Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik overweeg de aankoop van een Multiplex Easy Glider Pro. Eerste vraag: kan ik de vleugelset van mijn gewone EG hierop gebruiken?
Vraag 2: brushless set 150 of 250W? Groot verschil met de 400 speed?
Evert, dan vlieg je je kist toch iets te langzaam. Je kan hem beter wat sneller vliegen, om meerdere redenen:Bij een klim van 70 graden heeft ie echter niet permanent zoveel snelheid dat e.e.a. op Ailerons goed recht blijft vliegen. Hij heeft dan de neiging om in een bocht weg te vallen als je niet oplet.
Helemaal mee eens....Geen speld tussen te krijgen. Er is dus sprake van een OPTIMALE stijghoek bij een bepaald vermogen.
quote]
Hmm, dus met (veel) meer vermogen wordt het nog geen goed bestuurbaar raket ... Goed punt, over dit generieke uitgangspunt had ik ff nog niet nagedacht.
Even voor de duidelijkheid: ik heb het dus over de snelheid voor optimale stijgsnelheid, niet over de grootste stijghoek. De vliegsnelheid waarbij de stijgsnelheid maximaal is is wat groter dan de vliegsnelheid waarbij de klimhoek het grootst is. Max stijghoek ziet er spectaculairder uit, max stijgsnelheid is voor ons echter beter (minder energieverbruik per stijgvlucht).Er is dus sprake van een OPTIMALE stijghoek bij een bepaald vermogen.
Loodrecht stijgen (250W)?