Multiplex Easy Glider PRO BK mit Antriebssatz

Ik ben van plan te gaan starten met modelbouwvliegen.
Vandaag ben ik langs geweest bij een zweefclub vlakbij ons dorp.
Daar hebben ze me de easy glider electro aangeraden, maar met borstelloze motor.

Toen ik hier op het forum rondkeek,
kreeg ik deze site:
www.rueckert-modellbau.de
als je daar onder dit zoekt:
CO.Easy Glider PRO BK mit Antriebssatz 332636 - Details
krijg je een set met daaronder in het duits wat het inhoud.

Alleen, snap ik het duits niet zo goed.
Wat zit er nou in deze set? en is het een bouwpakket, of alleen de uitbreiding met borstelloze motor, of een ARF?

Kan iemand me verder helpen?
verder welke accu moet ik nou in de EG doen?
lipo's, staat overal kunnen spontaan in de fik vliegen, is het dan wel slim die te nemen???

Laatst bewerkt:
Als je wilt zweefvliegen is de Multiplex inderdaad een goede beginner en leertoestel, zonder meer.
Wat de lipo`s betreft, de meeste onduidelijkheden en kinderziektes zijn inmiddels wel verholpen. Het is wèl belangrijk dat je je even in de werking en het onderhoud van lipo`s verdiept. Het is niet van: accuutje aansluiten en klaar is kees.
Verder zijn er diverse topics op dit forum waar je informatie kunt vinden, wel even de zoekknop gebruiken.

BK staat voor baukast oftewel bouwkit. Maar bouwen bij multiplex stelt niet veel voor. Je hoeft slechts een aantal schuim delen in elkaar te lijmen met secondenlijm. De handleiding is prima met duidelijke afbeeldingen. Kind kan de was doen. Hier is de handleiding van de kit te downloaden, ook Engels staat erbij. Kan je vast een kijkje nemen.
Deze kit is helemaal opgebouwd rond het gebruik van een borstelloze motor en lipo's, gewoon gebruiken. Als je je een beetje inleest en je hoofd gebruikt kan er weinig gebeuren. Bijna iedereen gebruikt lipo's tegenwoordig.

De EG is absoluut een goede keus. Zeker als je op een club wat les neemt. Doen!

Ik ben van plan te gaan starten met modelbouwvliegen.
Vandaag ben ik langs geweest bij een zweefclub vlakbij ons dorp.
Daar hebben ze me de easy glider electro aangeraden, maar met borstelloze motor.

Toen ik hier op het forum rondkeek,
kreeg ik deze site:
www.rueckert-modellbau.de
als je daar onder dit zoekt:
CO.Easy Glider PRO BK mit Antriebssatz 332636 - Details
krijg je een set met daaronder in het duits wat het inhoud.

Alleen, snap ik het duits niet zo goed.
Wat zit er nou in deze set? en is het een bouwpakket, of alleen de uitbreiding met borstelloze motor, of een ARF?

Kan iemand me verder helpen?
verder welke accu moet ik nou in de EG doen?
lipo's, staat overal kunnen spontaan in de fik vliegen, is het dan wel slim die te nemen???

De Easyglider is voor een beginner een goede keus . (vlieg hem zelf ook nog)
En met een goede lader met balancer heb je bij lipo geen gevaar.
Er word graag overdreven op dat gebiet .:mrgreen:

De EG komt als ARF bouwdoos , je moet de delen zelf in elkaar zetten met middeldikke CA .

De bouwdoos komt met motor , regelaar en spinner met klap prop .

Wat je nog nodig hebt is : (als je nog niks hebt)

Lipo 2S2500 (eventueel een tweede als je veel wil vliegen).
Lader met ingebouwder balancer voor lipo.
Middeldikke CA en Aktivator.

Zender + ontvanger (ik raad aan een 2,4 set te kopen bv. de Futaba FF7)
4 kleine servo's + 2 verlengkabels 30 cm voor de rolroerservo's

Als je alles in een keer wil bestellen kan je ook even bij Lindinger kijken .
(is niet duur en het versturen is dan kostenloos)

Mvg Johan

Nieuw kopen?

Wat ook kan...

Informeer eens bij je club of er nog leden zijn die toestellen 'over' hebben. Na een paar jaar hebben piloten steeds meer kisten en kun je makkelijk een 'oudje' overnemen. Misschien moet je iets opknappen, maar je kunt dan voor weinig geld vliegen.

ik ben op het moment ooke en ebetje aan het orienteren op een nieuw vakantiekistje en mijn oog was hierbij op de easyglider gevallen. maar dan wel de RR versie omdat ik dan verder niet hoef te bouwen. heb ik helaas geen tijd voor.
dan heb ik dus deze twee opties:

easyglider PRO RR

easyglider RR (EDIT: kost maar 120 bij flymex.de)

zoals ik het goed begrijp moet ik dan bij de PRO versie nog een aparte antreibsset kopen? dan kan ik net zo goed voor de standaard brushed versie gaan toch? het is een kistje waar geen enorm budget voor beschikbaar is. hoeft ook niet met 45 graden omhoog te gaan. gewoon om lekker relaxed omhoog te gooien in de vakantie of natuurlijk van de helling

omdat het in de vakantie toch bijna altijd wildvliegen is en dat ik geen gezeur wil hebben met frequenties koop ik dit setje erbij:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...ct_Name=Hobby_King_2.4Ghz_6Ch_Tx_&_Rx_(Mode_2)

Laatst bewerkt:
De Easyglider is voor een beginner een goede keus . (vlieg hem zelf ook nog)
En met een goede lader met balancer heb je bij lipo geen gevaar.
Er word graag overdreven op dat gebiet .:mrgreen:

De EG komt als ARF bouwdoos , je moet de delen zelf in elkaar zetten met middeldikke CA .

De bouwdoos komt met motor , regelaar en spinner met klap prop .

Wat je nog nodig hebt is : (als je nog niks hebt)

Lipo 2S2500 (eventueel een tweede als je veel wil vliegen).
Lader met ingebouwder balancer voor lipo.
Middeldikke CA en Aktivator.

Zender + ontvanger (ik raad aan een 2,4 set te kopen bv. de Futaba FF7)
4 kleine servo's + 2 verlengkabels 30 cm voor de rolroerservo's

Als je alles in een keer wil bestellen kan je ook even bij Lindinger kijken .
(is niet duur en het versturen is dan kostenloos)

Mvg Johan

Bedankt voor je goede uitleg,
alleen, kan de mx-12 ook? die is aardig wat goedkoper. Of is er een andere zender tegen de 200 euro of lager die je in kunt stellen met de rolroeren op flaps en waarbij je de gas uit kunt zetten links, zodat je daar de knop in het midden kunt houden?

MX-12 gaat ook .

Flaps gebruik ik nooit , heb ze niet eens geprogammeert op mijn zender .

Mijne is ook niet zwaar , heb een kleine binnenloper met vertraging er in en die loopt op een 3S1500 lipo.
Dat is genoeg voor 2 uurtjes thermiek vliegen .

Mvg Johan

okee, dank je voor alle reacties, maar na wat meer rondzoeken kwam ik deze tegen:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Easy Fly RTF Glider EPO $79.99
als ik rondkijk staat op de ene plek dat het slechte kwaliteit is en op anderen dat het goede vliegtuigen zijn.
is het iets het scheelt namelijk een hoop aan geld, samen rond de 90 euro
en dan heb ik alleen nog een accu, lader en zender nodig.

is als zender trouwens de RDS 8000 goed?
als ik rondkeek op dit forum, kon ik geen berichten erover vinden.
hier de link: Modellbau Lindinger Onlineshop

dan nog een accu, is deze goed?
http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=69047
op de site stond dat je een 3/2 cellige accu nodig hebt van 1300 MaH

en dan heb je nog een lader, heeft iemand een linkje naar ergens waar die goed wordt uitgelegd waar je daar een goede van kunt vinden? en aan welke eisen die moet voldoen.

Laatst bewerkt:
okee, dank je voor alle reacties, maar na wat meer rondzoeken kwam ik deze tegen:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Easy Fly RTF Glider EPO $79.99
als ik rondkijk staat op de ene plek dat het slechte kwaliteit is en op anderen dat het goede vliegtuigen zijn.
is het iets het scheelt namelijk een hoop aan geld, samen rond de 90 euro
en dan heb ik alleen nog een accu, lader en zender nodig.
Het toestel krijgt wisselende kritieken maar de meeste mensen zijn het erover eens dat het voor beginners een prima toestel is.. Maar! Denk je er wel aan dat HC alleen toestellen verzendt via EMS express; met andere woorden 69 dollar voor het verzenden. Maar een grote doos dus dikke kan op aanhouden bij de douane en dus ook nog eens BTW, importheffing en douanekosten er overheen. Qua kosten denk ik dat je met een RR Easyglider niet zo gek veel duurder uit bent..

is als zender trouwens de RDS 8000 goed?
als ik rondkeek op dit forum, kon ik geen berichten erover vinden.
hier de link: Modellbau Lindinger Onlineshop
Lijkt een prima radio. Wil je persé 2,4GHz? Voor dat geld heb je namelijk zeer ruimschoots bijvoorbeeld een MX12 synth. Of zelfs al een MX16 synth!

dan nog een accu, is deze goed?
Modellbau Lindinger Onlineshop
op de site stond dat je een 3/2 cellige accu nodig hebt van 1300 MaH

en dan heb je nog een lader, heeft iemand een linkje naar ergens waar die goed wordt uitgelegd waar je daar een goede van kunt vinden? en aan welke eisen die moet voldoen.
Prima accu maar wel beetje weinig capaciteit. Ik zou ook bij HC voor lipo's kijken en dan tussen de 1800 en 2100mAh. Hoeveel C deze moeten zijn is afhankelijk van je aandrijving. Volgens mij doet de originele ezglider maximaal 14A ofzo dus kun je met een goedkope (15C) lipo af. Ga je brushless vliegen en dus meer stroom trekken zijn 20-25C misschien wel verstandig..

Wat lader betreft, ook bij HC, die op het moment 37 dollar kost voldoet al prima :)

Laatst bewerkt:
Het materiaal waarmee het HC model is gemaakt is naar mijn idee een stuk minder duurzaam dan dat van een Easy Glider. Daar zit denk ik een klein deel van het prijsverschil in.

Easy fly regelaar

hallo,

ik heb een vraagje, ik heb zelf een easyfly st-330.
daar zit een regelaar in, en wat ik even moet weten if dit een BEC regelaar is en eventueel de gegevens van de regelaar.

bedankt.

Mvg Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Rick, ik denk dat niemand je dat kan vertellen. Het is in ieder geval een brushless regelaar (omdat het toestel een brushless motor heeft volgens de info van de fabrikant)

Waar heb je die gegevens voor nodig?

Hoi Rick,
Welkom op het forum!

Ja, natuurlijk is het een BEC-regelaar.
Maar niet om vervelend te doen: weet je wat een BEC regelaar is? Anders zou je de vraag denk ik niet gesteld hebben.....
Ook ik ben dus benieuwd waarom je deze vraag stelt.

Back