Multiplex Fox indoor zwever

Hallo,

Op de beurs in Bremen kwam ik deze mini zwever tegen. Oorspronkelijk bedoeld als werpzwever maar hij leent zich ook goed voor het inbouwen van RC apperatuur.
Ik wil ermee gaan indoor zweven, met een shockflyer op slepen en mee hellingzweven met een matige wind.
Voor meer informatie en foto's zie http://www.3ddaniel.nl/pages/foxpag.html

fox1.jpg

fox9.jpg

fox4.jpg

fox6.jpg

Mvg,

Daniël.

fox6.jpg

Hé? Waar is deze constructie goed voor? Is dat niet nodeloos ingewikkeld?

Nou achterna had ik die hoogteroer aansturing hoger in de romp moeten maken om mooier op de roerhevel uit te komen. Als ik hem direct aansluit krijg ik geen goede aansturing van mijn hoogteroer omdat ik dan de koolstof te ver moest doorbuigen. Vandaar deze oplossing. Bij een nieuwe Fox zou ik inderdaad de aansturing hoger in de romp maken zodat je deze constructie niet nodig zou hebben. Maar het werkt wel mooi zo en is maar een paar gram zwaarder...........

Mvg,

Even googelen denk ik want ik heb de Fox nog nergens anders gezien eigenlijk ook nog niet op de site van Multiplex zelf.......... Of multiplex zelf een mailtje sturen.

Mvg,

Erg leuk ding; zo te zien zou je er zelfs nog een motortje op kunnen zetten, je hebt in elk geval ruimte zat in de kuip. Of krijg je dan het zwaartepunt nooit meer goed?
Wat kostte dit schuimpje eigenlijk?

Even geGoogled... er zijn al allerlei gepimpte versies van de Fox. Hier is er een met ailerons én brushless:
http://www.rc-heli-fan.org/viewtopic.php?p=440270

Bart

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat deze kistjes op de beurs in Dortmund komen te liggen. Dan komt er nl ook een in mijn auto te liggen. Ik denk dat ik er een licht motortje in zet met een kleine klapprop op 2 cellen. Moet dit kistje goed omhoog kunnen trekken. Vertikaal hoeft echt niet (mag wel.....). Ik ben benieuwd.

UH adviseert voor die motor een 7x5 prop. Is er een reden dat je hem kleiner kiest? (UH heeft in die serie geen 7x5, maar je kan er wel wat dichter naartoe zoals 6.5x4 of 7.5x4).
Gewoon nieuwsgierig - misschien dat ik me ok nog es aan zo'n Foxje waag.

Mijn ervaring is dat de propeller voorstellen die UH doet meestal het uiterste van de motor vragen. Als je net iets lichter gaat zitten trek je lagere stromen en verg je wat minder van je spullen. Kijk maar eens naar de toerentallen: onbelast 15000 toeren, met de voorgestelde prop slechts 5000 toeren. Dat geeft voor mij aan dat die prop te groot is.
Bovendien zou de voorgestelde prop 130 gram thrust leveren, voor een klein piep zwevertje dat misschien 100-120 gram gaat wegen is dat toch erg veel. Beetje minder komt hij ook wel mee weg. Die 6,5x4 zou ook wel een optie zijn.

Back