Hey collega's,
Wij hebben zojuist onze multiplex blizzard van een maiden voorzien, het eerste model met ailerons (spannend!) in onze collectie. Pa is van de zwevers (amigo, mosquito), ik van de electro kisten (robbe bingo-e en recentelijk een easystar), het was dus nogal een ervaring. Getver wat gaat dat ding hard
Toch even een korte vraag. In tegenstelling tot onze overige modellen heeft de Blizzard maar weinig voorzieningen om de electronica van luchtkoeling te voorzien. Bij het opruimen bleken de motor en de LiPO toch redelijk aan de temperatuur. Vast te houden, dat wel.
Mede Blizzard (hotliner?) vliegers: Voegen jullie extra koelseuven toe aan het model? In hoeverre heeft dit een negatief effect op de vrij strakke stroomlijningen van de Blizzard? Merken jullie dit in het vlieg gedrag?
Wij overwegen om wat sleufjes in de neus te maken en een exit sleuf achterin het electronica compartiment. Commentaar / suggesties?
Verder veel vliegplezier vandaag. Straf windje, toch prima te doen.
Wij hebben zojuist onze multiplex blizzard van een maiden voorzien, het eerste model met ailerons (spannend!) in onze collectie. Pa is van de zwevers (amigo, mosquito), ik van de electro kisten (robbe bingo-e en recentelijk een easystar), het was dus nogal een ervaring. Getver wat gaat dat ding hard

Toch even een korte vraag. In tegenstelling tot onze overige modellen heeft de Blizzard maar weinig voorzieningen om de electronica van luchtkoeling te voorzien. Bij het opruimen bleken de motor en de LiPO toch redelijk aan de temperatuur. Vast te houden, dat wel.
Mede Blizzard (hotliner?) vliegers: Voegen jullie extra koelseuven toe aan het model? In hoeverre heeft dit een negatief effect op de vrij strakke stroomlijningen van de Blizzard? Merken jullie dit in het vlieg gedrag?
Wij overwegen om wat sleufjes in de neus te maken en een exit sleuf achterin het electronica compartiment. Commentaar / suggesties?
Verder veel vliegplezier vandaag. Straf windje, toch prima te doen.