multiplex Easystar deel 2.

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 17 apr 2009.

  1. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    is er ook van dat fluoriserende tape te krijgen dat ik aan de onderkant van de vleugel kan plakken
     
  2. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Vast wel ergens. In ieder geval bij je LHS, oracover is zelfklevend (maar of dat lekker strijkt op elepor... ;) )
    Kijk eens bij de hobbyhandel, autowinkel etc. Schilderen blijft de goedkoopste en duurzaamste oplossing.
     
  3. sander4000

    sander4000

    Lid geworden:
    29 jun 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Amersfoort
    Zo eindelijk ook mijn maiden gehad met de easystar na een regelaar die gelijk in brand stond en dus weer wachten op hongkong.

    net zag ik mijn kans schoon de wind was gaan liggen en het regende eens niet. Al zeg ik het zelf het gimg best goed na 5 keer opgooien en weer neerkomen doordat het hoogteroer te veel up gaf, ging het daarna perfect jammer dat het al snel donker.

    rolroeren doen het ook prima, heb ook niet geprobeerd te sturen met het richtingroer.

    volgende keer wat eerder voordat het donker gaar worden.
     
  4. Crielair

    Crielair

    Lid geworden:
    28 jun 2010
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Emmeloord
    Was dit je allereerste vlucht met een modelvliegtuig? Heb je het helemaal zelf gedaan of heeft iemand je geholpen? Ik ben nl. benieuwd of ik het zelf gelijk zal kunnen...
     
  5. sander4000

    sander4000

    Lid geworden:
    29 jun 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Amersfoort
    Niet de allereerste keer, dat was een jaar of 8 geleden, en of ik daar nog zoveel van weet.

    het is een makkelijk vliegtuig en ik denk dat als je een beetje op de sim hebt gedaan dat het wel zou moeten lukken.

    Maar iedereen is anders, wat vooral belangrijk is dat je onder spanning ook goed functioneerd, rustig blijven als je vliegtuig een rare beweging maakt zodat je het kan herstellen.
     
  6. Joland

    Joland

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Someren
    Even een vraagje, mogen de kabels van de motor naar de regelaar verlengd worden ? ze zijn te kort ( ik heb het in dit draadje ergens gelezen of het wel of niet mag, maar om alle pagina's te doorzoeken is wel heel veel werk )
    Groeten Joland
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Jawel,maar houd ze even lang!
     
  8. Crielair

    Crielair

    Lid geworden:
    28 jun 2010
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Emmeloord
    Bij mij zijn ze niet even lang, maar hij draait prima...
    Zit ongeveer 5 cm verschil in.
     
  9. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    ik had geen ervaring met vliegtuigen. ik heb een keer of 3 gevlogen met een heli, maar dat was toch niks voor mij
    ook had ik wel de nodige sim-ervaring
    ik heb het allemaal zonder hulp aangeleerd dus het gaat prima

    zorg dat je op voldoende hoogte blijft, dan heb je tijd zat om te corrigeren
    als je easystar goed in elkaar is gezet en goed afgesteld is, vliegt hij netjes rechtuit als je je sticks los laat. dus alle tijd om na te denken
     
  10. vwspijlbus

    vwspijlbus

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    13
    - post verplaatst -
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
  11. sander4000

    sander4000

    Lid geworden:
    29 jun 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Amersfoort
    2e keer gevlogen maar denk dat er toch iets te weinig uitdaging in zit voor mij zal er nog wel een paar keer mee gaan vliegen maar ga gelijk maar even een wat moeilijker vliegtuigje zoeken.

    weet trouwens iemand mischien of het normaal is dat dat ding een topsnelheid heeft, bij mij met de welbekende brushless upgrade gaat dat ding na half throttle niet meer harder.

    wel naar beneden natuurlijk maar niet horizontaal of met klimmen. ik hoor de motor wel veel meer gas geven maar sneller gaat hij niet.
     
  12. sanmos

    sanmos

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    nijkerk
    hoi sander4000. een tegen vraag weleens in een 1:1 vliegtuig gezeten en naar beneden gekeken en je afvraagen waarom dat zo langzaam gaat terwijl je op gewaarderde bus 800 kmh doet dat doet je perceptie
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
  13. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    met topopstelling is rond de 55 km/h te halen dacht ik?
     
  14. firefly

    firefly

    Lid geworden:
    7 jul 2010
    Berichten:
    79
    Dat haal je met de standaard motor al. Met een beetje fatsoenlijke borstelloze aandrijving (2200kv outrunner, 3s lipo, 6x4 prop) haal je dat al bij 30% gas oid. 100km/u luchtsnelheid is prima haalbaar. Bij hoge snelheid wordt hij wel heel nerveus op het hoogteroer. De vleugels gaan ook spannende vormen aannemen als je op snelheid een bochtje inzet.
     
  15. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    100 lijkt me wel erg snel... Heb dezelfde setup, en heb enkel een 5,5x4.3 prop, en gok op een 60 kilometer per uur op zijn top..
     
  16. firefly

    firefly

    Lid geworden:
    7 jul 2010
    Berichten:
    79
    Welke motor en prop heb je? Een graupner Cam Speed op de Hobbyking 2200kv 380S inrunner? Met die prop en motor heb je maar +/- 380 gram thrust volgens drivecalc. Probeer eens een APC 6x4, dan heb je 200 gram thrust extra met ongeveer 't zelfde stroomverbruik.

    Die Hobbyking 2200kv inrunner is ook nogal tam vergeleken met bijv. een Himodel 2212/06 2200kv outrunner. Met dat motortje + een APC 6x4 heb je zo'n 730 gram thrust. Inderdaad, ongeveer net zoveel thrust als gewicht.
     
  17. sander4000

    sander4000

    Lid geworden:
    29 jun 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Amersfoort
    Hmm stomme ik had de prop verkeerdom gemonteerd, heb hem net even omgrdraaid en hij loopt nu ook veel rustiger, hiervoor maakte hij nogal veel kabaal.

    :oops:

    morgen maar weer eens proberen.
     
  18. Crielair

    Crielair

    Lid geworden:
    28 jun 2010
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Emmeloord
    Heb net even proefgedraaid met de motor en servo's... Lijkt allemaal prima.
    Alleen valt mij op dat bij de allerlaagste stand van mijn gasknuppel de motor aan en uit gaat, dit gaat gepaard met een soort tik. (Deze tik is er niet wanneer ik vanuit half gas ineens de motor uit gooi, dan stopt hij rustig.)
    Wanneer ik ietsje meer gas geef loopt hij prima.
    Toch vreemd... Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
    Ik gebruik een brushless inrunner 2200kv.
    Is het ook normaal dat een servo in de maximale uitslag positie soms blijft brommen?
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Gemeten met een keukenweegschaal heb ik behoorlijk meer thrust! dan die magere 380gram, Was wel op 3s lipo... heb helaas me ez niet meer, maar als ik eraan denk zal ik het eens testen.... Meede dat het nog over de 800 gram was...
     
  20. sander4000

    sander4000

    Lid geworden:
    29 jun 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Amersfoort
    zo net weer even gevlogen, met de prop de goede kant op.
    Nou gaat hij gewoon verticaal omhoog! das een stuk beter.

    nu vraag ik me alleen af of het normaal is dat als ik hem balanceer op de aangegeven plek dat hij dan alleen maar omhoog wel, heb nu de accu heel ver naar voren en dan gaat het aardig.
     

Deel Deze Pagina