Multiplex Blizzard, Extremere setup.

Dag Mensen,

Vandaag heb ik een Multiplex Blizzard gekocht.

In de handleiding staat een standaard setup omschreven en een tunings setup, de verkoper adviseerde om dit wel te gaan aanhouden omdat het toestel anders minder goed zal vliegen.

Mijn idee is om gelijk wat extremer te gaan qua regelaar, accu, motor. zodat ik over een paar weken niet weer een duur setje moet kopen. Gaat het te snel in het begin dan hoef ik natuurlijk niet voluit te gaan vliegen.

In een ander topic werd het volgende geadviseerd:
"MEGA 16-15-3 op (of het-rc 3W, vergelijkbaar) met 3s1p 2170 Flightpower en een kleine 35-40A regelaar"

De tuningset die de handleiding adviseert gaat zelfs tot 55A, is dat dan ook meteen sneller of zegt dat niet alles ? Misschien dat het geadviseerde tuningssetup al extreem genoeg is ? Kosten daarvan zijn compleet 169 euro. Ik zal later nog even vermelden wat de handleiding precies adviseert en wat de setup inhoud.

Maar voordat ik ga experimenteren vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het toestel met hun setup en wat hun setup dan is.

Ik heb die setup ( het -rc 3W en flight power 2170 ) in mijn voodoo zitten, daar is hij sterk genoeg voor. Ik denk dus ook dat je de blizzard met deze setup niet snel genoeg gaat vinden, aangezien de blizzard een aanzienlijk groter en zwaarder toestel is dan mijn voodoo(480 gram). Ligt natuurlijk ook aan je vliegstijl, maar ik vind toch dat zon blizzard hard recht omhoog moet kunnen:cool:

Even shoppen bij hobbycity?
Bij deze motor:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-36B 1300kv Brushless Outrunner (Eq:2814) $24.95
Schrijft iemand dit:
Great motor. I bought this for my MPX Blizzard, perfect fit and plenty of power. I used 9x6 CAM prop blades on a HC spinner. Battery HXT 3s1p 2200, turnigy 40Amp controller. Power is around 225 Watts. Unlimited vertical and very fast dives!
Cooling is a problem, I drilled holes in the spinner to fix this. Maybe its better to use the original MPX spinner.
Deze ESC:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : SuperSimple 50A ESC $12.60
Met deze programmeer kaart:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY BESC Programming Card $6.95
Even narekenen ofdat de c waarde klopt:
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6330

Dat alles voor ongeveer 70 dollar inc verzenden bij jou op de deurmat (minder dan 50 euro)

Hi !, dat was ik die dat schreef op hobbycity. Mijn blizard is niet extreem snel, maar wel lekker vlot. Op de club waar ik vlieg moeten de heren toch altijd lachen als ze een "zwever" in 20 seconden tot een stipje recht omhoog zien gaan. In een duikvlucht met power erop gaat het bij mij wel mis, ik krijg dan flutter op de vleugels. Dat maakt zo'n herrie dat je denkt dat hij op ontploffen staat. Dat doe ik dus maar niet meer. Ik heb geen vergelijkmateriaal, clubleden vliegen met Elektra's e.d. Maar je bent welkom om eens te komen kijken in Kaatsheuvel.

Bedankt mensen,

Maar is er nu niet een setje dat gewoon zo goed is dat ie ook in duikvlucht bv geen problemen geeft zoals de reactie van Mr Blobby ?

Dat spul van Hobbycity is zeker niet duur, maar ik betaal liever het dubbele of 3 dubbele als ik zeker weet dat het een setje is dat de komende maanden geen beperkingen heeft.

Het tuningssetje wat in de handleiding staat is:

Motor: Himax 3516-1350, Controller BL-54 9x6" klappropellor.

169 is dan ook wel prijzig in verhouding, zal je voor die 169 euro niet iets beters hebben ?

Als jullie nou voor 300 dollar bij Hobbyking zouden shoppen en je wilde het beste/snelste spul voor je Blizzard wat zouden jullie doen ?

Flutter op de vleugels heeft toch niks te maken met de motor.... althans bij hoge snelheid kun je er last van krijgen dacht ik.
Maar de motor zelf veroorzaakt het niet....

De flutter wordt veroorzaakt door de te hoge vliegsnelheid, niet door de motor, waarmee ik alleen maar aan wil geven dat je ook te ver kan gaan met de motorisering. Wil je echt snel dan zul je toch naar een VooDoo o.i.d. moeten gaan kijken. Met mijn setup vliegt hij gewoon erg fijn, vrij hard recht omhoog en te snel in duikvluchten (de motor gaat dan gewoon uit, dan heeft hij nog sneheid genoeg, en je kan veel langer vliegen). Ik breng hem meestal op de motor op een flinke hoogte en duik dan met de motor uit naar beneden. Je kan dan heerlijk stunten, maar als je wil ook een stukje zweven al gaat me dat laatste nog niet zo goed af.
Ik zou er wel een originele MXP spinner bijkopen, die is nodig voor de koeling en kost nog geen tientje. Hij is leverbaar voor 4 en 5mm assen.

In een ander topic werd het volgende geadviseerd:
"MEGA 16-15-3 op (of het-rc 3W, vergelijkbaar) met 3s1p 2170 Flightpower en een kleine 35-40A regelaar"

Nee hoor, ik adviseerde die setup maar dat had niks met een blizzard te maken...

Net binnen:

TR_S40A TURNIGY Sentry 40amp Speed Control $33.95
TR35-36A-1450 TR 35-36A 1450kv Brushless Outrunner $23.95
873495X-3S ZIPPY-H 2100mAh 3S1P 30-40C Lipoly $36.83

totaal: $94,73 = €64.44 (www.wisselkoersen.nl)

--------
I have one TR 35-36A 1450Kv Brushless Outrunner to my new exprimental aerobatic epp aircraft is to much and very very good performance excelent value for money, testing whit one HXT D9 2200mAh 3S 20-30C lipo pack
and mounting 9x6 propeller 380 wat. and one thrust 1.860grs. EXCELENT, I loven it, have bought a few for myself and so have some of my friends.
--------
Knapp 1,8kg Schub mit einem super simple 40A Regler und einer 9x6 Klappluftschraube bei 3 Lipozellen und ca 34 Ampere!!
Dabei wurde der Motor nur etwa Handwarm!!!

Laatst bewerkt:
Help mij eens even :D

Ik heb nu toe nog niets besteld, maar ik wil graag 3 Lipo's een goede balans lader, regelaar, extreem snel motortje, klappropellor, 4 goede servo's. En dan bij Hobbycity vandaan.

Het liefst net een trapje extremer als het tuningssetje uit de handleiding "Motor: Himax 3516-1350, Controller BL-54 9x6" klappropellor."

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en door de getallen de nummers niet meer, vooral die motortjes hebben zoveel verschillende nummers :)

Hoi.

Even een oud draadje naar boven brengen . Zou een HQ-3651 op 4s met uitganspunt rond de 600w, prop 13 x 8 te sterk zijn voor een blizzard.
Graag jullie mening.
Chris

Chris,

De blizzard is een super kistje dat met de aanbevolen tuning set al erg vlot omhoog wil. Eenmaal op hoogte gaat het gas dicht en kun je naar wens snel of langzaam vliegen. Hij is niet bedoeld om als pylonracer met gas erop rond te vliegen, daar zijn betere kisten voor te koop. Overmotoriseren heeft m.i. niet veel zin. Zonder extra versteviging van de vleugel gaat deze flutteren bij te hoge snelheid.
Wil je echt snel kijk dan eens naar de Mini Hawk van Staufenbiel.

zelfde mening hier. Zelfs met flink wat power vond ik hem niet snel en verloor ik toch de vleugel bij aanduiken. Beter even sparen voor een Mini Hawk (pylon) of gewone Hawk (zweven, hotliner).
Kan veel sneller en houdt snelheid ook veel beter vast.

Back