multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik net mee bezig, omdat mijn motortje kapot is ;) LINKJE

Gaat ie een stuk sneller mee maar dat is sterk af te raden voor de absolute beginner, hoe langzamer hij vliegt hoe beter.
Uiteindelijk is het een trainer en geen pylon-racer, met de originele setup gaat het perfect.

Hoi,

Hier even een hele andere vraag mbt de Easystar.
Na een ongelukje afgelopen zaterdag (botsing met clubgenoot) ben ik
op zoek naar twee (2de hands) vleugels voor de Easystar.
Heb je ze liggen stuur me dan een persoonlijk bericht.

groet Danphil.

danphil zei:
Hoi,

Hier even een hele andere vraag mbt de Easystar.
Na een ongelukje afgelopen zaterdag (botsing met clubgenoot) ben ik
op zoek naar twee (2de hands) vleugels voor de Easystar.
Heb je ze liggen stuur me dan een persoonlijk bericht.

groet Danphil.

Vleugels kun je toch gewoon repareren met epoxylijm en versterkte tape?

Als je EZ* dweilt is dan het zwaartepunt dan teveel naar voor of teveel naar achteren. Vandaag gevlogen met redelijk veel wind en tegen de wind in nogal veel dweilwerk, op lagere hoogte vloog de EZ* echter zeer goed.
Volgens de handleiding moet het CG op 78mm van de voorkant van de vleugel liggen maar ik las dat iets minder de EZ* beter laat vliegen.
Klopt dit, maar wat is iets minder.

mvg

Gust

wat bedoel je met dweilen?
Je moet er gewoon rekening mee houden dat de ez* veel last heeft van wind, vooral als je langzaam vliegt.

Zwaarte punt te veel naar voren is traag op hoogte, te ver naar achter geeft felle reactie op hoogte.
Dit heeft geen invloed (of nauwelijks) op richting.

Met dweilen bedoel ik tegen wind in met de neus omhoog en dan weer omlaag om dan snelheid te winnen waardoor de neus weer omhoog gaat
tot op een bepaald punt, de EZ* weer omlaag valt en weer van voor af aan.

Je bedoelt pompen, ja dat is leren vliegen.
--2 dingen.
- Je moet voldoende snelheid houden. Bij te weinig snelheid overtrekt hij en begint te pompen.
- Anticiperen op dat gedrag, dus als hij duikt beetje up, niet te veel, en als hij weer om hoog gaat beetje down. dan haal je dat pompen er uit.

Veel beginners vliegen met te veel uitslag op de roeren, hierdoor oversturen ze steeds. Zet hoogte eens op dual rate (50%of zo).
Je zou ook een beetje down kunnen trimmen, dat wil ook wel eens helpen, een dergelijk vleugel geeft meer lift bij meer snelheid.
Het zou ook een achterlijk zwaarte punt kunnen zijn, maar dat is al ter sprake geweest.

Bedankt Wubbo, ik las ooit eens ergens dat dat dweilen heet, maar ik ken die termen niet zo goed hoor.
Dus conclusie, mijn snelheid was te laag, het lukte me wel aardig om dat pompen weg te krijgen hoor. Bedankt voor je deskundige uitleg.

groeten,

Gust

De term dweilen ken ik niet, ik denk dan aan een dweilende auto.

met landen kan je hem gewoon tegen de grond vliegen (niet te hard natuurlijk en motor uit), dat is een stuk makkelijker dan hem uit te melken.
Je houdt dan gewoon meer snelheid en zo blijft hij beter bestuurbaar.
Zo EZ* kan wel wat hebben.

Dit kan dus met de EZ* en niet met andere modellen (uitzonderingen daar gelaten)

Met harde wind doe ik dat ook altijd, dat is beter dan langzaam te vliegen. bij langzaam vliegen kan de wind er onder slaan, overtrekken en dan onbestuurbaar wegwaaien. Ze landen dan ook nog eens meestal op de staart (roeren).

Hoi sportvrienden,

leuk idee om van je oude EZ een snelheidsduivel te maken, maar ik loop al een tijdje rond met het idee om de vleugels van een EZGlyder op de EZstar te plaatsen. dit moet zonder veel aanpassingen kunnen. Heeft iemand dit al geprobeerd? Je krijgt dan de voordelen van een EZ gecombineerd met het zweef vermogen van een EZglyder.
Momenteel zitten op mijn EZstar de vleugels van een Mus((1.6meter, Conrad 3jaar geleden) dit vliegt al erg goed(met rolroeren). Als je die van de EZglyder neemt ga je naar 1.8m

hier dan eindelijk een paar filmpjes van mijn easystar, de kwalitet is niet super omdat het is gefilmpd met een telefoon. ok staat mijn eerste grash op film :(

[/media]

de landing
[/media]

de crash op het einde
[/media]

geniet hiervan als ramptoerist :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
hierover was al een draadje op het forum, er was ook iemand die een balsa vleugel va 1.6 meter met rolroeren gebruikte. maar de span van de vleugel van de glider past niet echt bij de lengte van de easystar, hij kan dan erg onstabiel worden.

Joepie, vandaag mijn brevet gehaald =D met mijn EasyStar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar ik ben eigenlijk ook naar iets opzoek voor erbij, een parkflyer die geschikt is voor beginners maar waar je toch wat meer mee kunt dan een EasyStar (TwinStar lijkt me niet zo heel leuk)

Mvg
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back