Multiplex EasyStar 2, of toch wat anders?

Hoi!

Na een jaar of 2 kom ik hier ook weer terug. Nu een keer niet met de nitro auto's maar een keer om te vliegen.
Ik werd geïnspireerd door wat video's die ik zag van de zephyr II.

Aangezien ik door de propellers het bos niet meer zag (geprobeerd in te lezen, maar das best veel werk) bij conrad een complete kit gekocht.
<br> Multiplex op afstand bestuurd modelvliegtuig EasyStar II Mode 2<br>R2F<br> in de Conrad online shop

Nu was het idee om eerst de kit zo te kopen, beetje leren vliegen (ja ik heb gelezen van clubs etc, maar ik ben vooralsnog eigenwijs, Simulator gaat al wel prima)

Nu heeft conrad opeens de leverdatum 2 weken verzet, dus ben ik toch even aan het kijken naar een alternatief.

Aangezien ik eest mn GoPro HD2 en uiteindelijk FPV over de hei wil doen leek het me wel een mooie stabiele start die je langzaam uit kan breiden. Ik heb overigens nog een e-sky 4 kanaals 2.4ghz zender liggen uit een heli, dus die zou ik evt ook kunnen gebruiken als start.

Was die standaard bij conrad opzich goed om te beginnen? Of kan ik toch beter voor de kale versie gaan en los wat servo's en evt een nieuwe zender scoren? Misschien ook wat sterker aangezien het uiteindelijk wat meer moet gaan tillen.

Specs bij conrad was alsvolgt:

Uitvoering

Aandrijfmotor Permax BL-O 2830-1100
Regelaar BL-20 SD-L
Klappropeller 7 x 6 inch
2 servo's Nano-S
Ontvanger RX-5 M-Link ID 1
Aandrijfaccu Li-batt eco 3/1-2000
Zender Smart SX M-Link
Zenderbatterijen
Oplader 230 V MULTIcharger L-703 EQU
Gelakte canopy
Aangebrachte decoratie.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Welkom terug ;)!

Die complete kit van Conrad gaat zeker werken. Al zal die zender niet je van het zijn, maar het is wel 2.4gHz. De elektronica is prima, gezien het feit dat deze een mooie brushless motor heeft met een LiPo accu. Als je deze set koopt, hoef je niets meer extra te bestellen. Dan ben je (voorlopig) in een keer klaar.

Ik heb nu een Dynam EZ Hawk. Deze is ook brushless en met LiPo accu. Een prima toestel, een van de vele klonen van de MP Easystar die vandaag de dag op de markt zijn. Een perfect beginnerstoestel. Ik heb hem later voorzien van een sterkere motor en LiPo accu. Als zenderset heb ik de Spektrum DX6i ervoor aangeschaft.

Kijk ook eens naar de Bixler, van Hobbyking. Of de Dynam Hawk Sky, Wild Hawk etc.
FPV zou ik eerst nog maar even mee wachten. Het zou zonde zijn om al dat mooie materiaal met je eerste vlucht de grond in te boren.

Groeten Marc

Back