Vast wel ergens. In ieder geval bij je LHS, oracover is zelfklevend (maar of dat lekker strijkt op elepor... ) Kijk eens bij de hobbyhandel, autowinkel etc. Schilderen blijft de goedkoopste en duurzaamste oplossing.
Zo eindelijk ook mijn maiden gehad met de easystar na een regelaar die gelijk in brand stond en dus weer wachten op hongkong. net zag ik mijn kans schoon de wind was gaan liggen en het regende eens niet. Al zeg ik het zelf het gimg best goed na 5 keer opgooien en weer neerkomen doordat het hoogteroer te veel up gaf, ging het daarna perfect jammer dat het al snel donker. rolroeren doen het ook prima, heb ook niet geprobeerd te sturen met het richtingroer. volgende keer wat eerder voordat het donker gaar worden.
Was dit je allereerste vlucht met een modelvliegtuig? Heb je het helemaal zelf gedaan of heeft iemand je geholpen? Ik ben nl. benieuwd of ik het zelf gelijk zal kunnen...
Niet de allereerste keer, dat was een jaar of 8 geleden, en of ik daar nog zoveel van weet. het is een makkelijk vliegtuig en ik denk dat als je een beetje op de sim hebt gedaan dat het wel zou moeten lukken. Maar iedereen is anders, wat vooral belangrijk is dat je onder spanning ook goed functioneerd, rustig blijven als je vliegtuig een rare beweging maakt zodat je het kan herstellen.
Even een vraagje, mogen de kabels van de motor naar de regelaar verlengd worden ? ze zijn te kort ( ik heb het in dit draadje ergens gelezen of het wel of niet mag, maar om alle pagina's te doorzoeken is wel heel veel werk ) Groeten Joland
ik had geen ervaring met vliegtuigen. ik heb een keer of 3 gevlogen met een heli, maar dat was toch niks voor mij ook had ik wel de nodige sim-ervaring ik heb het allemaal zonder hulp aangeleerd dus het gaat prima zorg dat je op voldoende hoogte blijft, dan heb je tijd zat om te corrigeren als je easystar goed in elkaar is gezet en goed afgesteld is, vliegt hij netjes rechtuit als je je sticks los laat. dus alle tijd om na te denken
2e keer gevlogen maar denk dat er toch iets te weinig uitdaging in zit voor mij zal er nog wel een paar keer mee gaan vliegen maar ga gelijk maar even een wat moeilijker vliegtuigje zoeken. weet trouwens iemand mischien of het normaal is dat dat ding een topsnelheid heeft, bij mij met de welbekende brushless upgrade gaat dat ding na half throttle niet meer harder. wel naar beneden natuurlijk maar niet horizontaal of met klimmen. ik hoor de motor wel veel meer gas geven maar sneller gaat hij niet.
hoi sander4000. een tegen vraag weleens in een 1:1 vliegtuig gezeten en naar beneden gekeken en je afvraagen waarom dat zo langzaam gaat terwijl je op gewaarderde bus 800 kmh doet dat doet je perceptie
Dat haal je met de standaard motor al. Met een beetje fatsoenlijke borstelloze aandrijving (2200kv outrunner, 3s lipo, 6x4 prop) haal je dat al bij 30% gas oid. 100km/u luchtsnelheid is prima haalbaar. Bij hoge snelheid wordt hij wel heel nerveus op het hoogteroer. De vleugels gaan ook spannende vormen aannemen als je op snelheid een bochtje inzet.
100 lijkt me wel erg snel... Heb dezelfde setup, en heb enkel een 5,5x4.3 prop, en gok op een 60 kilometer per uur op zijn top..
Welke motor en prop heb je? Een graupner Cam Speed op de Hobbyking 2200kv 380S inrunner? Met die prop en motor heb je maar +/- 380 gram thrust volgens drivecalc. Probeer eens een APC 6x4, dan heb je 200 gram thrust extra met ongeveer 't zelfde stroomverbruik. Die Hobbyking 2200kv inrunner is ook nogal tam vergeleken met bijv. een Himodel 2212/06 2200kv outrunner. Met dat motortje + een APC 6x4 heb je zo'n 730 gram thrust. Inderdaad, ongeveer net zoveel thrust als gewicht.
Hmm stomme ik had de prop verkeerdom gemonteerd, heb hem net even omgrdraaid en hij loopt nu ook veel rustiger, hiervoor maakte hij nogal veel kabaal. morgen maar weer eens proberen.
Heb net even proefgedraaid met de motor en servo's... Lijkt allemaal prima. Alleen valt mij op dat bij de allerlaagste stand van mijn gasknuppel de motor aan en uit gaat, dit gaat gepaard met een soort tik. (Deze tik is er niet wanneer ik vanuit half gas ineens de motor uit gooi, dan stopt hij rustig.) Wanneer ik ietsje meer gas geef loopt hij prima. Toch vreemd... Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik gebruik een brushless inrunner 2200kv. Is het ook normaal dat een servo in de maximale uitslag positie soms blijft brommen?
Gemeten met een keukenweegschaal heb ik behoorlijk meer thrust! dan die magere 380gram, Was wel op 3s lipo... heb helaas me ez niet meer, maar als ik eraan denk zal ik het eens testen.... Meede dat het nog over de 800 gram was...
zo net weer even gevlogen, met de prop de goede kant op. Nou gaat hij gewoon verticaal omhoog! das een stuk beter. nu vraag ik me alleen af of het normaal is dat als ik hem balanceer op de aangegeven plek dat hij dan alleen maar omhoog wel, heb nu de accu heel ver naar voren en dan gaat het aardig.