Multiplex Fiesta

Hoi,

de Fiesta is een zeer goede all-round zwever. SW is rond de 3200mm geloof ik, 2-delige vleugel, rolroeren, remkleppen in de vleugel, pendel-hoogteroer. Ik ken verscheidene mensen die deze zwever aan de helling vliegen in o.a. Frankrijk en Duitsland. Diegene die ze vliegen zeggen dat ze dat model eigenlijk altijd in de auto meenemen als ze gaan vliegen. Het is ook een zeer goedmoedig model dat goed aanspreekt op thermiek, een beetje sneller vliegen gaat ook, maar kunstvliegen moet je er niet van verwachten. Door de grootte van het model kun je ook standaard komponenten gebruiken die niet al te duur zijn. De vleugelbevestiging is standaard twee stukken vlakstaal in beide vleugelhelften die in de romp gezekerd worden met een schroef. Een wat oudere methode die zeker goed voldoed, alleen bij een hardere landing betekent dat, dat je die vlakstalen soms moet rechtbuigen. Ik ken ook iemand die een rondstalen pen heeft ingebouwd, is wat werk en heeft ook voordelen.. maar hoeft dus niet. Gesleept en/of aan de lier kan de Fiesta ook eenvoudig (een extra servo voor de sleepkoppeling heeft ruim plaats).

Groetjes,

Bob

Oke bedankt, maar ik vrees dat het allemaal niet doorgaat, omdat er bij die zwever nog allerlei dingen bijzaten (oa 2 helis) die ik niet meer kwijt zou raken.

alvast bedankt voor de info.

Kris

Hi Kris,

als je het geld hebt en de zwever echt wilt hebben, verkoop dan bijvoorbeeld die heli's mbv dit forum, of marktplaats.nl of e-bay. Dat lukt zeker weten!

Groetjes Bob

PS Misschien houd je er dan een hele goedkope Fiesta aan over :D

Bwa, ik heb de helis al eens voorgesteld in het heli forum hier en het blijken redelijk oude bakken te zijn (een jaar of 7 uit produktie) dus ik vrees er een beetje voor dat ik ze zou kwijtraken, en ik vind het totaal bedrag een beetje groot om het risico te nemen (het gaat over een pakket van 1200euro)

Kris

Hi Kris,

1200 euro voor twee oude heli's en een Fiesta?!? Dan zou ik eens gauw over die prijs gaan onderhandelen! Een Fiesta hoeft niet zo duur te zijn (afhankelijk hoe de staat is en wat je er allemaal bij krijgt aan RC apparatuur). Ik heb laatst nog een nieuwe Fiesta romp gekocht uit een oude voorraad van een winkel en die kostte iets van 50 euro... Tja de Fiesta is ook al wat ouder dus ook niet zooo duur meer.
Succes ermee!

Bob

't was 1200 voor 2 oude helis (waarvan 1 vliegklaar) 2 Fiestas, waarvan 1 nog te bouwen en de andere vliegklaar, een dubbeldekker die nog bespannen moet worden, 2 oude zenders (2-sticks-en-4-trims-types) plus wat klein materiaal zoals een elastiek voor hoogstart...

ik denk er inderdaad sterk aan om eens over die prijs te gaan onderhandelen, of het geheel gewoon te laten voorbijgaan...

Kris

Kris als het je om de zwevers te doen is bel me even de fox is terug vrij gekomen Edje

Eddie,

Ondertussen beslist dat ik er deze winter eentje zelf zal bouwen, Dirk gaat me een plannetje bezorgen, en dan zal ik aan 't bouwen slaan (maar het eerste projectje wordt een indoor Extra300 denk ik)

toch bedankt,

Kris

Back