Vandaag kwam ik erachter dat als ik gas gaf, m'n electro motor zeker geen constant toerental had. Als ik de gas stick rustig open schoof begon de motor OPEENS! 'vrij' hard te draaien, dan weer minder hard, en dan weer hard..
Erg vreemd dus :roll:
Dus ik een servo op m'n gas kanaal gezet, en daar exact hetzelfde!
Dus ligt het aan de zender.
Ik het stekkertje van de potmeters uit de zender gehaald, en de potmeter doorgemeten. Wat blijkt.. af en toe lijkt het alsof het 'sleepcontact' (middelste poot) van de potmeter geen contact maakt. 8O
Als ik wat tikjes op de potmeter geef schiet de servo op en neer.. (als hij geen contact maakt schiet hij naar de middenstand)
Potmeter moet dus vervangen worden lijkt mij.
Komt dit vaker voor? En kan ik dit zelf repareren (potmeter vervangen) Of is het (middenpunt)afstellen/kalibreren alleen voor de service dienst weggelegd?
Wordt opsturen vrees ik :roll:
Erg vreemd dus :roll:
Dus ik een servo op m'n gas kanaal gezet, en daar exact hetzelfde!
Dus ligt het aan de zender.
Ik het stekkertje van de potmeters uit de zender gehaald, en de potmeter doorgemeten. Wat blijkt.. af en toe lijkt het alsof het 'sleepcontact' (middelste poot) van de potmeter geen contact maakt. 8O
Als ik wat tikjes op de potmeter geef schiet de servo op en neer.. (als hij geen contact maakt schiet hij naar de middenstand)
Potmeter moet dus vervangen worden lijkt mij.
Komt dit vaker voor? En kan ik dit zelf repareren (potmeter vervangen) Of is het (middenpunt)afstellen/kalibreren alleen voor de service dienst weggelegd?
Wordt opsturen vrees ik :roll: