Multiplex Funcub 2010

Hangt recht boven? Heb je hem dan aan de zijkant met klitteband vastgezet?

Ik heb net zitten proberen om mijn flaps met hoogte te mixen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als de flapservo's op de helft zijn, dan gaat mijn hoogteroer pas bewegen. Iemand een idee?

Yup, klittebandje. :)
Daarmee zit mijn flap 2-to-1 kanaal chipje ook naast mijn ontvanger.

En flaps mee met hoogteroer?
Wat voor effect moet dat geven?

Hoogteroer bij de flaps mixen bedoel ik eigenlijk.
Dan kun je het klimmen met flaps uit eruit mixen. Dus als je flaps geeft dan geeft je hoogtoer down.

Heeft iemand er een verklaring voor waarom dat het bij mij niet lukt met dat mixen?
Als mijn schuif schakelaar over de helft is gaat mijn hoogteroer pas bewegen.

Heb gister ook even de eer mogen hebben om met zo`n fun cub te vliegen.

Man wat vliegt dat probleemloos, je zou bijna in slaap vallen ;-)

Gijs en zonen, veel plezier ermee ;-)

Ik wordt van die harde wind niet vrolijk hier. :|
Volgens mij vliegt dit gebakje niet snel genoeg om de windsnelheid de baas te kunnen,
dus mijn maiden moet nu alsnog even wachten..

Wind is geen probleem voor de FUNcub hij is behoorlijk snel (zonder flaps) :p

@kuifje ik weet niet welke zender je hebt maa bij mij kan ik een ofset geven aan een mixer, misschien is dat het probleem.
Ik heb het HR niet mee gemixed met de Flaps wel de rolroeren en een vertaging van 1 sec ingesteld
(ik had de indruk dat hierdoor het nose -up effect ook verminderde)
(bij mijn grotere toestelen heb het HR wel gemixed met de Flps)

Ik vind het een zallig Fun toestelletje (volens de zender al 7hr ermee gevlogen) alleen vind hij onze asvalt piste iets minder leuk met een beetje toe-spoor van de wielen kun niet eens fatsoenlijk taxien

Door het plaatsen van de spinner krijgt de motor nauwelijks koeling, Daarom een gat gemaakt van de onderste lucht happer naar de motor ruimte en een luchtgeleider/ schuinplaatje geplaatst zo dat een deel van de lucht naar de motor gaat.

Nu nog lampjes erop en een waterroertje en hij is helemaal klaar

Laatst bewerkt:
Ik wordt van die harde wind niet vrolijk hier. :|
Volgens mij vliegt dit gebakje niet snel genoeg om de windsnelheid de baas te kunnen,
dus mijn maiden moet nu alsnog even wachten..
Nou, heb hem gisteren ook zien vliegen met een vlagerige windkracht 4+ maar dat zag er toch probleemloos uit! Had zelf met mijn Easystar heel wat meer moeite of zou dat aan de piloot liggen... ;)

Lijkt me wel een leuk kistje voor mij als beginner als volgende stap na de EZ.
Super bouwbeschrijving trouwens Sven! Handig voor andere bouwers/plakkers :thumbsup:

@ jetpropdlx: Ik heb een fg8. Op de functie flaps + hoogte zit geen ofset functie. Ik heb geen idee hoe het verder moet. Ik kom er niet uit. Welke zender heb jij?

Ik Heb een MX22 met spectrum module.
Bij de Vrij programmeerbare mixers kan ik bij de mixer een offset instellen waar hij moet beginnen met mixen.

Hij is binnen! Eergister besteld, vandaag in huis vanuit Duitsland. Erg netjes! Jammer dat de electronica er nog niet is.. :)

waar heb je hem besteld dan?

Ik kan hem nog steeds nergens vinden en hier in Nederland is hij ook nergens verkrijgbaar

Op ebay.de kwam ik er van de week 2 tegen. 1 voor 78 euro en 1 voor 99. Ik had die van 78 gekocht en zie net dat die van 99 ook weg is. Toen ik hem zag hoefde ik niet lang na te denken.... ;)

ik heb vandaag de drijvers binnen gekregen voor de fun cub
Deze komen bij Hobby - in vandaan
33 euro incl verzenden

Dus voor degenen die nog drijvers zoekt Hobby- in heeft ze nog

Back