Multiplex Blizzard: Extra luchtkoeling toevoegen?

Hey collega's,

Wij hebben zojuist onze multiplex blizzard van een maiden voorzien, het eerste model met ailerons (spannend!) in onze collectie. Pa is van de zwevers (amigo, mosquito), ik van de electro kisten (robbe bingo-e en recentelijk een easystar), het was dus nogal een ervaring. Getver wat gaat dat ding hard :D

Toch even een korte vraag. In tegenstelling tot onze overige modellen heeft de Blizzard maar weinig voorzieningen om de electronica van luchtkoeling te voorzien. Bij het opruimen bleken de motor en de LiPO toch redelijk aan de temperatuur. Vast te houden, dat wel.

Mede Blizzard (hotliner?) vliegers: Voegen jullie extra koelseuven toe aan het model? In hoeverre heeft dit een negatief effect op de vrij strakke stroomlijningen van de Blizzard? Merken jullie dit in het vlieg gedrag?

Wij overwegen om wat sleufjes in de neus te maken en een exit sleuf achterin het electronica compartiment. Commentaar / suggesties?

Verder veel vliegplezier vandaag. Straf windje, toch prima te doen.

Mijn blizzard is voorzien van de originele spinner met gat voorin. Daardoor stroomt lucht door en langs de motor en zo verder door de romp naar het gat onderin. Omdat je heel snel op hoogte bent loopt de motor dus maar zeer kort en kan tussendoor rustig afkoelen. Problemen met hete componenten heb ik niet. De motor, regelaar en accu worden iets meer dan hand warm.

De motor en de regelaar mogen best een graadje of 60 worden geen enkel probleem dus handwarm is prima lekker laten zo en genieten , laat hem overigens niet stilvallen anders stalt hij en valt recht naar beneden, paar keer meegemaakt dus houd de snelheid er gewoon in dan gebeurt er niets

gr Andre

De motor en de regelaar mogen best een graadje of 60 worden geen enkel probleem dus handwarm is prima lekker laten zo en genieten , laat hem overigens niet stilvallen anders stalt hij en valt recht naar beneden, paar keer meegemaakt dus houd de snelheid er gewoon in dan gebeurt er niets

gr Andre

Het is ons al overkomen dat hij in de stall schoot, gelukkig op acceptabele hoogte :)

Met een zwakke windkracht 1 heeft hij in de avond heerlijk rustig gevlogen, zo nu en dan jankend overkomend... Heerlijk toestel.

Wel al een klein scheurtje in het schuim ven de romp ontdekt, wanneer dit is gebeurt is ons nog niet duidelijk. Morgen de boel schoonmaken en dichtlijmen. Ik denk dat wij ook een strookje overgebleven glasvezel haaks op de breuk in gaan lijmen, misschien maar even een draadje openen hoe het beste te herstellen is.

ik heb hem toen ik hem nog had gewoon met hittelijm gerepareerd komt nooit meer los en vult mooi het scheurtje, succes verzekerd

gr Andre

Back