multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mijne was ARF.
Ik wist tot vandaag niet eens dat er een RF-versie was.

Maar het lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk dat Multiplex iets levert wat direct al niet werkt.
Vervang de regelaar eens door een Schulze-versie.
Regelaar lijkt de eerste aangewezen.
En een extra regelaar kan nooit kwaad (je moet toch ergens beginnen).

afb8499.jpg

O.K. Jan, misschien kun je hier iets mee. Zo'n diode kost een paar dubbeltjes.
Er van uitgaan dat het allemaal maar gewoon goed is? Vandaar de tip van Erwin?

Ik vlieg met een tweedehands 50A Schulze. Lekker praten he? Ik heb ook geen poen voor brushless, daarom klooi ik wat met diodes.
De diode beschermt de motor ook nog 's. Succes.

Dat schema klopt, 3 condensators op de motor 2 van de polen naar het huis en eentje over de polen en dan eventueel een schotky diode over de polen.

Hay bedankt allemaal voor het meedenken net weer even 2 packs drooggevlogen ,buiten erg nat momenteel ha ha.
Nu geen storingen of uitvallen wel na verloop van tijd bij meer gas geven stopte de motor ,komt uiteraard doordat de spanning dan te laag word maar de roeren werkten nog en daar gaat het toch om.
Mocht het weer beter worden dan maar eens de vliegtuig luchtdoop proberen,ik hoop toch dat er ook wat mensen standaard met de permax 400 motor vliegen en de multicont x-08 regelaar vliegen graag jullie ervaringen.
En wat is bij de permax motor een goede regelaar ik wacht nog even met brussles omdat mijn heli,s al duur genoeg zijn ,en anders word het een scheiding ben ik bang ha ha.
Die ontstoringschema,s zag ik laatst een foto van op internet,alleen 1 ding hoe bouw ik de motor weer uit de rf kit is gelijmd ikzelf had hem getapet denk ik .
Groet Jan.

Ha die Jan,
Wel een echte diehard he :D ? met dit weer 8O .
Uit bouwen hoeft niet. De diode kun je ook ergens in de buurt van de regelaar tussen de draadjes solderen. Niet ideaal, maar..
doei.

:D :D :D goedzo jan gewoon doorgaan
en wat eddy verteld klopt wel met de ontstoring en die scottkey diode
maar ik denk dat hij nu wel vliegt
ik vlieg meenstal heel verschillend he beetje lummelen op ooghoogte
beetje als hotliner [niet dat het snel gaat ] en beetje zweven.
meenstal met minder dan half gas, maar ik heb er geen 400 in zitten met een 6 cellen accu ik denk dat jij iets meer gas nodig bent .
maar met mijn andere prop speed cam 5,5x4,3 nam mijn motor 6A
en vloog hij ook met minimaal gas accu lipo 3 cellen dus bijna 12 v

:D je kan ook een koel gaatje maken in je romp voor je regelaar ,
een voor in je model en een achter in de romp lucht moet er ook weer uit natuurlijk .

ps ik heb mijn easy star in elkaar geplakt met tape ,kan ik hem nog eens losmaken
groeten wiebe

o ja jan die motor is al onstoord van uit de fabriek maar je ziet ze niet zitten in de motor .
dus alleen die diode er in zetten bij de regelaar
als je nog problemen verwacht
groeten wiebe

Hay Wiebe en eddy

Eddy als ik het dus goed begrijp kan ik dan een sperdiode 1n6277 tussen de regelaar en motor plaatsen met de doorlaatkant aan de min.
Is het ook mogelijk trouwens om een ferrietkern er tussen tezetten of werkt dat anders.
Mvg Jan.

:D hoi jan
een ferrietkern alleen plaatsen tussen je stuurdraad van regelaar naar ontvanger maar ik denk niet dat je die nodig bent ,
mocht je wel veel storingen hebben en je bent de controle bijna kwijt
dan direkt de motor uitzetten meenstal heb je dan weer een ongestoorde ontvangst .
de motor is de grootste stoorbron en gewoon de regelaar zoo ver mogelijk van de ontvanger af monteren als het kan
maar volgens mij moet je nu maar eens vliegen
:D :D :D groeten wiebe

Hay Wiebe

Ja inderdaad ik ga ook vliegen hangt een beetje van de wind af ,want ik had gelezen dat ze wel windgevoelig zijn toch.
Vanavond nog 1 pack drooggevlogen dus nu maar eens echt gaan vliegen ,wel spannend hoor als je het met een vliegtuig nooit gedaan hebt ha ha.
Als ik zo vol toeren draai dan denk ik gaat dat vliegen voel wel wind maar had meer verwacht.
Een vriend gaat hem de lucht ingooien maar ik hou je op de hoogte hoor.
ook als het weer een bouwpakket is geworden ha ha.
Wiebe ik zag gisteren een filmpje van een easystar met turbo motor ofzo steeg van de grond af binnen 7 meter op ongelooflijk wat een power.
En daarna even later washij in een hoge boom gevlogen .
Ik wil hem je wel toesturen maar is 17 mb en weet even de link niet meer maar ik kijk wel even voor jou.
Mvg Jan.

hee jan

nu een beetje wind is niet zo,n probleem alleen moet je direkt zo stuuren
bij windstil weer is hij echt lekker rustig
ik wil je niet opjagen natuurlijk maar al dat droogvliegen :D :D :D
en hij vliegt echt wel met dat motortje .
en waarom ik [wij ] zonder borstels vliegen !!!!
gewoon nooit aan beginnen niet doen nooit !!!!!niet na kijken
ben je er mee begonnen kijk je niet meer naar normale motoren
ik heb er een verslaving bij en de portomonee is leeg :D :D :D dus nooit beginnen aan brushless
groeten wiebe

Hoi Wiebe wel ik weet van borsteloze motoren alles van ik heb niet voor niks 3 electro heli,s allemaal borstelloos :o
Ik weet dus het verschil wel ,maar misschien toekomst muziek ,Wiebe heb jij geen foto,s van jou easy star zou ik best leuk vinden ook van je motor dus.
Als je het leuk vind wil ik wel wat foto,s van mijn heli,s erop zetten ,of is dar ten strengste verboden op dit forum :)
Groetjes Jan.

:D jan
nou fotos posten vind ik nogal omslachtig hier maar mijn easy star
is niets bijzonders alleen een zwart raam meer niet .
o ja mijn mega vind je wel als je even zoekt 16-15-6 op het intnet.
maar een paar foto,s van de heli,s is natuurlijk welkom.
hoeveel cellen ???wat voor motor in de heli,s???
ik haal snel een bakje voor het kwijlen
krijg ik tegen woordig bij lipo,s en borstelloos :hammer:

groeten wiebe

Wiebeh!!!! Heli's!!!! foei.
En Jan als jij heli's kunt vliegen, waar maak jij je druk om. Een easy star is voor beginners zoals ik.
Wie in hemelsnaam op dit forum heeft echt nog geen kwastvrijaandrijfapparaat.
.
.
.
snik....MegaSwingEnd
.
.
.

Motor, Regelaar...End of my mariage???
.
.
.
.
afb8620.jpg

:oops:
Waarom 200Watt stoppen in zo'n elegant kippetje dat met 40 watt ook vliegt. Je reinste overkill!
tijdgeest? :twisted:
shame me! :oops: :oops: :oops:

Wie kan een fotootje plaatsen van een EZ met rolroeren???
please?

Door de grote eigen stabiliteit van de EZ* wil het toestel altijd weer "recht gaan liggen". Dit komt door de grote opstaande vleugeltips. Desondanks heb ik wel een tijdje met rolroeren gevlogen, maar dat vliegt niet fijn. Ik raad zo'n conversie dan ook niet meer aan. In mijn tweede EZ* bouw ik het ook niet weer.

EZrolroer.jpg

Ik heb een liniaal gepakt van 30 x 4 cm. Die heb ik zover mogelijk naar buiten gelegd tot het moment dat vleugel begint op te lopen. De servo kan prima in het EPP ingebouwd worden. De servostekker kan simpelweg in een servo verlengstekker gestopt worden die ik in de zijkant van de romp heb verwerkt.

Hay Eddy nou als mij het vleugelvliegen bevalt heb ik misschien wel interesse ,het waaid mij nog te hard dus nog effe geduld.
Groet Jan.

Hey Wiebe...had je geen nieuwe motor voor je easy star??? zo'n vaag duits merk..plettenberg of zo? met zo'n regelaar in homo jasje?

ps.Ik heb misschien ook nog wel een foto van jou easystar..vliegend en wel :) ik kijk even of ik die plaatsen kan.

groeten Vip-er

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back