Multicopter meeting (o.a. DJI F450)

In het topic DJI NAZA F450 is al een paar keer gesproken over het houden van een meeting voor multicopterfanaten. Veel animo, maar gezien het weer de laatste tijd een beetje op een laag pitje. Bedoeling is om een keer samen te komen en elkaar te helpen met instellingen, afstellingen, vliegervaring en gewoon 'voor de gezellig' natuurlijk...

In dit topic kunnen we bespreken wanneer, waar en hoe laat zo'n meeting gehouden kan worden. Ook opties v.w.b. vlieglocaties mogen genoemd worden...

gr. Rob

PS: merk, type, aantal props maakt allemaal niet uit...hoe meer, hoe beter

Laatst bewerkt:
als het ergens in de middag is voor mij alvast eeen OVB (onder voorbehoud)
geen DJI quad trouwens. maar dan is het of een KK of een FF quad. (afhankelijk van wanneer het is en wanneer ik een ander flight board heb.)

lokatie ergens waar iedereen zonder al te lange reistijden kan komen?

Als mijn quad op tijd klaar is en de vlieglocatie is qua afstand te doen dan heb ik zeker interesse.. Ik volg deze draad dus even ;)

Zou het voorstellen om het op een dag in het weekend te doen.
Op een zaterdag of zondag.
Beetje reguliere tijden zoals aanvangtijd: ± 11 uur AM en eindtijd: ±16.00 PM

Een locatie ergens in het midden van het land lijkt mij ook de beste optie.
Kijk er naar uit om met een aantal andere Multicopter piloten ervaringsverhalen te delen en andere Multicopters te kunnen zien vliegen.
Voordeel van deze vliegmeeting is wel dat de locatie niet eens zo gek groot dient te zijn.
We vliegen tenslotte niet met vliegtuigen en grote heli's.
Een veld ter grootte van een voetbalveld lijkt mij al genoeg.
Wat denken jullie?
Vr Gr E

Zou het voorstellen om het op een dag in het weekend te doen.
Op een zaterdag of zondag.
Beetje reguliere tijden zoals aanvangtijd: ± 11 uur AM en eindtijd: ±16.00 PM

Een locatie ergens in het midden van het land lijkt mij ook de beste optie.
Kijk er naar uit om met een aantal andere Multicopter piloten ervaringsverhalen te delen en andere Multicopters te kunnen zien vliegen.
Voordeel van deze vliegmeeting is wel dat de locatie niet eens zo gek groot dient te zijn.
We vliegen tenslotte niet met vliegtuigen en grote heli's.
Een veld ter grootte van een voetbalveld lijkt mij al genoeg.
Wat denken jullie?
Vr Gr E

Mee eens...

Of we doen het zo...: je laat in dit topic weten waar, wanneer en hoe laat je van plan bent ergens te gaan vliegen. Eenieder die in de buurt van die bepaalde vliegplek woont kan er naartoe gaan om mee te vliegen.

En ieder ander die de afstand geen probleem vindt kan er ook heen rijden...

Ik houd vaak windguru.com in de gaten v.w.b. het weer: prima site die goed weergeeft wat de wind en de temperatuur doet de komende week.

da is het geen echte meeting... maar meer een oproep van "wie heeft er zin om te vliegen?"

bij een meeting probeer je zoveel mogelijk gelijkgestemden op 1 plaats te krijgen.

vroeger heb ik ook nog wel eens een meeting georganiseerd voor RC auto's.
toendertijd had dat wat meer organisatie nodig dan tegenwoordig. geen gedonder meer met frequenties, en we hebben geen verbrandingsmotoren dus minder overlast..

ik vond het leuk om te doen maar toen kostte het veel tijd om op poten te zetten, regels op te stellen voor de veiligheid van mensen en materieel.. etc etc..

een multi rotor meeting zal een stuk makkelijker zijn, maar zal toch ook wel wat tijd i beslag nemen voor degene die het wilt organiseren. (ik ga het niet organiser trouwens)
(aangezien ik Harley rijd en er nogal een hetze tegen HD rijders is momenteel heb ik niet veel meetings meer om naartoe te gaan, dus eens iets voor de andere hobby is leuk!)

Ik denk dat we eerst eens moeten overdenken waar de beste locatie zou kunnen plaatsvinden voor zo'n vliegmeeting.
Dat is iets wat we kunnen plannen.
De weersomstandigheden hebben we nooit in de hand dus dat zal een kwestie van ook geluk moeten zijn.
Je kunt een aantal weken op voorhand wel iets plannen maar op de bewuste dag kan het met bakken uit de lucht komen.
Zelf kijk ik altijd op Meteo Gelderland.
Vind dat een redelijk betrouwbare site en die is vaak een week op voorhand behoorlijk accuraat.

Als je met een man of 20 komt op zo'n vliegmeeting dan is dat al een behoorlijk aantal vind ik.
Niet dat er een limiet ofzo moet zijn hoor, maar vind tussen de 10 en 20 man wel een prettig aantal voor een vliegmeeting.
Zoals eerder gezegt hoeft de vlieglocatie ook niet eens zo absurd groot te zijn.
Ik kan met mijn Gaui 500X en DJI F330 Quad al behoorlijk raggen op een veld ter grootte van een voetbalveld.
Het organiseren hoeft mijninziens ook niet eens zo complex te zijn.
Als we het in dit Topic zo weten te regelen dat we na de locatie te hebben gevonden het er met elkaar uit komen wie er zoal komen dan zal dat vast geen problemen hoeven te geven.
En als we dan een datum prikken en een aantal dagen voor de bewuste meeting is de regenkans op die dag erg groot dan kan het altijd verplaatst worden naar een andere datum.
Het belangrijkst is de vlieglocatie.
Iemand een idee omtrend waar het beste zo'n vliegmeeting te houden?
Vr Gr E

Ik wil ook wel naar een MC meeting komen wanneer dat enigzins te doen is qua afstand, ik kom uit Groningen dus midden van het land is ook al een heel eind :)

@ de vraag wanneer, noem maar een paar data dan gaan we daarna wegstrepen wie wanneer kan en nemen we de dag waarop de meeste mensen kunnen.

Ik neem de gaui 500x mee en als het ff mee zit (ligt er dus net aan hoe lang het duurt ) een skyjib 8

Aangezien we het er allemaal over eens zijn dat de vlieglocatie van de komende meeting ergens in het midden van het land het beste kan plaatsvinden lijkt het mij een verstandig idee dat de lieden die al woonachtig zijn in het midden van het land en ook van plan waren om langs te komen met hun Multicopter(s) eens een locatie aangegeven.
Zelf woon ik in Gelderland en weet zo effe 1.2.3 niet de fijnste locaties in het midden van het land omdat ik daar zelden vlieg.
Maar de gasten die centraal wonen hebben daar vast wel een antwoord op.
Ik zit dan niet gelijk te denken aan een bestaande vliegclub of een weiland van de boer, maar meer een open soort veld waar men de ruimte heeft om de dingen te kunnen doen.
In de randstad zullen zulke velden schaars zijn lijkt mij, maar in het midden van Holland moet dan toch te doen zijn lijkt mij.
Dus hierbij graag de ideeen voor een vliegplek van de mensen die woonachtig zijn in het midden van Holland.
Vr Gr E

Lijkt me erg interessant zo'n meeting! Ook als mijn quadcopter nog niet af is, kom ik graag langs om wat ervaringen van vliegers te bespreken..

Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Fat Shark, dus misschien kan ik daar eens een momentje door kijken als iemand die (bij)heeft.

Qua locatie kun je het beste iets in de omgeving van Utrecht richting Maarsen/De Meern zoeken. Daar liggen genoeg grote parken en goed te bereiken met OV/auto.

Hopenlijk kunnen we dit met z'n allen bewerkstelligen en dan ook nog eens binnen afzienbare tijd.
Want zoiets moet toch te realiseren zijn binnen bijv 6 weken.
Vr Gr E

Tussen Ede en Arnhem bijvoorbeeld?
Maps.google.nl, vul in Ginkelse Heide, 6718 Ede

Hallo Rene,

Mooi plekje...dit is al een RC vliegveldje begrijp ik? Heb jij daar al connecties en zouden we daar 'zomaar' terecht kunnen?

Wat ik belangrijk vind is dit:
- parkeren bij het veld (i.v.m. laden van Lipo's)
- weinig obstakels (liefst geen ;)
- veilig voor eenieder om te vliegen

Ik ben niet van plan om een groots opgezette meeting te organiseren, zoals iemand al aanhaalde. Inderdaad, veiligheid is belangrijk maar daar zijn we samen verantwoordelijk voor dacht ik zo...

gr. Rob

en is in de buurt van utrecht ofzo een idee? soesterduinen kan ook leuk zijn... of heide bij bussum?

soesterduinen is schitterend.. maar...

-nadelen
zand.. daar zijn denk ik de meeste niet erg blij mee. een verkeerde landing en je motor zit vol zand..
-toeristisch gebied... er lopen altijd veel mensen rond.
-laden van lipo's... er zijn parkeer plaatsen, maar als het mooi weer is word het druk daar en het is een stukje lopen vanaf een (veilig) vlieg gebied naar de auto's

voordelen
een schitterend gebied om te vliegen helemaal voor FPV vliegers
is mijn achtertuin.. scheeld mij weer een stuk rijden en kan ik langer erbij zijn (moet gewoon werken 's avonds)
mooi centraal in NL.

Back