Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
belangstelling is er wel![]()
@ZamBeZi: Nee ik ga hem gewoon met 3 cellen vliegen. Volgens de beschrijving van zowel de regelaar als de motor moet het gewoon kunnen, maar multiplex adviseerd 2S, geen idee waarom.
Natuurlijk kan de regelaar en/of motor ook 3S aan, maar natuurlijk niet met de voorgeschreven prop; je amps zullen gigantisch oplopen met de nodige warmte en echt veel harder zal je niet gaan. Je hebt namelijk een heel rustig kistje gekocht, waar geen onrustig, klein propje op hoort. Bij dit motortje met bijbehorend kv hoort een 2S-pakket (en relatief veel amps). Wil je per sé 3S vliegen in deze kist, dan moet je op zoek naar een motortje met een lager kv. Lees anders mijn eerdere posts in dit draadje eens door.
Ik zou of die motor/regelaar afbestellen en iets leuks uitzoeken bij Hobbycity (scheelt je sowieso minimaal 50 euro), of een 2S-pakket er bij bestellen. Om nou per kist een set lipo’s te hebben, lijkt mij niet echt modulair, dus ik zou voor de eerste optie gaan.
Gemini is reserve voor m'n CAP 231, dus voorlopig vliegt die (hopelijk) niet!
Wat is er trouwens mis met je Calmato, dat je hebt besloten deze Easycup te kopen?
Een Easycup breekt minder makkelijk
Aan de andere kant: je vloog toch ook een Magister? Hoe verhoudt deze zich tot de Easycup?
Ik was gewoon opzoek naar iets voor erbij. Iets wat makkelijk in mijn auto kan zonder de achterbank plat te leggen. Met de Magister ging dit net niet (als de hoedeplank eruit was), nu moet dat dus net wel gaan. Ideaal als ik dus ergens met de auto onderweg ben en denk "he dit is een leuk plekje om te vliegen"..
Het voormaat servo's is volgens de website van Multiplex gewoon Tiny-s, als ik mij niet vergis had de Magister dit formaat toch ook? Ik heb nog wat 9gram Towerpro servo's liggen, die moeten als het goed is wel passen, ze wijken slechts een paar milimeter af.
Grotere auto gaan leasen; VW Jetta bijvoorbeeld ;-)
De servo's in een EZ* zijn graag een maatje groter dan in een Minimag; de 9 grams Towerpro's/Hextroniks zijn ideaal voor de Minimag maar net te klein voor de EZ*
Als je de MPX-site checkt zie je dat in de EZCup dezelfde servo's moeten als de EZ*; de 14 grams GWS-servo's voldoen dan erg goed
Thanks voor de info Dennis, dan gaan we toch nog maar is kijken naar andere servo's. Weet jij toevallig ook een winkel (in Nederland) waar ik dit formaat servo's voor de meest scherpe prijs kan kopen?![]()
Quartel heeft ze wel, maar voor het goedkoopst zal je toch moeten webshoppen - 'weet niet of dat voor 2 servotjes de moeite is. Aircraftworld heeft GWS-servo’s en verzend redelijk snel, Hobbycity heeft veel niet op voorraad en je zit vaak 3 weken op je spulletjes te wachten. Dan is er nog flygws.be (of de opvolger daarvan). RCTechnics heeft volgens mij geen GWS-servo’s. Je zit natuurlijk niet vast aan die GWS-servo's; gewoon ff kijken wat goed past en niet te duur is.
Enig idee tot hoeveel kilo's die servo's moeten trekken? Neem aan dat dit Elapor model toch geen sterke servo's vereist?
zou ik me niet zo druk over maken; kistje heeft niet zo veel nodig wat dat betreft
graag per direct VEEL foto's plaatsen!
Leuk ding om te zien, zeker in de lucht!
Vleugels zien er goed stijf uit als hij zo op zijn kop ligt!
Ga je de uitlaten en de cilinders nog verven?