Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Pffft, nou als het goed gaat staat DHL deze week voor de deur met de Funcub.
(de laatste in Europa???) Vliegman nog bedankt voor de tip!
Ton
Beetje een gedachtegang uit de vorige eeuw.Misschien een duurdere motor kopen een optie? Ik denk dat je dan geen probleem hebt![]()
Ik word wat moedeloos wat betreft het vibreren van motors op de fun cub.
Voor de fun cub heb ik bij HK een Turnigy TR35-48-B 900kv motor aangeschaft. Als propellor heb ik een een APC13x4 en 14x7 gebruikt.Deze propellors zijn netjes uitgebalanceerd.
In eerste instantie vloog de fun cub met de 13x4 prop uitstekend. Na verschillende vluchten gemaakt te hebben ging de motor inees vanaf half gas sterk vibreren. Na een nieuw asje in de motor gezet te hebben leek alles op de grond weer goed. Echter bij het opstijgen begon de motor weer te vibreren. Vervolgens een nieuwe prop adapter en andere propellor gemonteerd, echter zonder resultaat.
Aangezien ik toch weer graag met de cub wilde vliegen heb ik een Turnigy 3648 850kv (5mm as)aangeschaft en ingebouwd. Op de grond leek alles weer in orde.
Toen de kist de eerste keer lucht in ging vibreerde de zaak zo sterk dat zelfs de motorkap los sloeg. Door dit vibreren is het asje iets verbogen. Weer hetzelfde gedaan met nieuw asje en propadapter en prop.
Nu vibreert de motor ook op de grond. Door nu de prop ten opzichte van de rotor te verdraaien lijkt de vibratie minder te worden. Komende dagen ga ik de motor vliegend testen. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in.
Johan, hoe verstevig jij precies dit motorschot van de fun cub? Ik heb het idee dat de massa van het vliegtuig rond het motorschot zo licht van gewicht is dat dit vibratie in de hand werkt.
Wel, die funcub is niet van mij, ik heb er helaas nog altijd geen :-(
De versteveging was uitgevoerd met carbon latjes, eentje links eentje rechts en eentje vanonder en dan nog enkele van links naar rechts.
De manier waarop is niet echt bijzonder de bedoeling is gewoon om de neus steviger en stugger te maken wat trillingen kan voorkomen.
Zal zodra ik deze funcub nog eens zie een paar foto's proberen nemen.
jullie vliegen hem allebei zonder het waterroertje zie ik. geen problemen hiermee????
van multiplex moet je hem echt eronder zetten anders heb je problemen met vliegen. nu heb ik dat altijd al dus (voordat jullie dat zeggen....) maar het kan dus wel...