multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze de foto's van michel pet.

En het bij behorende filmpje:

img0584.jpg

img0595.jpg

img0601.jpg

img0605.jpg

img0606.jpg

img0607.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er idd goed uit, maar verzwakt de vleugel niet als je de servo's er IN bouwd ?
Denk het niet. Zo te zien zit er al een langere buis/staaf in de vleugel.

Zie het verschil: Bovenset buis is de standaard lengte. Onderste is zoals ik ze erin heb zitten (2 sets vleugels waarvan 1 ingekort/zonder opstaande tips ;)).
easy-diy_stronger_wings3.jpg

@niels,

Bestel de Supersimple,
Die is op voorraad, de Plush niet en je betaalt veel minder voor en ook zeer goede regelaar hoor;)

@ Sleurhutje,
is een alluminium buis ook goed ? :rolleyes:
En duw je die koolstof buit er gewoon in of heb je eerst het gat wat dieper gemaakt ? :confused:

@Koenderidder22,
IK bestel nog niet meteen, dus tegen dat ik bestel zijn ze waarschijnlijk weer op voorraad. Ook heb ik hier thuis een Turnigy programmeerkaart liggen...
EDIT : zie net dat die SuperSimple ook programmeerbaar is met mijn kaart... mss is het dan wel een optie, alleen heb ik een voorliefde(waarschijnlijk onterecht) voor Turnigy :rolleyes:

grts

niels

Laatst bewerkt:
Hoi Niels, ik denk dat alu te zwaar is, maar goed dat zeg ik als leek natuurlijk.
Maar een vergelijkbare buis van alu is gewoon een stuk zwaarder, of je moet dunner materiaal nemen en dan is koolstof weer veel sterker dan alu, voor die paar centen zou ik het er niet op gokken buisje (hol kost volgens mij rond de 7,00 euro bij Hangar in Kampen

@niels,

Bestel de Supersimple,
Die is op voorraad, de Plush niet en je betaalt veel minder voor en ook zeer goede regelaar hoor;)
Ik zou voor de Plush gaan. Ik heb Plush regelaars van 10A tot 80A en nog nooit problemen mee gehad. Prima in te stellen met de programmeerkaart en mooie soft cut-off voor LiPo. Ik heb ook 18A en 30A Super Simple regelaars gehad en dat zijn ronduit waardeloze regelaars. Op sommige motoren zijn ze niet goed te krijgen qua timing en heb je niet veel meer dan een hele trage soft-start of de motor wordt gloeiend heet. Als je al moet besparen op een paar euro/dollar dan kun je beter stoppen met deze hobby. :? ;)

@ Sleurhutje,
is een alluminium buis ook goed ? :rolleyes:
En duw je die koolstof buit er gewoon in of heb je eerst het gat wat dieper gemaakt ? :confused:
Nee, aluminium is te zwaar en te zacht. Dan knapt je vleugel gewoon en buigt de aluminium staaf braaf mee. Gewoon een carbon buis van (ik geloof) 8mm buitendiameter en een wanddikte van 1,5 à 2mm.

Ik heb het gedaan door een lange RVS staaf bij de punt te verwarmen. Vervolgens deze met een draaiende beweging in de platgedrukte vleugel gesmolten. Je kunt ook een boor van 6mm in de buis doen en dan het gat opboren. Alleen krijg je dan snel dat de schuimkorrels eruit breken en dat zit dan minder strak dan smelten.

na ongeveer een model of 4 in de prak te hebben gevlogen weet ik wel wat er allemaal met de easy star kan..

het verstevigen is echt een noodzaak als je rolroeren er in zet. ook is het niet onverstandig om center magneten in de vleugel te plaatsen (waar ze tegen elkaar aan komen)

vergeet niet het deel van de romp. (wat boven de vleugels zit en waar tevens de motor zit) te verstevigen.. dit is bij mij al 1 x het geval geweest dat het uitbrak en bij mijn vliegmaat ook.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes erik

Toch eens in Weert komen kijken of ik net zo wild vlieg met mijn easystar als jullie, ik snap niet dat jullie allemaal van die zware verstevigingen moeten maken..........
Bij mij blijft alles nog steeds heel en ik haal heel veel gekke dingen ermee uit.

Toch eens in Weert komen kijken of ik net zo wild vlieg met mijn easystar als jullie, ik snap niet dat jullie allemaal van die zware verstevigingen moeten maken..........
Bij mij blijft alles nog steeds heel en ik haal heel veel gekke dingen ermee uit.

altijd welkom!!!;)

hier heb je een voorbeeld van mij toen ik ongeveer 1 maand vloog met de easy star.. alles zelf geleerd.! (op flighsimulator.)
D2fgQ7DTOR8[/media] - fast brushless easy star budel

Hoi mensen,

Ik heb, omdat ik met mijn 2s lipo's wil vliegen een fijne regelaar bij rctechnics besteld; Dit is de: 30A Advanced ESC for Brushed Motors 2S Lipo
zie : RCtechnics Internet Store

Heb ik er nu profijt van als ik nu ook van motor verander.. Dus van de standdaard 400 6V naar 400 7,2V motor?

Als dat zo is welke motror kan ik nemen zonder al te veel verbouwingen? De speed 400 7,2V van RCTechnics[AE7000-40]?
zie : RCtechnics Internet Store

Kan ik dan beter een andere prop gebruiken en zo ja welke?
heb ik daar dan ook de "Prop Driver 2.0mm as, 4mm prop (Gunther)
[MPJ-4500]" nodig?
zie :RCtechnics Internet Store

dag,

Ik vlieg met 2S lipo's en de standaard motor.. Andere motor = misschien minder airtime? Ik had die 2s lipos liggen van mijn coax heli.. Enkel alleen daarom dat ik met deze batterijen vlieg.. :)

hier mogelijk nog een paar bruikbare tips . de vleugels zijn verbonde met een nylon draad die door de romp loopt en in gehaakt zit in de vleugels. De romp is voorzien van een neuswiel en de onder zijde is beplakt met linnen plakband.

http://img12.imageshack.us/my.php?image=foto1058.jpghttp://img5.imageshack.us/my.php?image=foto1057.jpg

de servo, en het snoer van de servo, van de rolroeren zit in de zelfde uitsparing van de buis die in de vleugel zit.
http://img18.imageshack.us/my.php?image=foto1056.jpg

Hier het haakje waar de nylon draad aan zit, de andere zijde van het haakje is omgebogen zodat het vlak op de vleugel zit. Daar zit nog wel een plaatje multiplex tussen van 30x30x1mm. Het nylon draadje geeft een prachtig geluid als je zwevend over komt!

http://img5.imageshack.us/my.php?image=foto1055.jpg

Laatst bewerkt:
[offtopic]
@pascall:
Zou je de foto's aub willen verkleinen naar een gangbaar formaat voor webpublishing? (bvb. 640x480pixels, jpeg sterk gecomprimeerd)
Nu doen deze samen meer dan 10MB voor slechts 4 fotootjes, en gehost op een k*tsite als imageshack waar het eeuwen duurt om te downloaden...(en ik heb nochtans een snelle 17Mbit internetverbinding)
Dank U.
[terug ontopic]

Je kan ze ook in jouw fotoalbum op het modelbouwforum zetten.
Zo doe je dat :

grts

niels

Het blijft wel leuk hoor, zo'n snelle brushless, dikke accu en een flinke propellor. Setup van deze EZ (junkie rc):
- FlightPower 3700mAh 25C 3S LiPo
- 2200Kv Binnenloper (HobbyCity)
- APC-E 6x4

Fotocamera stond op een paaltje. Hier wordt-ie neegezet.
SNC00090.jpg

Mensen hoewel ik een snelle pc heb en dit forum overal goed werkt is dit topic erg traag.

Komt door de 3800 posts.

Ook wordt het wat onduidelijk dit mega topic

Ik denk dat het slim is dat we dit topic sluiten en een easystar topic deel II openen.

Misschien dat een moderator dit topic kan sluiten en er een nieuw topic geopend kan worden met een mooie inleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back