BorisB
Forum veteraan
Volgens mij zou het niet heel veel uit mogen maken, mits er genoeg tijd is om te herstellen. Je ziet hier ook eerst een vallende beweging, die hij langzaamaan hersteld. De copter is dus wel degelijk het gemis aan het compenseren. Ik vraag me alleen of in hoeverre al vastgesteld is welke prop er breekt.
Nou....kijk het filmpje nogmaals goed. Let goed op wat hij doet! Hij knipt de ene blad van 2 tegenovergestelde motoren. Juist deze motoren hebben invloed op dezelfde yaw richting. Op deze manier creert hij een balans daarin en dan kun je alsnog balanceren in die richting.
Hoe groot is de kans dat dit juist mid-air gebeurt?
Los daarvan is er een drastisch verschil tussen vliegen en opstijgen. Bij opstijgen treden de veranderingen langzaam op en heeft fc de tijd om hier te anticiperen. Gebeurt dit mid-air zijn de veranderingen die optreden zo heftig dat je al 2 of 3 rolls/flips verder bent voordat je kan beginnen met goed anticiperen.