Multiplex Funcub 2010

jup, hopen dat dat beter is... want die vorige was nix... kan pech zijn, maar ik zou het ook neit aandurven dezelfde te kopen....
 
Heb je al naar deze post 366 gekeken.
Ik heb voor de TR gekozen.
TR35-42DenSK35-421000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die kloppen bij hobbyking meestal voor heen hol. ;)
Ik kijk altijd naar de "real world" testjes in de reviews.

En de nummertjes kunnen nog wel zo mooi zijn op papier,
maar als die motor bij het minste geringste al zichzelf vernietigd, is het ook weinig nuttig.
In de reviews zijn er namelijk meer die over dit probleem klagen.
 
Ton, die vergelijking had je destijds voor mij gemaakt toen ik aangaf met de 3542 te gaan vliegen. Mijn ervaring met de motor is dat hij het prima kan trekken. Een heerlijke motor. Enige is dat ook ik nu een kromme as heb. Maar dat komt omdat een maat van me ermee vloog en hem overtrok na het opstijgen. Boink, op het dak van mijn auto. Gelukkig een glazen dak en verder geen schade, maar wel kromme as. Even wachten dus op nieuwe
 
Oke gelukkig ben jij wel tevreden. (ik neem aan met de SK)
Ik vind de prestaties van de TR 35-42D 1000 KV maar magertjes en heb er nu een 1450 KV met een 10x6 prop op gezet.
Zo gauw ik kan ga ik dit uitproberen en meld het hier wel.
Dat de asjes zo snel krom zijn ligt natuurlijk aan de vlieger zelf ik had vandaag ook weer een prop aan de grond dus asje krom.
Heb er eergisteren gelijk maar een stelletje besteld.
Ton
 
Ligt het bij die van mij ook aan mezelf? :lol:
Dus in vlakke vlucht plankgas had ik eigenlijk niet moeten doen dan. ;)
 
Neeeee Sven ik doel op die van landing van Rogier zijn maat op het autodak en die van mij de prop die de grond raakt.
Helaas is er geen motor van HK die erin past en een dikkere as heeft.
Dus een handje asjes besteld.
Ton
 
Haha ja dat kun je niet aan materiaal toewijzen, op je auto parkeren. :lol:

En die asjes vind ik toch wel een beetje jammer.
Een keer op de grond tikken en dan krom daar zou ik niet om klagen,
maar gewoon met een beetje toeren maken al de hele motor in de prut draaien (al 2 keer), dat vind ik toch eigenlijk wel een beetje structureel verrot van die motoren.
Dat moet toch eigenlijk niet kunnen lijkt me, maarja, de prijs is er ook naar.
De zwarte SK versie is iets zwaarder en "lomper" gebouwd, misschien dat die zich wel zal gedragen. ;)
 
Ik denk (net als Badbert) dat die motor gewoon helemaal uit balans is
Het kan best dat er iemand vrolijk mee rond vliegt en dat jij net een "foute" had, pech maar helaas........
en aan merk motor ben je al helemaal veel kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor bel zelfs uitgebalanceerd met een stuk cellofaan tape, die loopt helemaal zuiver.
Dus dan blijven alleen nog de lagers of de as montage over.
Maar ik kan geld blijven spenderen aan een spook motor,
of ik kan gewoon maar een verse halen. ;)

Hij is na 2 keer flippen ook wel helemaal gaar, want nu tikt hij alsof er een magneet los zit (is niet zo).
Dus ik denk dat er een lager het helemaal begeven heeft ofzo.
Is de eerste turnigy die bij mij zo debiel doet. :( Ik ben er iig klaar mee..
 
welke motor?

Ik zou ook graag een FUNCUB aanschaffen. Ik heb nog 2 motoren liggen die ik eventueel (niet) zou kunnen gebruiken.

1. een HIMAX HC3516-1130 die uit mijn gecrashte AcroMaster komt. Ik vloog hier met een 11 x 6 prop. Deze motor is soortgelijk met de motor die MPX aanraadt alleen heeft deze een KV van 1130 i.p.v. 850.

2. een AXI 2820/10 (KV 1200 - 151 g)

Van beide zou ik het liefst de HIMAX gebruiken want de AXI is zwaarder. Welk verschil geeft dat in de vlucht met een KV van 1130 ten opzichte van KV 850?

Bedankt voor een antwoord,

Jos
 
[mod] Ton heeft gelijk heren. Het is hier geen ontmoetingsplek of chatbox....[/mod]
 
Back
Top