Multiplex Blizzard - Bouwverslag

Ik weet dat dit oud topic is maar, maar lijkt mij zo wel de juiste er voor.

Hoe zetten jullie de accu vast in de blizzard en waar leggen jullie hem?

Zoals aangeven in de beschrijving of zo ver mogelijk naar achter en de ontvanger er voor zodat je geen belast kogels hoeft te gebruiken.
niemand?

Laatst bewerkt:
Ontvanger.. NOOIT voor de accu.

Eens kom je er hardhandig achter.. waarom niet.

jup, ontvangers houden er niet van een lipo van 300 gram met 15G in hun nek te krijgen ;)
Trouwens, de rest van je toestel houdt daar ook niet van overigens..

Thnx, zou er rekening mee houden!

Maar mooie vliegtuig hoor die blizzard maar jeetje wat weinig ruime in zo'n koker :(

Hoe zetten jullie die accu vast ?

Inderdaad erg leuk vliegtuig. ik heb zelf de accu vast gemaakt met klittenband. Dit blijft goed zitten maar de accu kun je er gemakkelijk weer uit halen.
En de accu heb ik naar achteren tegen de stekkers van de vleugel aan. Had gelezen dat dit een mooie plek is ivm het zwaartepunt.
Helaas is die van mij nu even uit de running, had zitten spelen met de flapstand en is toen gestalled vlak boven de grond. :-(
Resultaat: neus krom en een vleugeltip krom...

Succes met je accu!!

Inderdaad erg leuk vliegtuig. ik heb zelf de accu vast gemaakt met klittenband. Dit blijft goed zitten maar de accu kun je er gemakkelijk weer uit halen.
En de accu heb ik naar achteren tegen de stekkers van de vleugel aan. Had gelezen dat dit een mooie plek is ivm het zwaartepunt.
Helaas is die van mij nu even uit de running, had zitten spelen met de flapstand en is toen gestalled vlak boven de grond. :-(
Resultaat: neus krom en een vleugeltip krom...

Succes met je accu!!

oke even wat vraagjes:

• Wat voor grote accu gebruik?
  • Gebruik je die metalen knikkers achterin?
  • Hoe ver naar achter ligt je accu ten opzicht van je vleugel?
  • Waar en hoe heb je die klittenband gemonteerd?
  • ligt je Ontvanger voor of achter de accu?
Heb je misschien een foto-tje? dat zegt namelijk meer dan duizend worden ;)

Alvast bedankt.

oke even wat vraagjes:

• Wat voor grote accu gebruik?
  • Gebruik je die metalen knikkers achterin?
  • Hoe ver naar achter ligt je accu ten opzicht van je vleugel?
  • Waar en hoe heb je die klittenband gemonteerd?
  • ligt je Ontvanger voor of achter de accu?
Heb je misschien een foto-tje? dat zegt namelijk meer dan duizend worden ;)

Alvast bedankt.

Wat voor grote accu gebruik?
3s 2100, afmetingen weet ik zo niet.

Gebruik je die metalen knikkers achterin?
Volgens mij heb ik 1 knikker achterin.

Hoe ver naar achter ligt je accu ten opzicht van je vleugel?
Ik heb de accu tegen die groene stekker aanliggen, dus volgens mij iets van halverwege de vleugel.

Waar en hoe heb je die klittenband gemonteerd?
Dat was van die zelf klevende, koop je gewoon per rolletje.

ligt je Ontvanger voor of achter de accu?
Mijn ontvanger zit achter de vleugel, dus achter de accu.

Sorry heb er nu even geen foto's van. Mocht je er niet uit komen ga ik kijken of ik foto's kan maken.

Thnx.

Ik ben beetje huiverig voor het plaatsen van de ontvanger helemaal achter in. Want ik kom dan daarna nooit meer bij me ontvanger na het dichtplakken van twee helften van de romp.

klopt, dus zorg dat je alles van tevoren 3x gecheckt hebt en dat alles werkt.

Ik kwam er na het verlijmen achter dat de rem nog niet op de motor stond. Was gelukkig ook via de zender te programmeren!

Ik heb geen knikker achterin. Voorin ligt een dikke motor + regelaar en de 3S2200 accu ligt mooi onder het cockpitkapje op een los plaatje. Dus de regelaar ligt onderin de romp half onder de accu.

Uhmmm,,

Dus je accu hoeft niet heel ver naar achter om gewicht goed verdeeld te krijgen zonder de knikkers.

Ik denk toch dat ik de regelaar & ontvanger tegen de wanden onder de cockpitkapje doe en dan de accu daar na onder de vleugel en dan sateliet van de ontvanger.

Vanmiddag met Wk6 a 7 vliegt Blizzard ook prima!
(MVA Almere ca 16:00, gevoelstemperatuur BBRRR.. Pet kwijt, ligt ergens weilanden verder)

Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag heb ik de Blizzard ook maar eens op gegooid met wind kracht 5. Wat houd de Blizzard zich goed met die wind, hij heeft er helemaal niks van en gaat als speer door de wind.

Het is juist extra leuk omdat je dan met wat tegen wind,lekker in de wind kan hangen.

Ik ben erg tevreden met dit type vliegtuig van multiplex.

Alleen wat ik nu wel voor de eerste keer constateerde is "flutter(ing)" tenminste dat denk ik. Ik kwam van een flinke hoogte in 45 graden duik vlucht met wind mee en trok hem toen meter of 3 boven de grond recht. Net voordat moment of precies opdat moment hoorde ik een rammelend klapperend geluid schrok me dood. Gelijk snelheid er uit gehaald en het was weg.

Was dit inderdaad een "flutter(ing)" moment van de vleugel? Want ik heb het nog nooit eerder mee gemaakt.

Ik denk dat ik maar de punten van de vleugels moet gaan tapen zoals multiplex beschrijft, om dit fenomeen tegen te gaan.

Meer mensen last van gehad met de Blizzard?

Fluttering ? geen last van en ik vlieg al een paar jaar met een blizzard (ondertussen al mijn tweede versie waarbij ik alles koolstof en sterkere servos ingebouwd heb vanwege de power die ik erin heb gestopt namelijk 780 watt)

Fluttering ? geen last van en ik vlieg al een paar jaar met een blizzard (ondertussen al mijn tweede versie waarbij ik alles koolstof en sterkere servos ingebouwd heb vanwege de power die ik erin heb gestopt namelijk 780 watt)

En jij hebt de punten van je vleugel niet verstevigd met glastape?

Nee, wel de bijgevoegde glasvezel draad vervangen voor 1,5 mm koolstof.
Bij sharp turns zie ik de vleugel weg buigen ondanks de verstevigingen maar beter buigen dan barsten.

Heb ook een blizzard die ik binnenkort ga bouwen... Wat ik me afvraag is hoe je eenmaal alles is dichtgelijmd nog een slecht werkende/versleten servo in de staart kan vervangen? Zijn hier oplossingen voor of heb je dan gewoon dikke pech??

Back