Multiplex Fox

even de zoekfunktie gebruiken, er loopt een compleet draadje over dit toestel, ook als rc.

maar ik denk niet dat er een roer op hoeft, tenzij je niet ver wilt lopen om hem weer op te halen ;)
Van wat ik gezien heb, vliegt de vox als een speer

tja, daar moeten de vrije vlucht mensen maar antwoord op geven. De laatste keer dat ik dat heb gedaan, sneed ik gewoon een hap uit het richtingsroer en zette het weer vast, in een hoek, met tape.

Maar dat is dan ook alweer een jaartje of 20 geleden

Naar mijn idee is de Fox geen goede kandidaat om met een rubbermotor aan te drijven omdat hij veel te zwaar is en een te hoge vleugelbelasting heeft. Het inbouwen van een motor zal ook niet al te makkelijk zijn, tenzij de romp hol zou blijken te zijn en je de twee romphelften van elkaar zou kunnen halen, maar ik meen dat de Fox massief is. Dan zou de romp moeten uithollen, wat me erg lastig lijkt. Ook een motor aan de buitenkant is niet makkelijk te realiseren door de bolheid van de romp. Ik had gehoopt van een Fox een vrije vlucht model te kunnen maken door een stukje van de neus te snijden en dan een motordrager er op te lijmen om een klein dieselmotortje (0,25 of 0,4cc) te monteren. Voordat ik daaraan begon deed ik echter wat handstartjes en die vond ik absoluut bedroevend, waardoor ik niet echt begonnen ben met het project. Het profiel genereert alleen lift bij een behoorlijk hoge snelheid doordat het model tw zwaar is en een te hoge vleugelbelasting heeft. Daardoor zou het alleen kunnen vliegen met een veel hogere snelheid dan leuk is. Vrije vluchtmodellen moeten geen racers zijn.

Dat stink wel enorm hoor, als je elaport wegsmelt. Jonges toch, echt waar...:D

In de romp heb ik een gleuf gemaakt en daarna met de soldeerbout verder bewerkt,dat gaat prima het smelt zo weg.De propeller heb ik van Graupner en ook het elastiek.Het roer is aangepast door er een stukje uit te snijden en met 2 dunne stipjes metaal er in geplaatst zodat ik hem toch een stand kan geven.Ik heb geprobeert een paar foto,s te plaatsen maar dat is me niet gelukt.ER is nog niet mee gevlogen.
groet astra

Is die gleuf ook als gewichtbesparing bedoeld of alleen voor het rubber? Voor gewichtbesparing werkt smelten niet tenzij je het gesmolten materiaal kan verwijderen.
Ik ben benieuwd of dit gaat lukken!

Ik vond de volgende gegevens:
* Wingspan 500 mm
*Length 475 mm
* Weight incl. ballast ball approx. 40 g

Als het gewicht niet veel meer wordt dan dit denk ik dat het moet kunnen lukken. Het zal geen recordbreker worden, maar ik denk ook niet dat je dat zelf verwacht. Wat voor formaat propellor heb je hiervoor? En is het wel een prop die voor rubbermodellen is bedoeld? Ik denk dat een prop van 15 cm diameter hiervoor het beste is. Veel succes en plezier!

Wout

Meneer Moerman
De foto,s van de multiplex Fox krijg ik niet op het forum.
Nu ben ik zo vrij om ze U toe te sturen zodat U een idee heeft hoe het er uit ziet
Groet

De enige manier om op dit forum foto's te plaatsen is door ze eerst op een andere website te publiceren. Dit kan gratis, bijvoorbeeld bij Photobucket. Ik heb ze voor je in mijn eigen photobucket gezet en hiernaartoe gelinkt.
Ik vind het model erg aantrekkelijk om te zien, ik hoop dat hij net zo goed vliegt als dat hij eruit ziet!

100_2167.jpg

100_2165.jpg

100_2163.jpg

100_2162.jpg

Back