Multicopter Café

Hallo wie o wie heeft het al geprobeert de cobra 2300 kv op 4s
Op de site rotorgeeks staat er dat het sucses vol getest is maar ik weet niet of ik het moet geloven...
De test resultaten
a81d58e93ff216ab0b8c86695f8177e8.jpg

Heb een tijd geleden eens uitgerekend dat 1 tube van HK incl verzendkosten (voor alleen de tube) me toen wel €3,50 zou kosten, gelijk maar een aantal voor besteld :)

Mogelijk wel, maar dan draait de motor buiten zn efficientie.
Amperes gaan dan harder omhoog als thrust.
Maar zolang je setup de stromen kan verwerken blijft t wel even goed gaan.

2300kv en 4S kan makkelijk sneller gaan draaien dan de regelaar het aankan. Ik zou heel voorzichtig doen eerste vluchtjes dat je zeker weet dat je geen sync issues krijgt.
Maar als ik naar thrust en amps van de motor kijk kun je beter wat anders pakken als je voor 4s wilt gaan.

2300kv en 4S kan makkelijk sneller gaan draaien dan de regelaar het aankan. Ik zou heel voorzichtig doen eerste vluchtjes dat je zeker weet dat je geen sync issues krijgt.
Maar als ik naar thrust en amps van de motor kijk kun je beter wat anders pakken als je voor 4s wilt gaan.

Rotorgeeks zeggen dat ze die sync issues hebben opgelost met de V4 van hun ESC's.

Zo snel mogelijk, esc's zijn nog onderweg.

En trouwens mark, 6x4.5 gaan prima met die cobras op 3s, en dan trek je ook 21 amp.
Op mijn setup was dat niet het geval, vraag me af hoe ze dat hebben getest. Met een meter tussen 3s1500 lipo en de 4 motoren op m'n quad was vol gas al ~40a, met volle lipo iets meer. Misschien als je bv test met een goede 3s8000, oid, dat de lipo dan minder of geen bottleneck is en er meer stroom loopt.
Ik vind die testen over het algemeen wel een goede indicatie maar wat je setup in de praktijk doet is meer van belang.

Back