multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sneeuw in Aarle-Rixtel in deze tijd van het jaar, Brabant of de Alpen of mis ik iets?? :confused:

Mensen die wieltjes onder hun Easystar monteren mogen van mij trouwens aan de schandpaal komen, zo'n lelijk vliegtuig nog zoveel lelijker maken... ;)

Sneeuw in Aarle-Rixtel in deze tijd van het jaar, Brabant of de Alpen of mis ik iets?? :confused:

Mensen die wieltjes onder hun Easystar monteren mogen van mij trouwens aan de schandpaal komen, zo'n lelijk vliegtuig nog zoveel lelijker maken... ;)

Haha, niks Alpen Clumsy, gewoon hier in Brabant :mrgreen:

Hier plaatje van afgelopen weekend. Op zo'n veldje in de voorgrond zou het prima moeten gaan volgens mij :D Alleen vlieg ik niet zo in de bebouwde kom maar in het meest ongelijke stuk akker wat er in de regio te vinden is... :rolleyes:

2008_0202_1118.jpg

maar gras geeft toch meer weerstand als sneeuw denk ik, probeer het maar gewoon een keer.

Ik heb het ook over sneeuw Robert ;) Probleem waar het 'm in zit is de ondergrond, pollen, takjes etc. Dus ook met 5cm sneeuw verre van geschikt voor grondstart .. :( Misschien is het met 50cm sneeuw geen probleem, maar dat valt helaas niet zo vaak :mrgreen:

Op gras heb ik al eens pogingen gedaan, tot nu toe nog nooit gelukt... Touch en go wel, maar niet vanuit stilstand of met klein zetje. :rolleyes:

Hopelijk zijn mijn propsaver, propadapters en mijn regelaar op tijd binnen zodat ik vrijdag een eerste vlucht met de EZ kan maken.

Ik heb er ook maar meteen 2 houten 6x4 props bijbesteld, kan ik er beter een houten beechwood op zetten of beter de bijgeleverde plastic versie?

Hopelijk zijn mijn propsaver, propadapters en mijn regelaar op tijd binnen zodat ik vrijdag een eerste vlucht met de EZ kan maken.

Ik heb er ook maar meteen 2 houten 6x4 props bijbesteld, kan ik er beter een houten beechwood op zetten of beter de bijgeleverde plastic versie?
volgens mij moet ene plastic prop gewoon voldoen hoor. ik denk dat ik woensdag ff weer een fotovlucht ga proberen. blijft leuk om alles vanuit de lucht te zien :D

he jongens is zon eaystar mooi???? ik zou er mischien ook weleen willen maar hoe duur zijn ze ongeveer????

mooi?? moet je zelf oordelen. op de vorige pagina staan ene paar foto's van een veel gebruikte. een easystar kost nieuw met alleen motor en prop ongeveer 70 euro

Hallo,
ik heb net m'n lader: de Robbe unicharcher 6
Deze heeft uitgangen 60-150-180-600mA
Nu vroeg ik me af op welke uitgang ik de 6 cells accu van 1200mA best laad en hoelang. En mag/kan ik ze op elke uitgang laden?
Ik dacht 8 uur 150, of kan het sneller?

Hallo iedereen
Nu zit ik toch met een probleem(ke)
Ik had mijn accu van de Easy van 1200mA aan m'n lader gehangen, en had ong. 8 uur voorzien, MAAR nu is toch iemand die s'avonds vergeten uit te trekken en nu heeft hij een dikke 5 uur langer gelaad (aan 150 mA) Is de accu nu stuk?
Als ik hem test draait de motor echt niet normaal, maakt veel minder wind.

Alvast bedankt!!!

PS ik merkt net dat de prop van m'n easy er gewoon zit opgeschoven, niet gelijmd, maar dat kan geen kwaad veronderstel ik?

als het de zwarte prop is, deze MOEt worden vastgelijmd. anders draait de as sneller als de prop zelf. overladen kan over het algemeen niet zo superveel kwaad volgens mij. is mij ook wel eens overkomen.

Nu is het wel zo dat toen ik de accu aangekoppeld had en ik de motor liet draaien de Easy vooruitschoof, en de prop sloeg tegen m'n been (Deed niet goed hoor ;))
Misschien dat hij daardoor losgekomen is (de prop)?
En hoe lijm ik hem best vast? Secondelijm?
Hoor het wel ;)

Hallo iedereen
Nu zit ik toch met een probleem(ke)
Ik had mijn accu van de Easy van 1200mA aan m'n lader gehangen, en had ong. 8 uur voorzien, MAAR nu is toch iemand die s'avonds vergeten uit te trekken en nu heeft hij een dikke 5 uur langer gelaad (aan 150 mA) Is de accu nu stuk?
Als ik hem test draait de motor echt niet normaal, maakt veel minder wind.

Alvast bedankt!!!

PS ik merkt net dat de prop van m'n easy er gewoon zit opgeschoven, niet gelijmd, maar dat kan geen kwaad veronderstel ik?

Dit is het grote voordeel van het laden op 1/10 C, het overladen kan niet of nauwelijks kwaad:rolleyes:.

Oke,
Maar hoe zet ik m'n propje terug vast?
En zou het kunnen dat het gelost is door tegen m'n been te draaien? ;)
Zie vorige post.

Heb je goede kans van :p. Wanneer je het motorasje lichtjes schuurt kan je daarna je prop met secondenlijm weer vastzetten. Dit staat volgens mij ook gewoon in de gebruiksaanwijzing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back