Multiplex en aansluiting op computer

Ik zie dat er veel over geschreven is, maar de zoekfunctie helpt mij niet verder.
Mijn multiplex SX zender wil ik graag met een simulator gebruiken, maar ik vraag me af hoe ik die aan kan sluiten op de computer. Dat moet via de connector waarmee je de zender ook laad, maar hoe maak ik zo'n kabel of zie ik een andere connector over het hoofd?

Bij Multiplex is de "laadbus" ook "leraar/leerling" poort ...

Multiplex verkoopt een verloopkabel van deze Steker->USB ... ("USB Simulator-Interface MPX (Earphone+DIN) Artikelnummer #85153 € 35,90 (=adviesprijs)) .... deze werkt bij de meeste simulatoren die geen speciale beveiligde interface nodig hebben .... de zender wordt als een uitgebreide USB joystick gezien door de computer (en dus ook door de simulator)

En voor de knutselaars zijn er nog legio andere DHZ oplossingen mogelijk ..... (zie zoekfunctie op o.a. dit forum)

Thanx, ik ga weer aan de slag. De Multiplex is inmiddels opgeladen ... met computers ben ik wel handig, dus nu maar hopen dat ik dit ook snel snap. hahahaha

jvthert zei:
Dirk. Ben je bij multiplex dan gedwongen hun dure kabel te kopen?..
Nee, maar deze kabel werkt (en als je de juiste verloop weet te fabrieken, ook op andere merken zenders)
jvthert zei:
.....En hoe sluit je een multiplex dan op een wél beveiligde sim aan?
Daar heeft de simm fabrikant (hopelijk) de oplossing/kabel voor .....

Als je de "JoyWarrior24 RC" chip (voor weinûgh) op de kop kunt tikken kun je met wat extra componentjes zelf de PPM->USB interface bouwen ..... of je moet erg goed zijn in micro-processor programmeren .... ook daar zijn (ooit) wat oplossingen mee gemaakt ..... maar voor € 10,-- gaat het niet lukken (€ 25,-- komt eerder)

Uit een MPX zender komt "gewoon" PPM op de leerling/leraar poort .... een gewone 5 polige DIN steker (180 graden uitvoering) .... pin 3+5 kortsluiten (schakelt het zend gedeelte uit) en op pin 4 (met 3 als massa) staat het PPM signaal .. (let goed op de pinnummers van de DIN steker deze is 1-4-2-5-3 ).....

Ik zie dat er veel over geschreven is, maar de zoekfunctie helpt mij niet verder.
Mijn multiplex SX zender wil ik graag met een simulator gebruiken, maar ik vraag me af hoe ik die aan kan sluiten op de computer. Dat moet via de connector waarmee je de zender ook laad, maar hoe maak ik zo'n kabel of zie ik een andere connector over het hoofd?

DAG IK HEB OOK EEN SX GEKOCHT MAAR ER IS GEEN NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDING BIJ WAS DAT BIJ U OOK ZO OF KAN JE DIE ERGENS DOWNLOADEN:confused:

Inmiddels heb ik de kabel gewoon gekocht ... moet zeggen: werkt perfect en geen gezeur met dat dingen niet werken. Ik ben gek op knutselen, maar dit soort dingen moeten gewoon werken anders kan ik niet oefenen ;-)
Hiermee kan je SX dus netjes op je USB van je laptopje aansluiten en simuleren maar!

Je begrijpt me verkeerd Dirk: Op ebay heb ik een prima ppm-usb converter gekocht. Die kost 7 euro inc verzendkosten. Ik heb hem al een paar keer op het forum aangeprijst. Voor minder dan 3 euro koop je wel wat bekabeling.
Mijn vraag of je zo'n dongle aan kunt sluiten of komt er uberhaupt geen ppm maar iets proprietairs uit? En kun je benodigde plugjes bij de electronicazaak kopen?

WAAR????
Waar haal je die 7 Euro USB converter?

Back