Multiplex Fiesta

Ik heb mogelijk een Multiplex Fiesta romp kunnen verkrijgen. Zijn er mensen met ervaring met deze kist of wellicht nog vleugels of een cockpitkap of een adres waar dit te verkrijgen is?

Heb het altijd een erg mooie kist gevonden en het lijkt me leuk om met de romp als startpunt uiteindelijk weer een compleet vliegtuig te organiseren. Andere info of ervaringen zijn ook welkom.

1ee49e507eec063df9562d88ed3e134b.jpg

Even een afbeelding ter inspiratie [emoji7]

Alleen de wieltjes hoeven voor mij dan weer niet ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heeft John Goudriaan (forumnaam John Tootall) er een.

Heeft Steinhard Modellbau geen kapjes?

John, wellicht moeten we even via pb bespreken hoe en wat. Weet alleen even niet hoe te pb'en via Tapatalk...

Laatst bewerkt door een moderator:
Modele Magazine

Dank heren voor de info zo ver. Waren de vleugels van oorsprong ook ribbenbouw, of toch styro abaci?

Vleugels waren ribbenbouw.
Ik moet hier ergens een verslag hebben over dit toestel in Modele Magazine (Frans modelbouwtijdschrift).
Indien interesse geef je uw adres.
Zo kan ik het tijdschrift opsturen.
Voorwaarde is dat ik het terugvind in mijn archieven.
Ik doe straks een poging.

Mvg,
Aurectar

Vleugels waren ribbenbouw.
Ik moet hier ergens een verslag hebben over dit toestel in Modele Magazine (Frans modelbouwtijdschrift).
Mvg,
Aurectar
Ik heb er een eentje gekocht in de late jaren '80 (vorige eeuw). De vroege versie van de Fiesta had een vleugel in ribbenbouw, later is ie bij mijn meten nog uitgebracht in schuim/abachi bouw (Fiesta SF?).
En wat bracht jouw ertoe om MM te lezen Aurectar? In mijn geval omdat ik redelijk Frans beheers en het toen (!) één van de betere modelbouwbladen was - later opgevolgd door RCM dat nog een stuk beter was (totdat die laatste failliet ging en er 1.5 jr abbonnement in rook opging :(). Ik heb hier nog zeker 15 jr collectie staan.

Rondsnuffelen.

Ik heb er een eentje gekocht in de late jaren '80 (vorige eeuw). De vroege versie van de Fiesta had een vleugel in ribbenbouw, later is ie bij mijn meten nog uitgebracht in schuim/abachi bouw (Fiesta SF?).
En wat bracht jouw ertoe om MM te lezen Aurectar? In mijn geval omdat ik redelijk Frans beheers en het toen (!) één van de betere modelbouwbladen was - later opgevolgd door RCM dat nog een stuk beter was (totdat die laatste failliet ging en er 1.5 jr abbonnement in rook opging :(). Ik heb hier nog zeker 15 jr collectie staan.

In Belgie wordt je geacht min of meer tweetalig te zijn.
Bij een deel van de bevolking (waaronder ook aurectar) is dit het geval.
Vanaf eind jaren 70 kocht ik regelmatig MRA of MM.
Beide tijdschriften voor de zweefliefhebber redelijk interessant.
Ik heb er hiervan nog een deel liggen.
Ik meen dat in één van deze MM nummers een artikel van de Fiesta bevat.
Hopelijk heb ik dit nummer nog niet weggedaan.
Kijk, straks ga ik eens rondsnuffelen in mijn archief.
Ik hou je op de hoogte.
Tot straks.

Aurectar

Back