Multiplex Funcub 2010

draairichting omzetten moet in de zender gebeuren.
In mijn futaba (FF10) lukte dat het snelste door het basisprograma voor een zwever te kiezen.
Die heeft de optie om alle 4 de vleugelservo's een apart kanaal te geven.
Je hebt dan wel een 8 kanaals ontvanger nodig!
Andere optie is dus de 2e flapservo een eigen kanaal te geven en mee te mixen met de 1e flapservo.
In beide gevallen krijgen beide servo's dus een eigen kanaal

Succes Willem

het probleem is dat er maar 1 kanaal ter beschikking is. (7)

1 t/m 6 is bezet.
ik zat zelf te denken een Y-kabel met aan 1 van de twee een reverse dingetje dat ze weer gelijk zitten.

trouwens wel iets zeer vreemds , 1 van de servotjes die ik besteld had is in rook opgegaan.
(misproductie of iets)

nu moeten we wel weer een servo zoeken of 1 met dezelfde waarde of precies dezelfde.

Gewoon een analoge servo erin dan.
Waarom zou je hier een digitale servo in willen zetten? :confused:

Vraag is zowiezo of je deze kunt vertrouwen. Hoorde van de week nog van iemand die ook een digitale HK-servo in een kist gezet had, dat hiervan de middenstand verliep tijdens de vlucht. Wordt toch lastig vliegen op den duur. :)

HC servo,s vertrouw ik op zich wel en het is maar een funcuppie he.

maar ok, een Ubec had ik hem zoiezo wel aanbevolen (boven de 4 servo,s is dat wel aan te raden)

Jammer dat ie vanaf een bepaalde windsnelheid niet meer blijft staan. Vliegen ging wel, en landen ging ook zacht. Alleen opstijgen ging niet meer...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah okee. Haha! Dat is een flinke "load" die je mee laat vliegen. Maar ik begrijp dat dat nog prima gaat?

Voordeel is ongetwijfelt dat ie dan ook wat strakker in de wind vliegt. Nu wiebelde ie alle kanten op. Zal zo eens een filmpje maken van de vlucht vlak voordat de wind nog verder toenam...

Met een 5000 mAh accu vliegt hij nog prima, landen gaat een beetje 'helicopterstyle' als je dat te langzaam doet. Dit is het pack waarmee ik vlieg.
T5000-3-20.jpg

Minimum Capacity: 5000mAh
Configuration: 3S1P / 11.1v / 3Cell
Constant Discharge: 20C
Peak Discharge (10sec): 30C
Pack Weight: 412g
Pack Size: 145 x 49 x 26mm
Charge Plug: JST-XH

Specificaties 2200 mAh:
Minimum Capacity: 2200mAh
Constant Discharge: 25C
Peak Discharge (10sec): 35C
Pack Weight: 188g
Pack Size: 105 x 33 x 24mm
Charge Plug: JST-XH Discharge plug: XT60

Het gewicht is dus ongeveer 2.5 keer zoveel.

Met een 5000 mAh accu vliegt hij nog prima, landen gaat een beetje 'helicopterstyle' als je dat te langzaam doet. Dit is het pack waarmee ik vlieg.
T5000-3-20.jpg

Minimum Capacity: 5000mAh
Constant Discharge: 20C
Peak Discharge (10sec): 30C
Pack Weight: 412g
Pack Size: 145 x 49 x 26mm
Charge Plug: JST-XH

Specificaties 2200 mAh:
Minimum Capacity: 2200mAh
Constant Discharge: 25C
Peak Discharge (10sec): 35C
Pack Weight: 188g
Pack Size: 105 x 33 x 24mm
Charge Plug: JST-XH Discharge plug: XT60

Het gewicht is dus ongeveer 2.5 keer zoveel.

Ik heb ook nog twee van deze lipo`s liggen, dus deze kunnen in mijn funcub ?
heb ik dan geen probleem met het zwaartepunt ?

Nee, ik niet. Je moet de accu er rechtop inzetten (met de smalle onderkant op de bodem) en dan moet je hem goed naar achteren doordrukken totdat hij net voor het gat zit ongeveer, dat vliegt prima hier.

@R2D2, jij bent nog in de leerfase, ik zou dan niet al te zware accu's in je toestel zetten, het hogere gewicht maakt het vliegen weer iets lastiger.
met een 2200 Mah 3S accu kun je met gemak 10 minuten vliegen (zoals Thomas ook doet) :cool:

Hier de onboard video vlak voordat het gisteren zo hard waaide dat hij niet eens meer op zijn wielen bleef staan.

En hier een onboard filmpje vanaf de Funcub terwijl er juist heel weinig wind stond: ;)

Back