Multicopter Café

Maar gisteren zat de antenne zo. Had nog foto :) Dan zit de VTX dus ver van de lipo af en had ik nog maar 100 meter bereik ipv de 200 meter als de antenne bovenop staat..

14198518054_55898a7e12_c.jpg

Verder alle draden zo kort mogelijk houden, omleidingen en lussen vangen storing op.
Een hele simpele manier om ze in te korten is door ze om een schroevendraaier te draaien:
[ Maak ff filmpje ]

Je doelt op de zwarte draad van de GPS en de grijze van de camera vermoed ik?

Ik ga de V2 wel bestellen. De V1 heb ik geprobeerd en die zijn slechter dan de antennes die ik nu gebruik. Wellicht gaat het met de V2 enorm schelen.

Ik ga ook even de draden herzien. Kijken of ik die anders kan wegwerken. Ik wil die 800 meter halen. Dat is precies vanaf waar ik sta tot aan het einde van de reeks langrenzende landerijen. Mooie vlucht kan dat zijn.

Ik heb prima bereik met die 250mw, 800m moet geen probleem zijn. Op de mini merkte ik wel dat het bereik een stuk minder was geworden want na 200 a 300m hield het wel op. Ik had nog een extra spironet v2 dus nieuwe er op en ik doe die afstanden weer zonder storing. Wat de grens is weet ik niet, met de f450 zat ik zomaar op 1km maar die kon zelf terugvliegen ;)

posted with a tablet

Ik had Dennis al een PB gestuurd maar ben zijn antwoord kwijt bij opschonen inbox. Zal even nieuwe PB sturen..

u7araryb.jpg

T was voor mij een zware keuze vandaag:( of bbq'en of flightcontroller.. Helaas heeft de bbq gewonnen:D dus dinsdag pas parts bestellen :)

Wooow, is het verstandig en makkelijk om tijdens een vlucht een lipo ook in een lipo safe zak te houden ivm brandinggevaar van droog gras/riet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets als dit komt echt zo goed als nooit voor en ze zeiden wel dat er iets mis was met de accu.

Heb al een paar keer lipos helemaal aan diggelen geholpen met spijkers en een hamer maar kreeg hooguit een rook pluimpje.
Volgens mij moet zo'n accu nog wel redelijk vol zitten wil het zo heftig reageren.

We hebben vorig jaar ook met versleten lipo's zitten spelen.
3s 3000mah , effe allemaal opgeladen en een mes in geprikt kleine ontploffing , veel rook :)
Dit is best wel heftig voor een 2200Mah 3s lipo maar het kan..

Uit pure verveling maar de motoren alvast op de poten gezet. Kan de locktite mooi drogen tot wanneer de regelaars er zijn... :p

14029711708_d8a1b4af9f_c.jpg

Zo.. Naze 32 besteld., maar omdat ik geen snelservice vond moet ik paar weken wachten! :( 2weken??) van de week nog even props en esc's bestellen en lipos :)

Back