Multiplex easy glider pro: welke setup?

• Topicstarter Topicstarter Desmo
  • Startdatum Startdatum
D

Desmo

Guest
Ik ben van plan om een multiplex easy glider pro te bestellen. Vraag me alleen nog af welke setup ik best gebruik...?

Ik ben er vrij zeker van dat het de tuning motorset + regelaar van mp gaat worden. (250W)

Maar kan ik daarop een 3s 25c lipo vliegen? Ik heb er namelijk nog liggen van mijn heli.

Of is het beter om met een 2s lipo te vliegen zoals standaard voorgeschreven wordt?

Nu nog de capaciteit van de lipo's. Ik heb hier op het forum al gelezen dat het verhogen van de capaciteit nagenoeg geen invloed heeft op het zweven omdat de lipo op het zwaartepunt ligt. Klopt dit?

Wat raden jullie aan voor de motorset, regelaar, lipo?

Moet ik met de 3s lipo de regelaar verzwaren?

Beste Desmo,
Op dit moment zijn er al verschillende draadjes over de EZglider-pro. Uiteraard mag je een nieuw draadje aanmaken. Maar verwacht niet dat iedereen enthousiast dezelfde vragen blijft antwoorden. Het laatste ezgliderpro draadje is hier: multiplex-easyglider-pro

Anders kan je natuulijk ook altijd de zoekfunctie gebruiken!
Groeten,
Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Desmo,

als je een kleinere prop gebuikt 9x5 dan kan je gerust met een 3S lipo vliegen.

de hoeveelheid MAH van een lipo accu geeft de capaciteit aan.

hoe hoger de capaciteit hoe langer de EG in de lucht blijft.

deze motorset vraagt om een 2S lipo met de bijgeleverde prop.

indien je 3 lipo cellen hebt (net zoals ik) hoef je dus alleen een kleinere prop aan te schaffen.

3300 MAH is ruim voldoende.

b.v. van flightpower.

er zijn inderdaad al wat draadjes over de easyglider (de bovenstaande heb ik kort geleden opgestart)
misschien is het handig om daar je vragen te stellen :wink:

succes

Eric

Laatst bewerkt:
Back