanalen proberen natuurlijk. Zou dat veel schelen?

P.S. Je youtubelinkje werkt bij mij niet..

Het kan wat schelen, maar dat ligt ook weer aan je locatie ;)

Gebruik je dat fatshark blokje voor je balanceerkabel?

Welke antennes heb je?

Ja ik gebruik dat blokje inderdaad. Ik heb nu een setje "spiro" klonen van Ebay die het overigens wel beter doen dan de echte spiro V1.

Dan zit er toch iets niet goed ergens.
Ik had toen precies dezelfde videosetup zo te horen.

Kan je eens wat foto's maken van hoe alles aangesloten zit en waar het gemonteerd zit?

Een foto. Let wel de antenne van de VTX heeft dus ook al onder de quad gezeten en de VTX heeft ook omgedraaid gezeten waardoor de antenne dichter bij de prop zat.

14018709717_28a72bffa3_c.jpg

Ik denk dat als je je lipo naar onder je quad verhuist je al een stuk beter beeld hebt.

Verder alle draden zo kort mogelijk houden, omleidingen en lussen vangen storing op.
Een hele simpele manier om ze in te korten is door ze om een schroevendraaier te draaien:

Filmpje:

Back