multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry dat ik nog ff of topic doe maar,
jet vliegen zoals een funjet lijkt me niets duurder dan een ander electro toestel :roll:

maarja nu on topic.. (nu echt :P )

Senne zei:
jet vliegen ? 8O ben je zo rijk ? maar idd dan is de funjet wel geschikt

nu terug :ontopic:
Sorry ik ga ook even off topic :oops:
sjoerd bedoeld met jet vliegen volgens mij electro jet vliegen juist?:funjet en andere vlugge modellen
zie niet in waarom dat veel duurder zou zijn.
Indien je echte jets bedoeld,ben je rijk ja :lol:

men excuses voor off topic te gaan en nu allemaal :ontopic:

grtz

ikke vlieg ook met een easystar, echt als je er mee vliegt is het net of je ........... eh jah iets fijns
nu heb ik de easystar verkocht aan pappie
maar nog steeds smeek ik soms om er nog eventjes mee te vliegen

Hey,

Ik ben ook van plan om zo'n EasyStar te gaan kopen.

Ik heb zelf nog een 6 channel Zender/ontvanger van Walkera, die zou ik er het liefst voor gebruiken ;).

Weet iemand wat voor regelaar & servo's ik moet hebben voor dit vliegtuigje?

:)

is er ergens een nederlandse montage instructie te vinden ?

in de instructie staat te lezen dat je de motor moet lijmen , mag dat met de UHU Por lijm ? of welke lijm moet je daar voor gebruiken?
en wat met de prop ,welke lijm gebruik je om hem te lijmen op de motor as ?

thanks

Motor kan gelijmt worden met gewoon ca, er word ook wel geadviseerd om hem vast te klemmen met een stuk binnenband van een auto.
Volgens mij maakt het geen z.k uit waarmee je hem verlijmt, zolang ie maar vast zit.
Let er wel op dat er geen lijm IN de motor terecht komt.

Ik zou altijd proberen die motor op een andere manier vast te zetten; misschien wil je er ooit een andere motor in, dan hoef je niet al dat schuim los te breken.
Bart

Hoi,

:offtopic: sorry ff maar.

Gezocht easystar piloten of beginnende piloten gezocht in de omgeving Eerbeek Brummen alle leeftijden zijn welkom.

Ben je van plan om een easystar te kopen of te bouwen ??, stuur ff een pbtje naar mij

Inmiddels heeft Freek Boek uit Brummen, zijn echte maiden gevlogen op 5 Mei.

hoi

Er wordt altijd gesproken over CA met of zonder activator , maar wat is CA eigenlijk ? Ik heb hier de catalogus van Brico en vind nergens iets over CA in de lijmen. Dus wat is dit nu precies en waar kan ik dat aanschaffen en waar moet ik op letten ?

ca is cyanoacrylaat oftewel secondenlijm.

Een heel goede soort is de Bison industrie secondenlijm of de bison bond, verkrijgbaar bij de betere gamma of brico of welke andere bouwmarkt.

Een specifieke voor de modelbouw is ZAP, deze is in veel verschillende soorten te verkijgen. Elke soort heeft zijn eigen inzet gebied.

Activator zorgt ervoor dat de secondenlijm nog sneller droog is.

onder de bison industrie secondenlijm staat te lezen

" Secondelijm Industrie Universele hoogwaardige vloeibare professionele secondelijm.

Toepassingsgebied
Lijmt diverse materialen zoals de meeste kunststoffen, metaal, rubber, porselein, hout en kurk. Niet geschikt voor aardewerk, enkele kunststoffen(polyethyleen, polypropyleen, siliconen, P.F.T.E.) en autoruiten. "

dit kan dus geen kwaad op de elaporschuim ??

Altijd op een onzichtbaar plekje uitproberen. Normaal gesproken kan het geen kwaad zolang je maar geen activator gaat gebruiken want dan tast de vrijkomende warmte het schuim aan.

ik heb een vraag. mijn cessna 182 is gesneuveld en daar zat een 480 motor in en een 8.4 volt akku(ook wel servo's enz.) kan ik die motor en akku gebruiken in een easystar?

groeten stijn tip

Theo Coenen zei:
Altijd op een onzichtbaar plekje uitproberen. Normaal gesproken kan het geen kwaad zolang je maar geen activator gaat gebruiken want dan tast de vrijkomende warmte het schuim aan.

Multiplex modelen (elapor) juist met aktivator lijmen.
Staat ook in de bouwbeschrijving.

480 motor met 7 zellen akku gaat ook wel op een ES.

Mvg Johan

tip zei:
ik heb een vraag. mijn cessna 182 is gesneuveld en daar zat een 480 motor in en een 8.4 volt akku(ook wel servo's enz.) kan ik die motor en akku gebruiken in een easystar?

groeten stijn tip

Hoi Stijn,

Bij de EZ zit standaard een motor, accu is prima. Kunt dus zo aan het vliegen :D
Volgens Plotterwelt kan het ook met de 480, zelf maar eens bekijken of dat allemaal goed past, maar in principe heb je geen motor nodig 8)

Succes

Ik sta op het punt weer leven te blazen in mijn modelbouw hobby en heb me oog laten vallen op de easystar. Nu wil ik het volgende bestellen in duitsland bij Natter. Weet iemand wat de transportkosten zijn?

E-Motor Li-Power 480 Pro
Best.-Nr.: 133480 5,90 EUR 5,90 EUR

BK EasyStar
Best.-Nr. 214192 50,70 EUR 50,70 EUR

Flugregler LiPO - Fly 25
Best.-Nr.: 081625 23,90 EUR 23,90 EUR

LiPo-Akku 3/1300 11,1 V BEC***
Best.Nr.: 7631.3 35,90 EUR 71,80 EUR

ULTRAMAT 10
Best.-Nr.: 6410 53,70 EUR 53,70 EUR

Zender, ontvanger en (kleine)servo's heb ik. Ben ik nog iets vergeten volgens jullie?

Ik wil dus de 400 motor vervangen door de 480 en op lipo's gaan vliegen. Ik bestel er twee zodat ik kan uitwisselen als de ene leeg is, of is dat over-done? Ik heb eerder met een zwever gevlogen (Rofly en heb nog een spirit100 liggen). Ik wil de motor gebruiken om vlot omhoog te gaan en dan te zweven. De zes euro extra lijkt me dan niet zo gek.

Ben benieuwd wat jullie van me bestellijst vinden.
mark

Ik twijfel aan de lipo. Zo'n 480 kan zomaar even heel lelijk 22A trekken. Ben bang dat die lipo's dat niet leuk gaan vinden. Of het moeten 25C pakketen zijn.

Ik vlieg m'n oude easy star op een race 480 motor met een 6x4 race prop op 3 cellen :evilbat:

Gaat net zo snel als een pylon racertje. Heerlijk extra V-stelling trekken in de loop met die snelheid! :wink:

Hij vind alles goed! :D Een easy star blijft ALTIJD leuk. Zodra de mijne volledig op is koop ik absoluut een nieuwe! ondanks dat ik zat andere, betere en moeilijkere vliegtuigen.

gr,

niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back