Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het nog even nagekeken, maar zelfs op de Multiplex site staat nergens dat de EasyStar een zwever is, laat staan officieel...wubbo zei:De EZ* is officieel een elektro zwever, dus hun standpunt begrijp ik wel.
bdoets zei:Ik heb wel het idee dat het onderscheid dat de KNVvL maakt tussen zweef- en motormodellen stamt van jaren geleden en niet meer klopt met de huidige mogelijkheden. Ik heb zelf net mijn zweefbrevet gehaald met een Robbe Arcus... ik heb voorlopig geen behoefte om een motorbrevet te halen dus ik vind het best zo, maar het zou denk ik logischer zijn als er onderscheid gemaakt werd in gewicht of afmetingen, en niet in of het toevallig door de fabrikant een zweef- of een motorkist genoemd wordt.
bdoets zei:Nu is het zo dat als je een motorbrevet haalt met een EasyStar, of voor mijn part een MiniMag, je in principe de volgende dag met een motorbak van vijf kilo kan komen... of na het halen van een zweefbrevet met een Kleine Uhu, met een schaalzwever van drie meter. Op die manier heeft het brevetsysteem geen praktisch nut.
Voor een "klassiek" vliegtuig (prop vooraan) zal je zien dat de bolle kant van de prop naar voren wijst, en de vlakke kant naar achteren. (vergelijk een vleugelprofiel!)snelheidskoning zei:ik snap nog steed niet hoe dat werkt me t de prop omdraaien
Nou, er zijn gewoon twee zaken waar je rekening mee moet houden:snelheidskoning zei:ik heb hem nog niet