multiplex Easystar deel 2.

Zoals beloofd, een foto van ons dorp.. Geschoten dus met de Easystar en een FlycamOne v2 camera:

PICT0035.JPG

Hallo Ricardo

De wild hawk is inderdaad een goedkope cloon van de easystar, en ik zie te koop RTF voor onder de 70 dollar!

RTF Wild Hawk 54" Electric 3-Channel Radio Remote Control RC Airplane Ready to Fly w/ EPP Fuselage and Wings

De zender is alleen erg simpel en de standaard motor een 380, iets lichter als de motor in de EZ*.
De standaard motor zal niet lang leven op 3S lipo (11,1 volt) maar de door jou gekozen Brusless met ESC en Lipo passen goed bij elkaar.
Reken er wel op dat de kist een stuk sneller wordt!
Vol gas is voor een gevorderde piloot!
Ook denk ik dat je met een snelle kist sneller ver weg bent, wat is het bereik van je zender/ontvanger?
Mischien is het beter om eerst te investeren in een goede 4 kanaals zender + ontvanger.

Succes Willem

hallo,

ik heb laatst een wild hawk gekocht, wat simpelweg een kopie is van de easystar. (voordeel dat hij 105€ rtf is)

nu ben ik van plan deze combo te kopen:

(ParkJet Combo) 2212-06 V2 (Super-Sonic) Brushless Combo - $..

alleen wat voor lipobatterij moet ik hierbij nemen, en wat kost zo'n 1? heb daar geen verstand van.

edit:
GraysonPower 2200mAh 11.1V 15C / 20C Lithium Battery Pack - ..

is dit wat? staat er als best verkocht, neem aan dat het een 3cell is dus. en dat vinden sommige iets teveel voor deze vliegtuigen ofniet?

edit2: nog 1
35c 7.4v 3000mAh LiPo 2S RC Car Boat plane Battery WF - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 07-mei-09 20:15:00 CEST)

ik ging gister vliegen met de EZ en toen heb ik de prop. door mn vingers gehad!!!
auwauwauw.
de prop heeft tot ongeveer het bot geslagen erg diep dus en een stukje vinger eraf gesneden.
de dokter zij dat het ongeveer 2 weken moet herstellen.
tis gelukkig mn linker hand mn duim dus ik kan nog wel gas geven en sturen met mn gezonde hand.
tis gelukkig nog redelijk goed afgelopen.

het was eigenlijk gewoon een foutje ik (en mn vriend) zaten een beetje te gassen om te horen of de accu nog een beetje vol zat.
ik had hem een paar seconden even niet helemaal goed vast dus hij schoot uit mijn hand dus ja......
tis echt enorm raar gevoel je voelt eigenlijk niks het is net of je een schok door je vingers krijgt maar als je kijt zie je heel veel bloed.
ik ben direct naar het dichtbijzindste huis gerend en die heeft even een verbandje er omheen gelegd en toe heb ik mijn moeder gebeld die is even naar de eerste hulp gegaan.
ze hebben daar even een mooi strak verband aangelegd en nu moetie 2 weken genezen :(:(:(
het had erger kunnen zijn!
het was nu in het topje vlak bij het binnenste van de motor geslagen, als hij helemaal aan de buitenkant v/d prop. had geslagen was de klap harder geweest!
gelukkig is dat allemaal niet gebeurd dus wat dat betrefd heb ik nog redelijk geluk gehad.

ik ging gister vliegen met de EZ en toen heb ik de prop. door mn vingers gehad!!!
auwauwauw.
de prop heeft tot ongeveer het bot geslagen erg diep dus en een stukje vinger eraf gesneden.
de dokter zij dat het ongeveer 2 weken moet herstellen.
tis gelukkig mn linker hand mn duim dus ik kan nog wel gas geven en sturen met mn gezonde hand.
tis gelukkig nog redelijk goed afgelopen.

Ook toevallig, heb gister ook de prop door m'n linker duim gehad. Ik had een ander model in de zender geselecteerd, waarna de motor volgas ging. Dit was binnen in onze woonkamer en de romp kwam mijn kant op, k wou hem nog pakken voordat hij de tafel afging maar dat was dus met mijn duim tegen de prop. Schade valt gelukkig wel mee: topje van mijn duim eraf maar dat heeft de dokter alweer erop geplakt, prop in 3 stukken en de muur vol bloed.

Niemand van jullie een tetanusprik nodig gehad? Dat kwam nog wel eens voor wanneer er iemand op het veld met zijn vingers de prop aanraakte bij het afstellen van de motor.... brrr

Sterkte jullie beiden!

Een electroprop is natuurlijk wel een stuk minder goor dan brandstof... :rolleyes:

ik ben nieuw op dit forum en nieuw in het vliegen.
maar ik ben van plan om een mooi beginners zweef elektro vliegtuigje te gaan kopen.
nu lijkt mij de easystar een geschikt vliegtuigje.
hebben jullie tips voor mij en sites waar ik hem kant en klaar kan kopen met afstandsbediening met alles erop en eraan?

alvast bedankt.

ik ben nieuw op dit forum en nieuw in het vliegen.
maar ik ben van plan om een mooi beginners zweef elektro vliegtuigje te gaan kopen.
hebben jullie tips voor mij en sites waar ik hem kant en klaar kan kopen met afstandsbediening met alles erop en eraan?

alvast bedankt.

tip 1 > steek je vinger nooit in een proppelor:):).

Frix, er zijn -tig draadjes op dit forum overr de EasyStar... daar vind je echt wat, als je tenminste kijkt... (je moet schieten, anders kan je niet scoren!)

Dat hangt af van de setup, met 7/8 cellen nimh is hij goed te vliegen bij 3 Beaufort.
Dit is wel niet aan te raden bij de eerste vluchten.
Opgevoerd kun je er zelf bij 5 Bft. nog mee vliegen...

grts

niels

willem bedankt voor je antwoord :)

via de filmpjes van rcpowers op youtube ben ik het linkje tegengekomen van de EZ kopie.
hij kost inderdaad 70$ in amerika, alleen jammer dat de verzendkosten 75$ dollar zijn!
dit is vanwege een bepaald gewicht of dergelijke..

toen las ik ergens dat conrad hem ook heeft, voor 105€. en verzendkosten zijn gratis met ideal. dus ik ben iets goedkoper uit, en heb meer zekerheid dat ik geen dounakosten krijg.

de zender ben ik mij ook van bewust, en ik heb denk ik een redelijkgoedkope spektrum zender gezien. de dx5e. 5 kanaals voor onder de 100 euro is voor mij genoeg. dan kan ik eventueel ook nog rolroeren maken en heb dan 1 kanaal over.

Hier ben ik weer met men vragen. Dit keer is het maar 1 vraag.

Ik had gelezen dat een APC 6 x 4 propellor zeer goed resultaat geeft op de standaard motor. Ik ga dus naar de shop en zoek deze propellor. Deze hing niet in het rek dus vroeg ik het maar of deze er nog was. Deze was niet meer in voorraad en de verkoper vroeg me voor welke vlieger en motor ik deze nodig had. Ik vertelde dat het voor een EZ was met standaard motor was en toen gaf hij me een graupner CAM Speed 5,5 x 4,3 propellor. Hij vertelde dat deze ook een zeer goed resultaat geeft. Ik geloof de verkoper en neem de propellor mee en plaats deze zo snel mogelijk op men EZ omdat we vertrokken naar Duitsland en men EZ ging mee dus ik hoopte daar goed te kunnen vliegen. Niet dus. Men EZ ging amper vooruit . Heeft de verkoper me bij men kloten of kan ik de propellor verkeerd monteren?

Greetz,
Bert

Ja, je kán 'm verkeerd monteren.
De bolle kant van de propellerbladen moet naar voren zitten (richting neus), de platte kant richting staart.

Back