Multiplex Funcub 2010

zo eindelijk een goede motor er in vandaag mee gevlogen, en geen kromme asjes meer
je merk gewoon dat de robbe roxxy motoren beter zijn de de hk motor die ik er in had met zijn slappe as

Ik heb een 1000 kV van RC Timer. Met zijn 5 mm as heb ik al redelijk wat gras gemaaid.... Nog steeds recht.

Met dat Chinees spul moet je blijkbaar wat geluk hebben....

Of anders gezegd de 4 mm asjes van HK zijn bagger maar de 5 mm daarentegen heb ik nog geen last mee gehad.
Dus voor de nieuwe Funcub gebruikers gelijk 5 mm nemen bij de HK motoren.
Ton

ik heb de TR 35-42D 1000 kv van hk met 4 mm asje waarmee ik de eerste vlucht nog moet maken maar als ik het goed begrijp is dit niet zo een goede keuze

Gisteren tot 9.30 op het veld 8-) De funcub vlieg ik liever met wat wind. Heb een beetje gespeeld met de flaps en nog een beetje precieser uitgetrimd. Landen gaat voor mij het best zonder flaps. Ik vind ze dus overbodig.

Filmpje heb ik niet kunnen maken, mijn zus had het nodig voor school werk en je raad het al, batterijen leeg..

Flaps niet noodzakelijk op mooi gemaaid gras (wel leuk). Maar als je in diep gras gaat landen, dan is het wel fijn dat ie zowat gelijk stilstaat (en niet eerst het landingsgestel in het gras blijft hangen).

Kijk ook even naar RCTimer, die hebben een 1000 kV motor met 5 mm as, en die doet het goed als grasmaaier.

ik heb de TR 35-42D 1000 kv van hk met 4 mm asje waarmee ik de eerste vlucht nog moet maken maar als ik het goed begrijp is dit niet zo een goede keuze

ik heb de HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-48-A 1100kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826 heb er een jaar intensief er mee gevlogen zonder kromme as. tot door een lompe piloot (ikke) bij het opstijgen met volvermogen de prop in de grond sloeg een de as krom ging. daarna nog 2 assen moeten vervangen (dit jaar) blijkbaar zijn die vervang assen niet zo goed.
Ik ga vliegman zijn idee is proberen uit te voeren.

Flaps idd niet nootzakelijk maar met een klein beetje wind wel fun

Beste Allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw hier, en ben al tijden op zoek naar een FUNCUB, maar kan maar nergens een exemplaar bemachtigen.

Zelfs al met MULTIPLEX RC duitsland contact gehad.... ze worden momenteel geproduceerd, dus ze moeten zeer binnenkort beschikbaar zijn...

:confused: Ik wil echter niet langer wachten!!!!

Kent iemand nog een modelshop die nog voorraad heeft? :yes:

Gr. Erik

Beste Allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw hier, en ben al tijden op zoek naar een FUNCUB, maar kan maar nergens een exemplaar bemachtigen.

Zelfs al met MULTIPLEX RC duitsland contact gehad.... ze worden momenteel geproduceerd, dus ze moeten zeer binnenkort beschikbaar zijn...

:confused: Ik wil echter niet langer wachten!!!!

Kent iemand nog een modelshop die nog voorraad heeft? :yes:

Gr. Erik

Volgens mij heeft hobby in er wel een staan en anders W&W modelbouw in duitsland wel

welk type heb je gekocht? (ook even voor andere belangstellenden)

Nou gerard dat is de Robbe Roxxy type C35-48-05 bestel nummer 4967
830 KV
7 - 15 volt
3 - 4 lipo cellen
max 52 amp bij 14,8 amp
afm. 35 x 48 mm
gewicht 172 gram
As diameter 5 mm
trekkracht 2,5 kg
max prop 13 x 6.5

ik heb gemeten met een 3 cellen lipo en een prop 13 x 4 trekt deze motor 37 amp
en dan staat het vliegtuig vast, als hij vliegt zal de amperage iets lager zijn ik schat zo,n
35 á 36 ampere.

Is dat niet een beetje erg veel motor? Is relatief zwaar, en voor kisten van ca. 2.5 kg.... Het werkt natuurlijk wel, maar 37A is volgens mij veel meer dan wat ie standaard met de Multiplex 840 kV en 13x4 doet. Of meet je dat op 4 cellen? In dat geval is de Funcub natuurlijk flink over-powered (tegen 600 W).

Is dat niet een beetje erg veel motor? Is relatief zwaar, en voor kisten van ca. 2.5 kg.... Het werkt natuurlijk wel, maar 37A is volgens mij veel meer dan wat ie standaard met de Multiplex 840 kV en 13x4 doet. Of meet je dat op 4 cellen? In dat geval is de Funcub natuurlijk flink over-powered (tegen 600 W).

37 amp is maximaal op 3 cellen dus piek amperage, bij normaal continu bedrijf is dat ongeveer 26 ampere

Een filmpje van mijn Funcub van afgelopen maandag

Code:
[media=youtube]SIughj8O-Ao[/media]

Als ik de Cub geland heb hangt het toestel zo door. Is er niks aan te doen om het landingsgestel te verbeteren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gewoon een stukje 3MM verenstaal er aan gehardsoldeerd. Nu zakt her niet meer door (Wel gesoldeerd aan 1 kant, de andere kant voor de sier met wat ijzerdraad gewikkeld, en ook aan de andere kant. Het kan dus nog doorhangen maar niet meer zo diep al het standaard landingstel.

Back