M
MeX101
Guest
Hallo,
Ik heb een vraag over de Multiplex Cularis waaraan we willen beginnen.
Van te voren hadden we alle electronica aangesloten om alles te testen en de servo's in de 0 stand te zetten.
Nu stuiten we op een probleem met de flap servo's
We gebruiken 6 servo's (2x aileron 2x flap 1x rudder 1x elevator) met gas erbij zijn dit 7 kanalen.
We hebben een Dx6i (6 kanaals) dus willen we de flap servo's met een Y kabel aansluiten alleen gaat dit niet omdat 1 van de 2 servo's moet worden gereversed omdat anders 1 flap de verkeerde kant opgaat.
We hebben aardig wat gegoogled over dit bekende probleem. En kwamen een aantal oplossingen tegen maar zijn eigenlijk opzoek naar een iets makkelijkere oplossing want misschien heeft iemand dit probleem ook gehad en heeft een andere oplossing gevonden.
We komen op dit uit
1: De servo ompolen (motor en pot meter punten omsolderen) lijkt me geen goed plan omdat het zulke kleine servo's zijn en dit erg lastig schijnt te zijn.
2: Één van de 2 servo's omgekeerd vast maken in de vleugel. Dat was ook al niet aan te raden omdat de servo uitslagen dan niet helemaal overeen komen.
3: Een Y kabel met eens servo reverse erin (dit lijkt me de oplossing momenteel)
Had gehoopt dat er misschien nog een andere mogelijk is?
Ik heb een vraag over de Multiplex Cularis waaraan we willen beginnen.
Van te voren hadden we alle electronica aangesloten om alles te testen en de servo's in de 0 stand te zetten.
Nu stuiten we op een probleem met de flap servo's
We gebruiken 6 servo's (2x aileron 2x flap 1x rudder 1x elevator) met gas erbij zijn dit 7 kanalen.
We hebben een Dx6i (6 kanaals) dus willen we de flap servo's met een Y kabel aansluiten alleen gaat dit niet omdat 1 van de 2 servo's moet worden gereversed omdat anders 1 flap de verkeerde kant opgaat.
We hebben aardig wat gegoogled over dit bekende probleem. En kwamen een aantal oplossingen tegen maar zijn eigenlijk opzoek naar een iets makkelijkere oplossing want misschien heeft iemand dit probleem ook gehad en heeft een andere oplossing gevonden.
We komen op dit uit
1: De servo ompolen (motor en pot meter punten omsolderen) lijkt me geen goed plan omdat het zulke kleine servo's zijn en dit erg lastig schijnt te zijn.
2: Één van de 2 servo's omgekeerd vast maken in de vleugel. Dat was ook al niet aan te raden omdat de servo uitslagen dan niet helemaal overeen komen.
3: Een Y kabel met eens servo reverse erin (dit lijkt me de oplossing momenteel)
Had gehoopt dat er misschien nog een andere mogelijk is?