Multiplex Easycup

De vliegtijd valt mij een beetje tegen met de standaard setup, maar goed ik vlieg ook eigenlijk met een te kleine accu. Met een 2lipo (1500 ampere) heb ik een vliegtijd van 5 minuten. Ik zal binnenkort mijn 2200 ampere lipo is gaan solderen om de vliegtuig wat op te krikken.

Ik zou een accu van 2200 mA/h nemen 2200 Ampere is een beetje veel ;)

Maar ziet er leuk uit die kist.

De easycup is dezelfde als de picocub van vroeger.

Beter schuim en betere aandrijving.
Langzaam kistje. Motertje met lage Kv en grote prop gebruiken. Niet snel vliegen of rolroeren etc... Neem dan een minimag.
Lekker voor rustige zomer avonden.

De easycup is dezelfde als de picocub van vroeger.

Beter schuim en betere aandrijving.
Langzaam kistje. Motertje met lage Kv en grote prop gebruiken. Niet snel vliegen of rolroeren etc... Neem dan een minimag.
Lekker voor rustige zomer avonden.

hoe kom je daar bij dan langzaam kistje?. dat kistje van mij kan recht omhoog vliegen en snel dat hij is met een 2s 2000Ma lipo gaat hij als een speer weg
maar dan moet je wel de goeie aan drijf zetje kopen

Der Brushless-Antriebssatz für alle Einsteiger-/Trainer-Modelle wie z.B. EASYCUB bis ca. 1000 g Gewicht.

Stromaufnahme mit 2S LiPo und beiliegendem Prop: ca. 17 A

Inhalt:
1 Brushless-Motor Himax C 2816-1220 # 33 3017
1 Regler MULTIcont BL-27/II # 7 2275
1 Propeller 10“ x 5“ # 73 3106
1 Mitnehmer mit Spinner, # 33 2314
für Motorwellen Ø 4 mm, Prop-Bohrung 6 mm

Akkuempfehlung:
Li-BATT eco 2/1-2000 (M6) # 15 7230
Li-BATT eco 2/1-3000 (M6) # 15 7235
Li-BATT BX 2/1-2100 (M6) # 15 7130
Li-BATT BX 2/1-2500 (M6) # 15 7190
Li-BATT BX 2/1-3200 (M6) # 15 7135

huj,

kvind het raar dat er nog geen filmpjes van zijn op youtube...
zijn er al filmpjes te bezichtigen op het net ?

niels

hoe kom je daar bij dan langzaam kistje?. dat kistje van mij kan recht omhoog vliegen en snel dat hij is met een 2s 2000Ma lipo gaat hij als een speer weg
maar dan moet je wel de goeie aan drijf zetje kopen

Der Brushless-Antriebssatz für alle Einsteiger-/Trainer-Modelle wie z.B. EASYCUB bis ca. 1000 g Gewicht.

blablabla

Dat setje heeft Frank en daar is die kist niet zo snel mee, maar goed 't is maar wat je gewend bent...

Ik zou ook niet proberen zo'n kist veel sneller te maken; 'kan je beter een ander kistje kopen

Laatst bewerkt:
Op de foto te zien heeft de easycub geen echt "hol" profiel meer zoals de picocub. Daarmee kan het wat sneller, zonder vervelend te gaan bokken.
Goed stijgen (vertikaal is goed ;) ) is wat anders dan snel vliegen.

Multiplex snapt wel hoe ze iets moeten upgraden.

Op de foto te zien heeft de easycub geen echt "hol" profiel meer zoals de picocub. Daarmee kan het wat sneller, zonder vervelend te gaan bokken.
Goed stijgen (vertikaal is goed ;) ) is wat anders dan snel vliegen.

Multiplex snapt wel hoe ze iets moeten upgraden.

Of je er vertical mee kan stijgen vraag ik me af (heb het nog niet geprobeerd), maar dat hij als een idioot klimt is wel duidelijk.

Tsja wat is snel, mijn Calmato is sneller jah, maar goed voor zo'n soort schuimpje is hij niet traag. Laat ik het erop houden dat het snel genoeg vliegt ;)

Ik heb ook wel interesse om de easycub te kopen, maar kan je hem makkelijk "handstarten".
en de wielen er dan onderuit laten?

Groeten,

Gust

die easycub is alleen het vliegtuig zelf dus je meot nog een hele setup hebben dus ook nog een motor, die servo;s moeten wel voldoen ;)

Natterer heeft 'm nu ook als "combo-set", volledig compleet met zender/accu/ lader en al voor beginners :D
Persoonlijk zou ik een beginner afraden om zo'n vierkanaals zender aan te schaffen, maar dat mag ieder voor zichzelf bepalen :rolleyes:

Waarschijnlijk zijn er best opmerkingen op zo'n set, maar voor degene die niet van puzzelen houden kan dit best een uitkomst zijn. :cool:

Volgende set bieden ze aan voor €333,- :

Easycup
+ Motor Torcster Brushless Gold A2217/8-1100,
EMAX 30A,
Luftschraube,
2x Servo Tiny-S,
Akku Li-BATT eco 2/1-2000,
Multiplex 4-Kanal Fernsteuerung Zebra mit Empfänger,
6 Mignon für Fernsteuerung,
Graupner Ladegerät Ultramat 8 (12V und 230V),
passende Lade/Adapterkabel für LiPo,
Sekundenkleber Dick.

Linkje heb ik er natuurlijk ook bij ;)

Ik heb ook wel interesse om de easycub te kopen, maar kan je hem makkelijk "handstarten".
en de wielen er dan onderuit laten?

Groeten,

Gust

Handstarten is geen probleem, heb dit al een keer moeten doen omdat het gras te lang was op het veld :)

Wielen hoeven voor de actie niet verwijderd te worden. Uiteraard kan je het gestel er ook bewust aflaten, maar dan moet je gok ik wel ietsjes het gewicht verschuiven, alhoewel het landingsgesteld bestaat uit wat ijzer met plastic wieletjes.

Weet het wel zeker ;)

Heb dezelfde alleen besteld bij RcT*chnics. Ik weet niet of het precies dezelfde zijn, maar als je maar rekening houd met de maat van de servo's. Je moet wel een beetje bij snijden, maar dat is ook echt het enigste.

Welke motor gebruik jij, frankelfert?
Natterer Modellbau - BK EasyCub 158934

Heel erg bedankt

Upgrade Multiplex aandrijfset

Kaarsrecht omhoogstarten lukt niet, maar een stijle klimhoek is geen enkel probleem

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de minimag de beste keuze is;)

Moah, het is maar net wat je wilt. Ik had de MiniMag al en heb deze erbij gekocht ;)
Voor een beginner die weinig ruimte of budget heeft is de Minimag inderdaad wel de betere keuze, omdat je daar makkelijk rolroeren in kunt bouwen en makkelijk kunt overstappen.

Wil je relaxt en simpel beginnen om de basics onder de knie te krijgen of er een makkelijke kist voor erbij hebben dan is de Easycub een leuke optie!

Maar ik ben het met je eens Wartexx dat de Minimag wel de slimste keuze is.... Maar ach als modelvlieger kies je lang niet altijd voor het slimste toch :D ?

ja oke, maar ik vind de minimag wel redelijk klein om te beginnen... niet omdat het niet gaat maar omdat we hier toch meer Wind dagen hebben met goede wind dan dagen zonder wind...

ik ben zelf begonnen met 1m60 en dan kon je in bijna elke wind vliegen....

er staat nu ook een easycup op marktplaats inc zender enzo zonder lader en accu... welke zender weet ik niet... msss is dit wat

ja oke, maar ik vind de minimag wel redelijk klein om te beginnen... niet omdat het niet gaat maar omdat we hier toch meer Wind dagen hebben met goede wind dan dagen zonder wind...

ik ben zelf begonnen met 1m60 en dan kon je in bijna elke wind vliegen....

er staat nu ook een easycup op marktplaats inc zender enzo zonder lader en accu... welke zender weet ik niet... msss is dit wat

Tsja hij kan tegen de wind in. Heb hem met windkracht 4 gevlogen, maar erg precies stuurt ie dan niet meer. Daar is hij gewoon veel te ligt voor. Met een borstelloze motor komt hij er best tegen in dat wel, maar verwacht geen kist die messcherp stuurt, dan kan je beter naar een calmato kijken.

Als je zou kiezen, deze of de Twinstar 2,
voor welke zouden jullie dan gaan?
Heel erg bedankt

Back