Multiplex Easystar

• Topicstarter Topicstarter William
  • Startdatum Startdatum
W

William

Guest
Hallo daar mede-modelbouwers :) ,

Doordat ik mijn Graupner Tipsy laatst aan hoge snelheid op het dak van een kippenstal heb gechrast, ben ik achter een nieuw parklfyertje geweest. Namelijk de Easystar van Multiplex, hij was vanmiddag volledig gebouwd en klaar voor een testvluchtje, ging mooi in de lucht. MAAR! door de ietwat kleine uitslagen die multiplex voorschrijft (!) had ik zeer weinig tot geen controle over het kiste. Gevolg in de boom terechtgekomen. Gelukkig niets van schade.

Maar nu mijn vraag naar jullie toe, zitten er zo nog van die verborgen gebrekken aan de Easystar? Ik zou niet graag weer eens verrast worden en dan in de boom klauteren om mijn vlieger eruit te prutsen :?

Grtz William aka Treehugger

Aan die standaard uitslagen mankeert helemaal niets.
Niet bij "hoge" snelheid, niet bij lage snelheid.

Verborgen gebrek?
Na veel vliegen kunnen de roeren los-scheuren door het vele buigen.
Even in de gaten houden dus. En in geval van;.. scharniertape plakken.
Verder heb ik er niets op aan te merken.

Ik had dat probleem ook gehad heb je de roeren al losgemaakt? ik denk niet dat dit noodzakenlijk is maar die van mij is nu veel bestuurbaarder.
Nog niet zoals het moet maar toch al veel beter.
Ik ben nog vollop bezig hem aan het aanpassen tot hij perfect vliegt :) (of toch beter als nu)

Ik had de roeren al losgemaakt, maar misschien niet voldoende. Ik heb dan maar het scharniertje aan de roeren een gaatje dichter gestoken en nu zou ik voldoende uitslag moeten hebben. Vanmiddag eens testvluchtje maken, hopelijk zonder "treehugging".

Grtz William

Heb zojuist eerste vlucht gemaakt. Ging redelijk vlot, bij eerste try maakt hij bocht naar links en boem op zen neus. Er was niets aan dan maar nog eens proberen, en ja hoor! Alles ging lekker vlotjes, woohoo :D :D :D
Een van de betere parkflyer waarmee ik al gevlogen heb, hij is minder nerveus dan de graupner tipsy, zeker een waardige concurrent voor Graupner.

Grtz William

Ik heb hem dichtgelijmd, de elektronica is toch gemakkelijk bereikbaar via de cockpit en je hebt er veel ruimte van voor.

Back