Multiplex Blizzard

• Topicstarter Topicstarter L4nc3r
  • Startdatum Startdatum
L

L4nc3r

Guest
Hey

Ben vandaag eens bij Albatros binnengesprongen om de Blizzard al te gaan halen aangezien de Tuning Setup slechts tegen eind deze week verwacht werd.
Eens daar aangekomen was de verrassing dat de leverancier vroeger bij Albatros was gekomen, en dus alles beschikbaar was. Ik heb dus direct het volledige toestel maar meegebracht. :D

Enkele fototjes:

Blizzard in de doos:
S7001694.jpg

Blizzard uitgepakt:
S7001693.jpg

ALLE electronica:
SP_A0711.jpg

Als aandrijving heb ik gekozen voor de Multiplex Blizzard Power Tuning setup.

Motor: Himax 3516 - 1350
Regelaar: MULTIcont BL-54
Prop: 9"x6" klapschroef
Staarservo's: 2 x Hitec HS-65 HB
Rolroerservo's: 2 x Hitec HS-55
Accu: Flightpower 2000mAh 11,1V (30C)
4 x 20cm servo verlengkabels
1 x Y-kabel

En nu beginnen bouwen en zien hoe hij vliegt :D

Met vriendelijke groeten
Robin

Bij ons op de club vliegt er sinds een paar weken één met de tuning set-up.

Ik heb er geen filmpje van maar het gaat echt verschrikkelijk rap.

Ook vertikaal gaat-ie als een speer.

De verstevigingen in de vleugel zijn echt allemaal noodzakelijk :-D

Bij ons op de club vliegt er sinds een paar weken één met de tuning set-up.

Ik heb er geen filmpje van maar het gaat echt verschrikkelijk rap.

Ook vertikaal gaat-ie als een speer.

De verstevigingen in de vleugel zijn echt allemaal noodzakelijk :-D

Aha, dat is nu eens goed nieuws :D
Ik heb graag genoeg power over en het toestel mag voor mij gerust wel es wat sneller gaan dan de toestellen die ik tot nu toe al gevlogen heb. :p

Van zodra de mijne vliegt zal ik proberen om een filmpje te posten. ;)

Mvg
Robin ;)

Hallo

Ik heb nu ook de Blizzard aangeschaf met de Tuning aandrijfset.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de bouw?

En hoe zitten jullie met de ontvanger, mijne komt achter de accu. Maar kabels van hoogteservo zijn net iets te kort... en wanneer de romp dichtgelijmd zit, en de stekker gaat bijvoorbeeld los. Dan krijg ik deze nooit meer terug in de ontvanger....
En van de andere kant, wanneer ik de servokabels verleng krijg ik een hele warboel van draden achter in de romp. Vergroot dit de kans niet op storing?

Alvast Bedankt,

Grt Zeb

PS: een ding vind ik waardeloos, bij de set zitten de groene stekkers voor de aansluiting er niet bij.... Terwijl deze toch juist erbij horen te zitten, vind ik...

Verlengen van de servokabels doe je natuurlijk dmv solderen.Als je dit netjes doet zal dit nooit meer loskomen. Als je dan de kabels netjes tegen de binnenkant van de romp vasthangt met tape vooraleer je de romp dichtlijmt blijft het wel netjes.

hey L4nc3r , mag ik je eens vragen wat de setup en de blizzard koste bij albatros en hoeveel weegt de motor ?

[...]

De setup (Mpx power setup) heb ik gekregen voor € 127 (wat tot nu toe nog steeds het goedkoopste is)

[....]

Voor hetzelfde geld heb je ook een lichtere hackermotor (A30-12M, 104 gram), regelaar en klapprop met spinner-met-gaatjes-voor-koeling. En daarmee dan 30 gram minder gewicht in de neus. En dus geen bal in de staart. En geen gedoe met accu die ver naar achteren moet. En dus een laag gewicht van ca 850 gram (in mijn geval). En nog steeds serious power...:cool:

bij hobbycity (veel RCgroups mensen vliegen hiermee)

TR35-36A-1450 - TR 35-36A 1450kv Brushless Outrunner $24.95 150g X
TR_P40A - TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $34.95 79g X
873495X-3S - ZIPPY-H 2100mAh 3S1P 30-40C Lipoly Pack $37.70 239g X
Total: $97.60 468g

omgerekend: 69.39 Euro !!

Na tig uren ervaring met de blizzard en tig crashes verder ben ik toe aan een opvolger, aangezien er geen Blizzard 2 is kom ik weer uit bij de Blizzard die ik nu ook al heb, dus weer hetzelfde toestel, dat vind ik jammer en daarom deze vraag.

Is er iets vergelijkbaars ? De Blizzard is een fijn toestel maar fluttert nogal snel, ook na aanpassingen. En iets nieuws is ook wel weer leuk.

Liefst wel iets van Schuim zodat het weer lijmbaar is, iemand een idee ?

van schuim ga je het niet gauw sneller vinden, tenzij je een vliegend vleugeltje wilt.

als je echt een mooie stap vooruit wilt kun je eens naar de Hawk F5B van Staufenbiel kijken. De prestatie daarvan is vele malen beter dan die van een Blizzard.

Back