multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat kan ook. Ik heb zelf geen idee over hoeveel rendement je dan overhoudt, maar er zijn hier vast wel mensen die dat wél weten...
Bart

ik heb een vraag. ik heb een poppetje aan een para en die wil ik graag droppen. qua gewicht kan het wel want het weegt maar iets van 40 gram. heeft iemand een idee hoe ik zo'n houder kan maken voor dat poppetje, en hoe ik hem dan kan
droppen.

tip zei:
ik heb een vraag. ik heb een poppetje aan een para en die wil ik graag droppen. qua gewicht kan het wel want het weegt maar iets van 40 gram. heeft iemand een idee hoe ik zo'n houder kan maken voor dat poppetje, en hoe ik hem dan kan droppen.
Ik neem aan dat je een EasyStar hebt? Je zal tenminste een zender en ontvanger nodig hebben met een kanaaltje extra dan de Easy nodig heeft, dus vier kanalen. En dan zal je wel wat moeten prutsen aan de romp. Maar het is goed denkbaar bijvoorbeeld je parachutist met een elastiek onder de romp te binden, (parachute ook opgerold onder het elastiek natuurlijk) en het elastiek vast te haken aan het armpje van een servo. Dan hoef je die servo maar te bedienen en hij gaat. Waar je die servo moet plaatsen, tja, dat moet je nog even uitvogelen.
Denk eraan dat na het lossen, het elastiek niet in je prop moet kunnen komen. En denk eraan je para bovenwinds van je veld te droppen, hoe meer wind, des te verder bovenwinds...
Bart

ik heb zat kanalen vrij dus dat is geen probleem.
idd heb een easystar. bedankt voor de tip. ik ga het zeker proberen

het is gelukt. het ziet er heel grappig uit. ik heb als parachutist een pink panther. die kijkt scheel uit de ogen:P echt grappig als je die ziet vallen.

he thomas, je brengt me hier toch op een goed idee,.........

ik heb nog wel een servootje liggen :D

paraschute eronder op een ander kanaals en vliegen maar met de easy omhoog, parachute los en iemand anders (roel) vlieg met de para weer naar beneden :p

pdspds zei:
bdoets zei:
Deze set heeft een borstelmotor; het vliegt ongetwijfeld, maar zoals je uitgebreid op dit forum kan lezen hebben veel mensen hun EasyStar uitgerust met een borstelloze motor, in combinatie met een lipo accu. Dat vliegt vlotter, leuker en langer, en is dan ook duurder. Maar in principe is het later ook nog mogelijk om het toestel om te bouwen naar borstelloos.

Succes,
Bart

Is het ook mogelijk (heeft het zin, de gewone set up te houden, dus met borstelmotor maar een lipo gebruiken?

Nog iemand die me hier meer kan over vertellen?

Gaat perfect, maar met 3 cellen LiPo gaat je motortje wel héél snel versleten zijn...
2 Cellen gaat dan weer wel, alleen oppassen voor het zwaartepunt aangezien de Easystar redelijk wat gewicht in de neus nodig heeft.

Ik zou hem gewoon in die setup vliegen, daar is ie voor gemaakt. Eventueel een extra accupack zodat je langer kan vliegen?

Later, als je al een beetje kan vliegen, kan je dit nog doen:
- 7 Cellen ipv 6
- Graupner Cam Slim propje 6x4
- Richtingroer vergroten

Meer is niet echt nodig, lijkt mij :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back